آشنایی با نحوه اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا

به گزارش تیم علمی، کانادا کشوری عظیم و پهناور در قاره آمریکای شمالی می باشد که مقصد نهایی گردشگران بسیاری برای سفر است. گردشگران و مسافران باید پیش از سفر به کانادا اقدام به دریافت ویزا نمایند و در صورتی که قصد دارند مدت زمان زیادی در این کشور اقامت داشته باشند می توانند در جهت اخذ ویزای مولتی کانادا برآیند. ویزای مولتی کانادا در واقع 10 سال اعتبار دارد اما با توجه پاسپورت ایران که 5 سال اعتبار دارد این ویزا به صورت 5 ساله صادر می گردد. با ویزای مولتی 5 ساله کانادا گردشگران می توانند در طول این 5 سال بیشتر از 1 بار به این کشور ورود و خروج نمایند. اداره مهاجرت کانادا از سال 2015 ویزای مولتی کانادا را با هدف آسان شدن ورود و خروج ایجاد نموده است.

آشنایی با نحوه اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با ویزای مولتی کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

همراه مجله گردشگری خبرنگاران باشید تا با ویزای مولتی کانادا و شرایط و مدارک لازم برای اخذ آن بیشتر آشنا شوید.

شرایط ویزای مولتی کانادا

این ویزا در واقع همانند ویزای توریستی کانادا می باشد با این تفاوت که با دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا می توانید تا اعتبار پاسپورت خود در کشور کانادا اقامت داشته باشید و یا رفت و آمد کنید. ضروری است بدانید که همچنین می توانید به وسیله کلیه مرز ها و در زمان های مختلف نیز تردد نمایید. دو دسته از افراد این ویزا را راحت تر می توانند دریافت نمایند. دسته اول افرادی که مورد تایید کنسولگری کانادا واقع می شوند و دسته دوم والدین و یا پدربزرگ مادربزرگ مسنی که در گذشته ویزای کانادا را دریافت نموده و برای بازدید از فرزند یا اقوام خود به این کشور سفر نموده اند. البته افراد دیگر هم می توانند برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا اقدام نمایند. اما امکان دارد این فرایند دریافت ویزا موفقیت آمیز نباشد !

با اخذ ویزای مولتی کانادا متقاضیان می توانند در مدت اعتبار پاسپورت خود، به مدت 6 ماه تمام در این کشور اقامت داشته باشند و در صورتی که بخواهند مدت زمان بیشتری در این کشور زندگی نمایند می توانند تنها یک خروج چند ساعته از خاک کانادا داشته باشند. پس از بازگشت مجدد به کشور دوباره می توانند اقامت 6 ماه ای در کانادا داشته باشند.

نحوه دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا

در صورتیکه قصد دارید برای بازدید از اقوام و آشنایان خود، شرکت در کلاس های مختلف، بازدید از جاذبه های گردشگری و یا امور دیگر به کانادا سفر کنید می توانید برای اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا اقدام نمایید. در ابتدا ضروری است تا مدارک لازم ویزای مولتی کانادا را آماده و به زبان انگلیسی ترجمه نمایید. مدارکی که شما تحویل افسر صدور ویزا می دهید به خوبی آنالیز و کنترل می گردد. گفتنی است پس از تحویل مدارک به سفارت کانادا نمی توانید مدرک دیگری را ضمیمه پرونده خود نمایید تنها در صورتی این اتفاق می افتد که بنا به شرایط خاص سفارت از شما مدرکی را درخواست نماید.

با توجه به اینکه برای درخواست ویزای مولتی کانادا، سفارت هیچگونه مصاحبه ای از شما نمی نماید باید نهایت دقت را در آماده کردن مدارک و تکمیل فرم اپلیکیشن کانادا داشته باشید. افسری که پرونده و مدارک شما را آنالیز می نماید باید به راحتی متوجه نیت شما از سفر به کانادا شوند. انگیزه شما از سفر باید کاملا افسر را متقاعد کند که حتما قصد بازگشت به کشورخودتان را دارید و قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید. مرحله انگشت نگاری برای این ویزا صورت می گیرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی کانادا

متقاضیان اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا می بایست پیش از مراجعه به سفارت مدارکی را به درستی آماده نمایند. این مدارک باید کامل و بدون هیچگونه ایرادی باشند تا مورد آنالیز افسر صدور ویزا قرار بگیرد. این مدارک شامل موارد زیر است :

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ترجمه شناسنامه
  • اصل گذرنامه فعلی و اصل کلیه گذرنامه های قبلی (اسکن تمامی ویزاهای دریافتی در 10 سال گذشته)
  • ترجمه سند ازدواج در صورت هم سفر بودن با همسر
  • پرینت حساب بانکی و تمکن اقتصادی در شش ماه گذشته (حداقل موجودی 100 میلیون تومان)
  • دو قطعه عکس رنگی 64 با پس زمینه سفید جدید
  • ترجمه سند ملکی
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار

    اسنادی مبنی بر شرایط شغلی متقاضی :

    کارمندان بخش دولتی : ترجمه رسمی آخرین حکم کارگزینی و آخرین فیش حقوقی

    صاحبان شرکت های خصوصی : کپی از روزنامه رسمی و تاسیس شرکت و کپی از روزنامه آخرین تغییرات شرکت

    کارمندان بخش خصوصی : گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی به همراه گواهی سابقه 1 ساله در بیمه تامین اجتماعی

    دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها : کارت بین المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی

    کسبه : کپی از جواز کسب و کارت بازرگانی

  • ترجمه بیمه مسافرتی متقاضی
  • دعوت نامه رسمی و معتبر

مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا

در صورتیکه مدارک شما توسط افسر بازرسی، آنالیز گردد و کامل باشد حدود سه هفته زمان می برد تا سفارت کانادا شخص متقاضی را برای انگشت نگاری بخواهد. پس از انگشت نگاری، پیکاپ ویزای کانادا حدود 2 هفته زمان میبرد. به طور کلی دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا 2 الی 3 ماه زمان میبرد.

شما می توانید برای سفر به کانادا و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت گردشگری خبرنگاران مراجعه نمایید و سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 912

به "آشنایی با نحوه اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نحوه اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید