انباشت حدود سه هزار و 500 دستگاه خودرو در گمرک شهید باهنر

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، مهدی رضایی عصر شنبه در جریان بازدید میدانی هیات اعزامی گمرک ایران از گمرکات مهم هرمزگان از جمله شهید باهنر و رجایی، گفت: حدود 300 دستگاه از خودروهای انباشت شده در طول یکماه اخیر وارد گمرک باهنر شده اند.

انباشت حدود سه هزار و 500 دستگاه خودرو در گمرک شهید باهنر

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از این خودروها ترانزیتی هستند که به گمرک اظهار نشده اند، اضافه کرد: بعد از اظهار خودروها به گمرک امکان دسته بندی و تفکیک آنها در خصوص استفاده از ارز دولتی یا ارز متقاضی وجود دارد.

در جریان این بازدید معاون فنی گمرک شهید رجایی نیز گفت: بخش قابل توجهی از این مسائل مربوط به ثبت سفارش است و احتیاجمند اصلاح رویه فعلی هستیم.

سعید میرزایی بیان داشت: کد رهگیری بانک و مسأله تأمین و تعهدات ارزی نیز از دیگر مسائل در جهت ترخیص کالاها است که معمولا 20 روز تا یک ماه در پروسه اداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به ناهماهنگی برخی سازمان های همجوار با گمرک ، گفت: با طولانی شدن فرایند ترخیص که احتیاج به مجوزهای گوناگون دارد، تاریخ ثبت سفارش به اتمام می رسد و باید تمام پروسه ها از اول طی گردد.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی سازمان گمرک ایران نیز در این بازدید در صحبتی کوتاه تاکید نمود: 70 درصد مسائل مربوط به حوزه گمرک نبوده و سازمان های همجوار برای مباحثی مانند ثبت سفارش، اظهارنامه و ارز مشکل دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 133

به "انباشت حدود سه هزار و 500 دستگاه خودرو در گمرک شهید باهنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انباشت حدود سه هزار و 500 دستگاه خودرو در گمرک شهید باهنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید