خبرنگاران ادامه فرایند کاهشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان

به گزارش تیم علمی، باکو - خبرنگاران - ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید-19 با اعلام ابتلای 128 نفر به کرونا طی 24 ساعت گذشته ، افزود : شمار مبتلایان همچنان فرایند نزولی دارد.

خبرنگاران ادامه فرایند کاهشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید-19 ، در یک روز اخیر دو نفر بر اثر این ویروس جان باخته و 140 نفر نیز درمان و از بیمارستان ترخیص شدند .

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان با جمعیت بیش از 10 میلیون نفر ، 232 هزار و 123 نفر اعلام شده است که 226 هزار و 654 نفر از آنها درمان شده و سه هزار و 180 نفر جان باخته اند .

در مقایسه با دو ماه قبل که نهادهای بهداشتی ابتلای روزانه 4 تا 5 هزار نفر به ویروس کرونا را گزارش می کردند، در یک ماه اخیر موارد ابتلا به این ویروس کاهش قابل توجه داشته است بطوری که شاخص ابتلای روزانه به بالاتر از 200 نفر نرسیده است .

دولت جمهوری آذربایجان همچنین در یک ماه اخیر نسبت به واکسیناسیون شهروندان با استفاده از واکسن چینی سینوواک (Sinovac) اقدام کرده است و بر همین اساس با این شرکت قرارداد دریافت 4 میلیون دوز واکسن امضا شده است.

در مرحله نخست پرسنل نهادهای بهداشتی و شهروندان بالای 65 سال در جمهوری آذربایجان واکسن دریافت می کنند .

با توجه به کاهش موارد ابتلای به ویروس کرونا برخی محدودیت های قرنطینه ای لغو شده است . بر این اساس از روز 18 ژانویه (29 دی ماه) دریافت اجازه سه ساعته روزانه از طریق سامانه الکترونیکی وزارت کشور جمهوری آذربایجان برای خروج از منزل در باکو (پایتخت) و چند شهر دیگر لغو شده و همچنین از 25 ژانویه (6 بهمن ماه) فعالیت واحدهای تجاری به غیر از مراکز تجاری بزرگ، سالن های زیبایی و آرایشگاهها، موزه ها و سالن های نمایشگاهی و حرکت وسایل نقلیه بین شهری در جمهوری آذربایجان از سر گرفته شده است .

بنا به تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان، از اول فوریه (13 بهمن ماه) نیز رستورانها، کافه ها و چایخانه ها فعالیت خود را در این کشور از سر گرفتند .

این در حالی است که ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان تصمیم گرفته که رژیم قرنطینه برای مقابله با شیوع کرونا را تا اول ماه آوریل (12 فروردین ماه سال 1400) در سراسر جمهوری آذربایجان تمدید کند و در قالب آن فعالیت متروی باکو همچنان تعطیل خواهد بود و استفاده از ماسک نیز اجباری می باشد.

همچنین دولت جمهوری آذربایجان در راستای مقابله با همه گیری کووید-19 مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی خود را بسته است ولی این محدودیت ها شامل حمل و نقل ترانزیتی نمی شود .

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1552

به "خبرنگاران ادامه فرایند کاهشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه فرایند کاهشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید