استفاده مجدد کره شمالی از یک موشک انداز عظیم در آزمایش اخیر

به گزارش تیم علمی، رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش یک موشک انداز بسیار بزرگ و غول پیکر نظارت نموده است.

استفاده مجدد کره شمالی از یک موشک انداز عظیم در آزمایش اخیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اظهار داشت: کیم جونگ اون رهبر این کشور، آزمایش یک سکوی عظیم شلیک موشک را زیر نظر داشته است.

مقام های کره جنوبی اظهار داشتند که کره شمالی روز سه شنبه بار دیگر آزمایش های موشکی جدیدی را انجام داده است. این اقدام کره شمالی چند ساعت پس از آن بوده است که پیونگ یانگ آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی با ایالات متحده در اواخر سپتامبر اعلام نموده است.

رهبر کره شمالی که پیش از این نیز آزمایش موشک اندازهای مشابهی را زیر نظر داشته است، در این باره گفت: قابلیت های این موشک انداز در نهایت از نظر توانایی انجام عملیات ضربت مورد تایید قرار گرفته است.

کره شمالی اخیرا در واکنش به مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، چندین فروند موشک را آزمایش نموده است. با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سعی نموده است تا آزمایش های موشکی کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهد. ترامپ گفته است که آزمایش موشک های کوتاه برد کره شمالی، نقض توافقات قبلی بین پیونگ یانگ و واشنگتن نبوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی یکشنبه سوم شهریور نیز اظهار داشت که کیم جونگ اون شاهد آزمایش یک موشک انداز چندگانه عظیم بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 429

به "استفاده مجدد کره شمالی از یک موشک انداز عظیم در آزمایش اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده مجدد کره شمالی از یک موشک انداز عظیم در آزمایش اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید