گردشگری می تواند محور توسعه استان همدان باشد

به گزارش تیم علمی، جلسه ملاقات نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر روز دوشنبه (26 مهر) برگزار گردید.

گردشگری می تواند محور توسعه استان همدان باشد

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به ویژگی ها و صندلی استان همدان گفت: استان همدان به لحاظ تاریخی و موقعیت جغرافیایی، ظرفیت آن را دارد که از لحاظ مالی در صندلی مناسب تری باشد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه استان همدان از استعداد خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است، اظهار داشت: متاسفانه مسئله محدودیت آب مانعی بر سر توسعه کشاورزی در این استان است که امیدوارم بتوانیم با اجرا و تکمیل طرح های آب رسانی، موانع پیش رویِ توسعه کشاورزی در این منطقه را برطرف کنیم.

وی همچنین با اشاره به جاذبه های گردشگری استان همدان اضافه کرد: گردشگری می تواند محور توسعه استان همدان باشد و جاذبه های این استان نظیر غار علیصدر قابلیت آن را دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند و زمینه اشتغالزایی و بهبود مالی در این استان را فراهم سازد.

جهانگیری احداث راه آهن تهران - همدان را طرحی پراهمیت برای توسعه استان همدان برشمرد و گفت: متاسفانه شرایط بودجه دولت شرایطی نامناسب است و توان دولت برای تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی اندک است، اما کوشش خواهیم کرد خط ریلی این جهت تکمیل و اجرایی گردد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل و مسائلی که در این جلسه از سوی استاندار همدان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست در جلساتی با حضور دستگاه های مربوطه، این مسائل را پیگیری و راهکارهای حل مسائل را آنالیز نمایند.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار همدان گزارشی از شرایط استان ارائه کرد و به تشریح مسائل و چالش های اصلی استان پرداخت که تامین اعتبار برای اجرا وتکمیل طرح های آبرسانی، احداث راه آهن تهران ـ همدان، اشتغال و توجه به گردشگری استان از جمله این مسائل بود.

در این نشست همچنین نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی به ارائه گزارش از شرایط حوزه انتخابیه خود پرداختند و مسائل و مسائل این مناطق را تشریح کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 758

به "گردشگری می تواند محور توسعه استان همدان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری می تواند محور توسعه استان همدان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید