20 میلیون اثر تاریخی و طبیعی در موزه ملی برزیل سوخت+عکس

به گزارش تیم علمی، بر اثر آتش سوزی گسترده در موزه ملی برزیل در ریو دوژانیرو مجموعه ای ارزشمند از 20 میلیون اثر تاریخی از تمدن های مصر و روم باستان تا فسیل های دایناسور در آتش سوختند.

20 میلیون اثر تاریخی و طبیعی در موزه ملی برزیل سوخت+عکس

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، موزه ملی 200 ساله برزیل که مهم ترین و قدیمی ترین موزه تاریخی و علمی در سراسر این کشور است از ساعت 7:30 بعد از ظهر روز گذشته طعمه حریق بسیار گسترده ای گردیده است و آتش نشانان در تلاشند بتوانند بخش هایی از مجموعه 20 میلیون اثر تاریخی نگداری گردیده در این موزه را از میان شعله های آتش بیرون بکشند.

موزه ملی برزیل که وابسته به دانشگاه فدرال ریودوژانیرو است دارای چندین بخش مختلف از جمله مردم شناسی، باستان شناسی و دیرینه شناسی است و از لحاظ اهمیت با موزه بریتانیا مقایسه می گردد این در حالی است که موزه بریتانیا محل نگهداری 8 میلیون اثر تاریخی است و موزه ملی برزیل میزبان 20 میلیون اثر بوده است.

از مهم ترین آثار نگهداری گردیده در این موزه می توان به آثار تاریخی مربوط به مصر، روم و یونان باستان، اولین فسیل های یافت گردیده در برزیل شامل فسیل یک دایناسور، اسکلت انسانی با قدمت 12 هزار سال و یک شهاب سنگ قدیمی اشاره نمود.

روبرتو روبادی سخنگوی اداره آتش نشانی شهر ریودوژانیرو شرح داد هنوز از علت وقوع این آتش سوزی مهیب و تعداد مجروحان احتمالی این حادثه اطلاعی نداریم اما 80 نیروی آتش نشان با فعالیت خود آتش را تحت کنترل درآورده اند و تا چند ساعت آینده آتش خاموش می گردد. با یاری کارمندان موزه بخش هایی از اشیاء نگهداری گردیده در موزه را خارج نموده ایم.

مایکل تمر رئیس جمهور برزیل در بیانیه ای بیان کرد امروز، روزی غم انگیز برای مردم برزیل بود و 200 سال کار، تحقیق و دانش از دست رفت.

لوئیس فرناندو دایاس نایب رئیس موزه ملی برزیل نیز گفت این موزه تاریخی از کمبود بودجه فراوانی رنج می برد. حالا همه می خواهند یاری نمایند اما پپش از این هیچ حمایتی از ما نگردیده است.

ارسلو کریولا شهردار ریودوژانیرو نیز از لزوم بازسازی مجدد موزه ملی برزیل صحبت نموده و گفته این موزه باید دوباره باید با همه جزئیات ساخته گردد حتی اگر آثار آن دیگر اصل نباشند.

برزیل که بزرگ ترین کشور آمریکای جنوبی محسوب می گردد در حال حاضر بزرگ ترین رکود اقتصادی چند دهه اخیرش را تجربه می نماید و در این میان ریودوژانیرو نیز به سبب کاهش قیمت نفت که از منابع اصلی درآمدی آن است و همچنین سوء مدیریت و فساد ضربه بزرگی خورده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 40

به "20 میلیون اثر تاریخی و طبیعی در موزه ملی برزیل سوخت+عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 میلیون اثر تاریخی و طبیعی در موزه ملی برزیل سوخت+عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید