پهبادها بازسازی دیوار بزرگ چین را به عهده خواهند داشت

به گزارش تیم علمی، بنیادی که بازسازی و مرمت مجموعه عظیم دیوار چین را به عهده دارد قصد دارد از فناوری پهبادها برای بهبود عملکرد خود استفاده کند که این تکنولوژی با همکاری اینتل برای اسکن کردن بافتهای آسیب دیده بکار گرفته خواهد شد.

پهبادها بازسازی دیوار بزرگ چین را به عهده خواهند داشت

پروژه بازسازی دیوار چین با قدمت بیش از 2 هزار سال به‌زودی و با کمک پهبادها آغاز خواهد شد. دیوار چین در حال حاضر بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و طول آن نیز در حدود 20921 کیلومتر برآورد شده است. به دلیل قدمت بالا، طبیعی است که اکنون این دیوار به بازسازی نیاز داشته باشد. قرار گرفتن بخش‌هایی از دیوار چین در مناطق شیب‌دار، سنگی، فرسوده و خطرناک کار بازسازی آن را دشوار کرده است.

به گزارش پایگاه MIT Technology Review، بنیاد حفاظت از میراث فرهنگی چین با کمک شرکت اینتل قصد دارد از پهبادها برای اسکن تصاویر سه‌بعدی بخش‌های آسیب‌دیده دیوار استفاده کند.

بخشی از دیوار چین در منطقه jiankou و در نزدیکی شهر پکن قرار دارد و ناوگان پهبادها در این منطقه می‌توانند به اولویت‌بندی تعمیرات در امتداد زمین‌های کوهستانی کمک کنند.

آنیل نادوری، معاون و مدیرکل گروه پهبادهای اینتل، دراین‌باره گفت:

با استفاده از پهبادها ما قادر خواهیم بود بخشی از دیوار را، از جمله بخش‌های که کاملا غیرقابل‌دسترس هستند، بررسی کنیم. ما به دنبال استفاده از تکنولوژی برای کمک به حفظ تعداد بیشتری از سایت‌های میراث جهانی در آینده هستیم.

انتشار: 11 خرداد 1397 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2

به "پهبادها بازسازی دیوار بزرگ چین را به عهده خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهبادها بازسازی دیوار بزرگ چین را به عهده خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید