طرح تقسیم و پذیرش پناهجویان با مخالفت اکثر اعضای اتحادیه اروپا روبروست

به گزارش تیم علمی، طرح پشتیبانی، تقسیم و انتقال پناهجویان نجات یافته در دریای مدیترانه با مخالفت اکثر اعضای اتحادیه اروپا روبرو شد.

طرح تقسیم و پذیرش پناهجویان با مخالفت اکثر اعضای اتحادیه اروپا روبروست

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

اتحادیه اروپا

تعداد زیادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با طرح پشتیبانی، تقسیم و انتقال پناهجویان نجات یافته در دریای مدیترانه به بعضی کشورهای عضو این سازمان، مخالفت نموده و تنها هفت کشور با پیوستن به این طرح موافقت نموده اند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، در نشست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره هماهنگ کردن سیاست مهاجرپذیری و تقسیم پناهجویان، تنها ایرلند، لوکزامبورگ و پرتقال اعلام کردند که در طرح ارائه شده توسط آلمان، فرانسه، ایتالیا و مالت برای تقسیم پناهجویان نجات یافته از دریای مدیترانه و بازگرداندن افرادی که واجد شرایط نیستند، مشارکت خواهند کرد.

پناهجویان

به گفته جین آسلبورن، وزیر مسئول مهاجرت لوکزامبورگ، تعداد موافقان روز گذشته هفت نفر بود، امروز نیز هفت نفر هستیم و چیزی تغییر ننموده است. چرا ما؟ چرا دیگران قدمی بر نمی دارند؟

بیش از یک سال است که بعضی کشتی ها که در اقدامی بشر محبت آمیز، مهاجران غیرقانونی را از لیبی با قایق سوار می کردند از توقف و پیاده کردن مسافر در ایتالیا و مالت نع شده اند و وزیر کشور سابق ایتالیا که هوادار قوانین ضد مهاجرتی بود ملوانان این کشتی ها را به زندان تهدید نموده بود.

دریای مدیترانه

جلسه وزیران کشورهای عضو اتحادیه روز گذشته (سه شنبه) به منظور ارزیابی تمایل این کشورها برای ادامه رح پیشنهادی برای تقسیم مهاجران برگزار گردید. پیشتر وزیر امور خارجه فرانسه ادعا نموده بود که چندین کشور مایل به پذیرش پناهجویان هستند.

وی در این باره گفته بود: من فکر می کنم که حدود 10 کشور آماده پذیرش این پیشنهاد باشند، شاید هم بیشتر. در این صورت وقتی یک کشتی می رسد، می دانیم که با چه کسی تماس بگیریم و پناهجویان را به کدام کشور منتقل کنیم.

آسلبورن می گوید: من می دانم که چرا کشورهایی نظیر اسپانیا و سوئد با توجه به چالش های مهاجرتی که با آن روبرو هستند نمی توانند در این طرح شرکت نمایند، اما دلیل مخالفت کشورهایی همچون اتریش، جمهوری چک، مجارستان و لهستان که از ابتدا با سهمیه تقسیم مهاجران مخالف بودند را نمی دانم.

در این میان هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان از آمادگی این کشور برای پذیرش یک چهارم پناهجویان نجات یافته در آب های دریای مدیترانه اطلاع داد.

ماه سپتامبر امسال چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و مالت بر سر تقسیم و پذیرش پناهجویان نجات یافته در دریای مدیترانه به توافق هایی دست یافتند. اما چندی پیش کشورهای یونان، قبرس و بلغارستان، با تهیه سندی نسبت به توافق یاد شده اعتراض کردند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 493

به "طرح تقسیم و پذیرش پناهجویان با مخالفت اکثر اعضای اتحادیه اروپا روبروست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تقسیم و پذیرش پناهجویان با مخالفت اکثر اعضای اتحادیه اروپا روبروست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید