بولتون: سیاست ترامپ در قبال کره شمالی شکست خورده است

به گزارش تیم علمی، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید با انتقاد شدید از سیاست های ترامپ درباره کره شمالی تاکید نمود که سیاست کاخ سفید درباره پیونگ یانگ عمیقا شکست خورده است.

بولتون: سیاست ترامپ در قبال کره شمالی شکست خورده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در تندترین انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ از زمانی که از سمتش برکنار شده است به پایگاه خبری آکسیوس گفت، دولت ترامپ در زمینه توقف جاه طلبی های اتمی کره شمالی بلوف می زند و به زودی صراحتا باید اعتراف کند که این سیاست عمیقا شکست خورده است.

بولتون که به دلیل اختلافاتش با رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل سیاست خارجی از جمله کره شمالی در ماه سپتامبر 2019 از این سمت کنار گذاشته شد در مصاحبه با پایگاه خبری آکسیوس گفت: فکر نمی کنم خیلی واقعی باشد وقتی که دونالد ترامپ و مقامات ارشد کاخ سفید از توقف دستیابی کره شمالی به سلاح های اتمی حرف می زنند.

وی درباره تهدید های اخیر کره شمالی و اولتیماتوم این کشور به آمریکا تا خاتمه امسال برای ارائه یک پیشنهاد جدید برای ادامه مذاکرات خلع سلاح اتمی گفت: اگر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تهدید خود را پیگیری کند کاخ سفید باید کاری انجام دهد که برای دولت غیرمعمول است؛ آن ها باید بپذیرند که جهت اشتباهی را رفته اند.

وی اضافه کردف این ایده که ما در حال وارد کردن فشار حداکثری علیه کره شمالی هستیم متاسفانه درست نیست.

بولتون با اشاره به واکنش ترامپ به پرتاب موشک های کوتاه برد بالستیک توسط کره شمالی طی ماه های اخیر اضافه کرد: وقتی رئیس جمهور می گوید نگران موشک های کوتاه برد نیست در واقع دارد می گوید که نگران خطرات بالقوه ای که متوجه نیرو های آمریکایی مستقر در منطقه است، نیست یا اینکه نگران متحانمان کره جنوبی و ژاین نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 731

به "بولتون: سیاست ترامپ در قبال کره شمالی شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: سیاست ترامپ در قبال کره شمالی شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید