کرملین: امیدواریم روسیه و ترکیه در گفت وگوها به توافق برسند

به گزارش تیم علمی، سخنگوی کرملین گفت امید دارد در گفت وگوی های میان رهبران روسیه و ترکیه، توافقی بر سر اقدامات لازم برای آتش بس در شمال غرب سوریه میسر گردد.

کرملین: امیدواریم روسیه و ترکیه در گفت وگوها به توافق برسند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ کرملین روز چهارشنبه بیان کرد امید دارد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای او، بتوانند بر سر اقداماتی مشترک در قبال سوریه به توافق برسند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه گفت: قصد داریم بحران ادلب را به بحث بگذاریم. انتظار داریم بتوانیم [با ترکیه] بر سر بحران [سوریه]، علت بحران، اثرات مخرب این بحران به درک مشترکی دست یابیم و وارد [فرایند انجام] یک سری اقدامات مشترک ضروری شویم.

پوتین اردوغان قرار است فردا (پنجشنبه) در مسکو با یکدیگر ملاقات نمایند. اردوغان امروز (چهارشنبه) گفته است، انتظار دارد گفت وگویش با پوتین منتج به دستاوردی درخصوص آتش بس در شمال غرب سوریه گردد.

از سوی دیگر ایگور کناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) از ترکیه به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش ذیل توافق سوچی برای ایجاد منطقه امن در استان ادلب و همچنین یاری به تروریست ها انتقاد کرد.

کناشنکوف ضمن بیان اینکه اعزام نظامیان ترکیه به استان ادلب خلاف قوانین بین المللی است، از سکوت کشورهای غربی در این باره انتقاد کرد و گفت، نتیجه گذشت یک سال و نیم از توافق سوچی با ترکیه (برای حل شرایط ادلب)، ادغام شدن استحکامات تروریست ها در ادلب با پست های دیدبانی ترکیه بود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 880

به "کرملین: امیدواریم روسیه و ترکیه در گفت وگوها به توافق برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: امیدواریم روسیه و ترکیه در گفت وگوها به توافق برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید