احتمال انتقال دفتر سیاسی طالبان از قطر به ترکمنستان و اندونزی

به گزارش تیم علمی، سفیر افغانستان در قطر اظهار داشت، که دولت افغانستان درحال آنالیز بستن دفتر سیاسی طالبان در قطر است و محتمل است که این دفتر را به ترکمنستان و یا اندونزی منتقل نمایند.

احتمال انتقال دفتر سیاسی طالبان از قطر به ترکمنستان و اندونزی

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فیض الله کاکر سفیر افغانستان در قطر به صدای آمریکا گفت: دولت افغانستان در حال آنالیز بستن دفتر سیاسی طالبان در دوحه است، ترکمنستان و اندونزی برای میزبانی از دفتر سیاسی طالبان اعلام آمادگی نموده اند.

وی اضافه نمود: ترکمنستان و اندونزی برای همکاری با دولت افغانستان در زمینه صلح تمایل دارند.

کاکر توضیح داد که گروه طالبان باید به روند صلح بپیوندند زیرا این گروه به وسیله جنگ هرگز نمی توانند حاکمیت در افغانستان را به دست بگیرند.

موضوع بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر در حالی مطرح شده است که قبل از این نیز بعضی از رسانه های غربی گزارش داده بودند که ترامپ از اشرف غنی خواسته است تا دفتر سیاسی طالبان در قطر را مسدود کند.

اما رئیس جمهور افغانستان ماه گذشته در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع آمریکا در کابل این موضوع را تکذیب کرد.

طالبان نیز با انتشار بیانیه ای پیش از این به دولت افغانستان هشدار داده بود که در صورت بستن دفتر سیاسی طالبان مسئول پیامدهای آن آمریکا و دولت افغانستان خواهد بود.

از سوی دیگر قطر نیز اعلام نموده بود که در صورت درخواست رسمی کابل حاضر است تا دفتر سیاسی طالبان در این کشور را مسدود کند.

بسیاری از کارشناسان افغان معتقدند که بستن دفتر سیاسی طالبان در قطر به عنوان آدرس رسمی برای تماس درباره مذاکرات صلح اشتباهی بزرگ خواهد بود.

اما ریاست اجرایی دولت افغانستان در واکنش به این موضوع پیش از این اعلام نمود که اداره مصالحه ایجاد شده و دستاوردی نداشته باشد پس وجود آن بی معنی است.

گرچه طالبان تاکید دارد که دفتر سیاسی این گروه در قطر تنها آدرس این گروه برای مذاکرات است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 491

به "احتمال انتقال دفتر سیاسی طالبان از قطر به ترکمنستان و اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال انتقال دفتر سیاسی طالبان از قطر به ترکمنستان و اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید