ایران نشست مقابله با قاچاق انسان در اندونزی را تحریم کرد

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: وزیر خارجه اندونزی از عدم مشارکت ایران در مذاکرات مقابله با قاچاق انسان که امروز در جاکارتا برگزار گردید اطلاع داد.

ایران نشست مقابله با قاچاق انسان در اندونزی را تحریم کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هرالد سان، وزیر خارجه اندونزی از عدم مشارکت ایران در مذاکرات مقابله با قاچاق انسان اطلاع داد که امروز در جاکارتا برگزار شده است.

مارتی ناتالیگاوا در کوشش برای کم اهمیت نشان دادن عدم شرکت ایران در این مذاکرات گفت آن چه مهم است این نیست که چه کسی در مذاکرات حضور دارد و چه کسی حضور ندارد بلکه این نتیجه مذاکرات و اجرای توافقات است که حائز اهمیت است.

نشست امروز جاکارتا بر اساس سازوکار بالی ترتیب داده است و هدف از برگزاری آن تعمیق همکاری میان کشورها برای مقابله با قاچاق انسان است.

وزیر خارجه اندونزی این نظر که نشست مذکور دستاورد چندانی نداشته است را رد کرد. بر اساس گزارش ها پس از سه ساعت مذاکره بیانیه ای سه صفحه ای برای نشست جاکارتا تهیه شده است.

وزیر مهاجرت استرالیا نیز که در مذاکرات شرکت نموده بود مدعی شد در ارائه پاسخ هماهنگ به موج فزاینده پناهجویان پیشرفت هایی در مذاکرات امروز حاصل شده است.

این در حالی است که وی پیش از برگزاری نشست امروز گفته بود: حضور ایران در این نشست قطعی نشده که در نتیجه دستیابی به هرگونه دستاوری در این کنفرانس با تردید روبرو شده است.

مذاکرات امروز در حالی شروع شد که دولت اندونزی طرح ارائه ویزا به اتباع ایران در بدو ورود به این کشور را متوقف کرد. ایران به دلیل موقعیت خود حلقه واسط انتقال پناهجویان از کشورهای غرب آسیا به استرالیاست. ضمن آن که هر ساله تعداد قابل توجهی از ایرانی ها به وسیله اندونزی به استرالیا مهاجرت می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 301

به "ایران نشست مقابله با قاچاق انسان در اندونزی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران نشست مقابله با قاچاق انسان در اندونزی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید