دیپلمات چینی : تروریسم در سوریه باید ریشه کن گردد

به گزارش تیم علمی، معاون نمایندگی دایم چین در سازمان ملل گفت که تروریسم در سوریه باید به طور کامل ریشه کن گردد.

دیپلمات چینی : تروریسم در سوریه باید ریشه کن گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، خبرگزاری شینهوا به نقل از اظهارات ووهای تایو معاون نمایندگی دایم چین در سازمان ملل در شورای امنیت گزارش کرد : ما تنها با از بین بردن تروریسم می توانیم محیطی امن برای پیشبرد فرایند سیاسی پیدا کنیم.

دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل گفت : آینده سوریه و حل و فصل اختلافات و بهبود شرایط زندگی مردم و پیشبرد فرایند سیاسی حل بحران همگی به از بین بردن تروریسم پیوند خورده است.

وی در نشست شورای امنیت درباره شرایط سوریه به ادلب اشاره نمود و گفت که ادلب به محلی برای رشد تروریسم تبدیل شده بود. این اصلا قابل قبول نیست. همه کشورها باید زمینه های رشد تروریسم را از بین ببرند.

معاون نمایندگی دایم چین در سازمان ملل همچنین از اظهارات و طرح های همه کشورهای جامعه بین المللی برای حل و فصل موضوع ادلب و استفاده از گفت و گو و مذاکره برای این منظور استقبال کرد.

وی تاکید نمود که راه عبور از بحران در سوریه استفاده از یک فرایند سیاسی است. فرایندی که در آن استقلال و حق حاکمیت و وحدت سوریه محترم شمرده گردد.

مقام چینی ایجاد کمیته قانون اساسی در سوریه را یک شروع خوب برای پیشبرد این فرایند و حل اختلافات گروه های مختلف بر اساس برنامه های این کمیته توصیف کرد.

وی از جامعه بین المللی خواست در احیای مالی به سوریه یاری نموده و در این زمینه مسوولانه برخورد نمایند و در زمینه یاری های بشردوستانه همکاری نزدیکی با دولت سوریه و سازمان ملل داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 779

به "دیپلمات چینی : تروریسم در سوریه باید ریشه کن گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات چینی : تروریسم در سوریه باید ریشه کن گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید