کرونا ترمز فرایند افزایش شاغلان در آلمان را کشید

به گزارش تیم علمی، بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان فرایند افزایش 14 ساله شاغلان در آلمان در سال 2020 به دلیل بحران کرونا معکوس شده و شمار افراد شاغل در این سال نسبت به سال 2019 حدود 1.1 درصد کاهش یافت.

کرونا ترمز فرایند افزایش شاغلان در آلمان را کشید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، مدت 14 سال فرایند اشتغال در آلمان افزایشی بود، اما کرونا و عواقب آن به این فرایند پایان داد.

بر اساس آمارهای رسمی شمار شاغلان در سال گذشته (سال 2020) برای اولین بار کاهش یافته است.

به صورت میانگین در سال 2020 حدود 44.8 میلیون نفر در آلمان شاغل بودند که بر اساس محاسبات اولیه اداره آمار فدرال آلمان تعداد آن ها نسبت به سال 2019، 477 هزار نفر کاهش داشته که حاکی از کاهش 1.1 درصدی است. به این ترتیب به گفته کارشناسان آمار در بحران کرونا فرایند افزایش شاغلان در آلمان که به مدت 14 سال و حتی در دوران بحران اقتصادی و اقتصادی سال 2008 و 2009 هم ادامه داشت پایان یافت.

شدیدترین کاهش نیروی کار در آلمان در سال 2020 در بین ارائه دهندگان خدمات با کاهش 281 هزار نفر بوده است و بیشترین آسیب های شغلی مربوط به بخش های خرده فروشی، حمل و نقل و مهمان نوازی بوده است.

استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان هم در یک کنفرانس مطبوعاتی شرایط در بیمارستان ها را بسیار سخت دانسته لست.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از واکسیناسیون 265 هزار نفر در این کشور علیه کرونا خبر داده است.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان هم در ماه های اخیر به شدت در حال افزایش است و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است.

دولت و ایالات آلمان هم برای تمدید قرنطینه سراسری در این کشور تا 31 ژانویه توافق کرده اند. این خبر را رویترز با استناد به محافل مذاکره کننده در آلمان خبر داد. پیش از آن هم نشریه بیلد آلمان درباره توافق مقامات ایالتی و دولتی برای تمدید اقدامات کرونایی تا اواخر ماه جاری میلادی گزارش داده است. این تصمیم در روز سه شنبه بعد از مشاوره مقامات دولتی و ایالتی آلمان نهایی می شود.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 1789191 نفر به کرونا مبتلا شده و 35398 نف هم ب اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1477

به "کرونا ترمز فرایند افزایش شاغلان در آلمان را کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ترمز فرایند افزایش شاغلان در آلمان را کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید