به جای ممنوعیت فروش ماسک در داروخانه ها، نظارت بر فروش تقویت گردد

به گزارش تیم علمی، با شیوع ویروس کرونا در ایران و چالش های موجود در مورد تأمین تجهیزات پزشکی ضروری مقابله با این ویروس ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده، رئیس سازمان غذا و دارو بخشنامه ای به منظور عرضه انواع ماسک در کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن داروخانه ها تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید ماسک نیستند و ماسک رایگان از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی خریداری و توزیع خواهد شد.

به جای ممنوعیت فروش ماسک در داروخانه ها، نظارت بر فروش تقویت گردد

جهت دریافت خدمات اجرای لیست قیمت روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

بر این اساس مقررشده تا هیات امنای صرفه جویی ارزی ماسک ها را خریداری نموده و به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل دهد تا آن ها را در پایگاه های سلامت، خانه ها و مراکز بهداشت به خانواده ها تحویل دهند.

مهدی یوسفی، رئیس هیات مدیره هیات امنای صرفه جویی ارزی با توجه به نگرانی های موجود در مورد تأمین ماسک در کشور اعلام نموده که بنا بر دستور وزیر بهداشت روزانه بین 500 تا 700 هزار ماسک در کشور فراوری می گردد که در کنار واردات این اقلام، ماهانه 15 تا 20 میلیون ماسک در کشور وجود دارد. بااین حال آنچه در حال حاضر فعالان مالی به آن نقد دارند، نه نحوه فراوری و تأمین ماسک و سایر اقلام پزشکی مرتبط با ویروس کرونا، بلکه توزیع آن ها به مصرف کنندگان است.

در همین زمینه محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران و رئیس هیات مدیره فدراسیون اقتصاد سلامت در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تأکید می نماید که تأمین بعضی اقلام پزشکی ازجمله ماسک مسئله ای ندارد اما آنچه در حال حاضر می تواند چالش آفرین باشد، نحوه توزیع این اقلام است.

او با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها و واگذاری خرید این اقلام به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران می گوید: حذف داروخانه ها از زنجیره توزیع خود می تواند منجر به بروز مسائل متعددی گردد.

به باور نجفی عرب، اینکه قرار است اقلام مذکور به صورت مجانی و به وسیله مراکز بهداشتی در بین مردم توزیع گردد، موضوعی است که بسیار جای بحث دارد و باید اول امکان سنجی می شد نه اینکه تصمیم بگیریم یک باره داروخانه ها از این جهت حذف شوند.

رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت پیشنهاد می دهد که به جای ممنوعیت فروش اقلام بهداشتی در داروخانه های سراسر کشور، بهتر است که نظارت بر فروش این اقلام تقویت گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 813

به "به جای ممنوعیت فروش ماسک در داروخانه ها، نظارت بر فروش تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای ممنوعیت فروش ماسک در داروخانه ها، نظارت بر فروش تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید