ابعاد حمایت های آمریکا، ترکیه، قطر و عربستان از جبهه تروریستی النصره

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: المیادین در گزارشی از نقش محوری آمریکا و رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس (به استثنای عمان) در گسترش اقدامات تجاوزکارانه جبهه تروریستی النصره در سوریه خبر داده و آن را از نتایج نشست اخیر مقامات آمریکایی عربی در کمپ دیوید می داند.

ابعاد حمایت های آمریکا، ترکیه، قطر و عربستان از جبهه تروریستی النصره

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در گزارش شبکه المیادین آمده است جبهه النصره شاخه القاعده در سرزمین شام، به یک بازیگر اصلی در نقشه نظامی سوریه تبدیل شده است که یک بار به صورت جداگانه و بار دیگر تحت پوشش کشورهای میانه رو از نظر غربی ها در حال گسترش فعالیت هایش است، طرحی که در حال گسترش است و چشمان سرکردگانشان با پوشش و حمایت های غربی، آمریکایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دمشق دوخته شده است.

گسترش فعالیت های جبهه النصره در حالی با حمایت ها و پوشش آمریکایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد که در فهرست تروریستی طبقه بندی شده است.

المیادین در ادامه گزارش خود آورده است: ایالات متحده آمریکا و هم پیمانانش در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کنار اردن، در حالی در ظاهر و علناً، جبهه النصره شاخه القاعده در سرزمین شام را تروریستی می خوانند که در خفا و به صورت پنهانی این گروه تروریستی افراطی از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم این کشورها برخوردارند. جنگنده های آمریکایی اخیراً مواضع داعش را در جریان جنگ با النصره در حومه شاقتصادی حلب به سود جبهه النصره بمباران کردند.

در ادامه این گزارش آمده است بدون شک و تردید باید به حمایت نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و لجستیکی محور ترکی، سعودی و قطری از جیش الفتح با تأیید سازمان اطلاعات آمریکا اشاره نمود، گروهی که رهبری آن را جبهه النصره در درگیری های شمال سوریه به عهده دارد و نشان می دهد که جبهه النصره اولین و آخرین بهره برنده از این تحولات و حمایت هاست.

اگر به جنوب سوریه برویم، می توانیم به همین نتیجه گیری ها برسیم، طرح مرکزی جبهه النصره تحت شعارهایی که اتاق عملیات موک در اردن در جنگ علیه ارتش سوریه تهیه نموده است، از نظر کارشناسان ژئواستراتژیک، سبب شده است تا جبهه النصره در جنوب هم پس از شمال سوریه، حضور خود را تقویت کند تا بتواند حمله بزرگ به سمت دمشق پایتخت سوریه را انجام دهد، از این نظر که حضور گسترده (تروریست های النصره) که بر آن در قلمون امید بسته بودند (حامیان تروریست ها) و مقاومت لبنان و ارتش سوریه توانستند پایگاه های شان را در هم بکوبند، نقطه تجمیع برای حملات به اطراف و سیطره بر دمشق (از نظر حامیان تروریست های تکفیری) خواهد بود.

شبکه المیادین تأکید می نماید نقش آمریکا در این زمینه (اقدامات جبهه تروریستی النصره در شمال و جنوب سوریه)، نقش محوری است. بدیهی است که چشم پوشی ائتلافی که واشنگتن رهبری آن را به عهده دارد (ائتلاف ادعایی بین المللی ضدداعش) از توسعه طلبی جبهه النصره در سوریه و نادیده دریافت این فعالیت ها به گفته ناظران، نتیجه دیدار اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با سران و مقامات بلندپایه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (به استثنای سلطان نشین عمان) در نشست کمپ دیوید است که دو طرف به قدرت نظامی کوبنده جبهه النصره علیه دولت مرکزی سوریه و در نتیجه در رویارویی با داعش احتیاج دارند در حالی که ناظران و آگاهان سیاسی این شرط بندی و امید بستن (آمریکا و رژیم های مرتجع عرب به جبهه تروریستی النصره برای سرنگونی دولت سوریه) را تکیه کردن بر اندیشه القاعده ای دارد که بر سرنموده جبهه النصره حاکم است و همچون بمب ساعتی است که هیچ کس از انفجار آن در امان نخواهد بود (تبعات خطرناک حمایت آمریکا و رژیم های مرتجع عرب از جبهه تروریستی النصره، قطعاً دامان خود آنها را هم خواهد گرفت).

1

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 482

به "ابعاد حمایت های آمریکا، ترکیه، قطر و عربستان از جبهه تروریستی النصره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد حمایت های آمریکا، ترکیه، قطر و عربستان از جبهه تروریستی النصره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید