جزییات برگزاری آزمون وکالت 99 مرکز وکلای قوه قضائیه

به گزارش تیم علمی، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از برگزار آزمون وکالت این آزمون در 3 مهر امسال خبر داد.

جزییات برگزاری آزمون وکالت 99 مرکز وکلای قوه قضائیه

علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود گزارشی از فرایند برگزاری آزمون وکالت 98 مرکز وکلای قوه قضائیه ارائه داد و گفت: برای نخستین بار توانستیم آزمون را با ویژگی های منحصربفردی برگزار کنیم که دو ویژگی قابل توجه آن برگزاری آزمون به صورت ملی و همزمان در سراسر کشور و نیز دومرحله ای بودن آن بود.

وی با تأکید بر این که آزمون های کشور به صورت تستی که بدترین نوع ممکن است برگزار می شود، اضافه کرد: آزمون وکالت را در دو مرحله تستی و مصاحبه برگزار کردیم تا پذیرفته شدگان از مجموع نتایج دو آزمون معین شوند. از میان 107 هزار شرکت کننده، تعداد 10 هزار و 210 تن به آزمون دوم و مصاحبه دعوت شدند که به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در مدت زمان دو ماه کاری آزمون از داوطلبان اخذ شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم آزمون وکالت، 455 استاد دانشگاه، وکیل عالی رتبه دادگستری یا قاضی مجرب با ما همکاری کردند و حدود 100 نیروی اجرایی به فرایند برگزاری آزمون یاری رساندند.

بهادری جهرمی ادامه داد: مرحله دوم آزمون در 7 منطقه مختلف کشور برگزار شد. در هر منطقه 30 تیم مصاحبه گر به صورت همزمان آزمون و مصاحبه را برگزار کردند و این نکته هم قابل توجه است که تمام فرآیند آزمون به شکل کاملاً الکترونیکی برگزار شد. همچنین از یک بازه ای تمام فایل های صوتی مصاحبه داوطلبان را ضبط کردیم تا در صورت نیاز با استفاده از آن ها به اعتراضات رسیدگی کنیم.

وی با اعلام اینکه روانشناسان در تمام مراحل آزمون شفاهی داوطلبان را همراهی می کردند تا آن ها را از نظر روانی آماده کنند، گفت: داوطلبان 30 دقیقه کامل وقت داشتند تا به سؤالات مختلف حقوقی و کیفری پاسخ دهند. همچنین پیش از آزمون در تست روان شناسی شخصیت شرکت داشتند تا بر اساس شناخت کافی از داوطلب آزمون گرفته شود.

رئییس مرکز وکلای قوه قضائیه ادامه داد: نتایج آزمون به داوطلبان اعلام شده و کارنامه نهایی تا انتها تیرماه در اختیار داوطلبین قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای نمره دهی نهایی نمرات کتبی و شفاهی ترازگیری شده است، گفت: در آزمون وکالت 98 از بین 10 هزار و 210 نفر، در حدود 300 نفر از داوطلبان از سوی اساتید ما رد شدند. به جز این مجموع نمرات کتبی و شفاهی حدود نیمی از داوطلبان به حد لازم نرسید و امتیاز لازم برای قبولی را کسب نکردند و در نهایت بیش از 5 هزار نفر در آزمون وکالت مرکز پذیرفته شدند.

بهادری جهرمی در ادامه گفت: آزمون وکالت سال 99 روز سوم مهرماه برگزار می شود. سازمان سنجش مجری برگزاری این آزمون است ثبت نام آن مرداد ماه از طریق درگاه سازمان سنجش انجام می شود. همچنین منابع آزمون همان منابع آزمون سال قبل خواهد بود با اندک تغییراتی که بر اساس تغییر در قوانین رخ داده است. خوشحالیم که کانون وکلا نیز از ما تبعیت کرد و منابع خود را به منابع آزمونی ما نزدیک کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1149

به "جزییات برگزاری آزمون وکالت 99 مرکز وکلای قوه قضائیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات برگزاری آزمون وکالت 99 مرکز وکلای قوه قضائیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید