وضع مالیات برعایدی سرمایه فعالیت های سوداگرانه را محدود می کند

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا) - کارشناس ارشد بازار سرمایه می گوید معافیت اقتصادیاتی فعالیت های سوداگرانه یکی از دلایلی است که موجب شده است تا فضای تولید در کشور رونق لازم را نداشته باشد و سرمایه ها و نقدینگی بیش از آن که به سمت فعالیت های مولد اقتصادی هدایت شود به سمت فعالیت های دلالی و سوداگرانه سوق پیدا می کند.

وضع مالیات برعایدی سرمایه فعالیت های سوداگرانه را محدود می کند

عباسعلی حقانی نسب، کارشناس ارشد بازار سرمایه اظهار کرد: نامگذاری سال ها با عناوینی اقتصادی می تواند با یک برنامه ریزی اصولی منجر به تحقق اهداف شود اما هر ساله شاهد هستیم با نامگذاری آن سال موارد متعددی توسط سازمان ها، نهادها و وزارتخانه ها لیست می شود اما موارد کم اهمیت در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برای تحقق مانع زدایی از تولید باید نرخ بهره بانکی به گونه ای اصلاح شود که تولید برای فعالان اقتصادی به صرفه باشد. اکنون ساختار بانکی ناکارآمد است و به همین دلیل این شرایط موجب ایجاد تورم و مسائل متعدد برای تولیدکننده شده است.

نرخ بهره بانکی به گونه ای اصلاح شود که تولید برای فعالان اقتصادی به صرفه باشد. اکنون ساختار بانکی ناکارآمد است و به همین دلیل این شرایط موجب ایجاد تورم و مسائل متعدد برای تولیدکننده شده است

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: معافیت اقتصادیاتی فعالیت های سوداگرانه یکی از دیگر از دلایلی است که موجب شده است تا فضای تولید در کشور رونق لازم را نداشته باشد و سرمایه ها و نقدینگی بیش از آن که به سمت فعالیت های مولد اقتصادی هدایت شود به سمت فعالیت های دلالی و سوداگرانه هدایت می شود.

وی با بیان اینکه مدت هاست طرح اقتصادیات بر عایدی سرمایه مطرح است اما متاسفانه به تصویب نرسیده است، اظهار کرد: وضع اقتصادیات بر عایدی سرمایه یکی از راهکارهای مهم برای هدایت درست نقدینگی به سمت فعالیت های اقتصادی مولد است اما تنها با اقتصادیات برخانه خالی موافقت شده است که به نوعی آب نبات دست کودک دادن است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1644

به "وضع مالیات برعایدی سرمایه فعالیت های سوداگرانه را محدود می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع مالیات برعایدی سرمایه فعالیت های سوداگرانه را محدود می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید