خبرنگاران 30 تن بذر برنج به شالیکاران آستارا توزیع شد

به گزارش تیم علمی، آستارا - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی آستارا از توزیع 30 تن بذر برنج هاشمی گواهی شده به شالیکاران این شهرستان با هدف بالا بردن کیفیت محصول خبر داد.

خبرنگاران 30 تن بذر برنج به شالیکاران آستارا توزیع شد

ایرج شیارکار روز سه شنبه در بازدید از اراضی شالیکاری آستارا گفت: این میزان بذر ظرف 20 روز گذشته در اداره تعاون روستایی به قیمت هر کیلوگرم 80 هزار ریال برای عملیات خزانه گیری برنج توزیع شد.

وی اضافه کرد: شالیکاران آستارا برای اطمینان از سلامت و افزایش تولید، از بذرهای گواهی شده و مطمئن استفاده می کنند و رقم هاشمی از ارقام خوب بومی و معطر گیلان است و از هر هکتار سطح کشت آن چهار و نیم تن شلتوک حاصل می شود.

وی اضافه کرد: بذرهای گواهی شده نسبت به بذرهای معمولی فاقد آفت و بیماری است و باعث افزایش یک تن شلتوک در هکتار می شود و در سال گذشته نیز 18 و نیم تن بذر هاشمی توزیع شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: 450 تن کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه نیز در نیمه دوم سال قبل توزیع شده بود و اغلب در آستارا در کشت برنج و کیوی، به عنوان مهمترین محصولات این شهرستان استفاده می شود و امسال 200 تن کود نیز برای توزیع خریداری شده است.

پارسال از سه هزار و 200 هکتار شالیزارهای آستارا 14 هزار و 900 تن شلتوک برداشت و هشت هزار و 200 تن برنج سفید تولید شد.

آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 6 هزار بهره بردار کشاورزی در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 949

به "خبرنگاران 30 تن بذر برنج به شالیکاران آستارا توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 تن بذر برنج به شالیکاران آستارا توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید