تدوین بسته های تشویقی برای مشترکان آب، پرداخت معادل وجه صرفه جویی

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در ششمین روز هفته دولت با حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع ابوذر با تاکید بر اینکه با همکاری و کمک مردم در تلاشیم تا از عادت بدمصرفی به سمت خوش مصرفی حرکت کنیم، عنوان نمود: در حال حاضر سه دسته مصرف نماینده آب و برق در کشور داریم. گروه نخست مشترکان خوش مصرف وسیعی هستند که 70 درصد مشترکان برق و 75 درصد مشترکان آب در این گروه قرار گرفته اند و الگوی مصرف را رعایت می نمایند.

تدوین بسته های تشویقی برای مشترکان آب، پرداخت معادل وجه صرفه جویی

وی اضافه نمود: گروه دوم شامل مشترکانی است که کمتر از گروه نخست هستند و به عنوان گروه صرفه جو شناخته می شوند و از الگوی صحیح مصرف کمتر آب و برق استفاده نمایند.

وزیر نیرو ادامه داد: گروه سوم نیز با وجود اینکه بخش کمی از مصرف نمایندگان را شامل می گردد ولی حجم مصرف بسیار بالایی را به خود اختصاص داده اند و از آن ها به عنوان بدمصرف یاد می گردد و چندین برابر الگوی مصرف از آب و برق استفاده می نمایند که در تلاشیم در برنامه پیش روی خود این افراد را به سمتی خوش مصرفی سوق بدهیم.

اردکانیان در تکمیل این بخش سخنان خود گفت: برای اجرای چنین برنامه مهمی درصددیم تا با تصویب دولت برای گروه صرفه جو و کم مصرف معادل مبلغ صرفه جویی آب و برق را پرداخت کنیم. به طور مثال اگر الگوی مصرف آب برای خانوار 15 مترمکعب است و خانواده ای 12 مترمکعب استفاده می نماید بتوانیم وجه منابع صرفه جویی گردیده را به این مشترکان پرداخت کنیم.

تعرفه بالا برای مشترکان پرمصرف

وی اظهار داشت: اما از طرف مقابل برای گروه اندک بدمصرف تعرفه بالایی را لحاظ خواهیم کرد که آن هم نه از جهت تامین منابع مالی بلکه درصددیم تا مصارف این گروه را نیز متعادل کنیم و در صورت ادامه روند بدمصرفی وجه دریافتی از آن ها را به گروه های خوش مصرفی که صرفه جویی می نمایند اختصاص بدهیم.

وزیر تاکید نمود: برای تابستان سال آینده درصددیم تا حدود سه هزار مگاوات برق را با کمک مردم اینگونه صرفه جویی و به تعبیری فراوری کنیم تا پیک تابستان سال 98 را با مشکلات کمتری سپری کنیم.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه افت بی سابقه بارندگی ها و کاهش منابع آبی اختلالی در انجام وظایف و طرح های وزارت نیرو ایجاد نکرده است، گفت: در طی دولت تدبیر و امید توانسته ایم بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور را بهره مند از شبکه آب آشامیدنی سالم کنیم.

وی اضافه نمود: هم اکنون در کشور نزدیک به 100 در جمعیت شهری و بیش از 85 درصد جمعیت روستایی از شیکه های آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و در حوزه برق هم روستای بالای 10 نفر جمعیت را سراغ ندارید که از نعمت برق برخوردار نباشند و حتی نیروگاه های کوچک خورشیدی نیز برای عشایر در نظر گرفته گردیده است.

وزیر نیرو اظهار داشت: این سرزمین پنج تا 10 هزار سال دیگر پابرجا خواهد بود و فرزندان ما در این سرزمین با سرافرازی زندگی خواهند کرد و از آیین و تمدن خود پاسداری خواهند کرد ولی به شرط اینکه آب را به درستی مصرف کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 35

به "تدوین بسته های تشویقی برای مشترکان آب، پرداخت معادل وجه صرفه جویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین بسته های تشویقی برای مشترکان آب، پرداخت معادل وجه صرفه جویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید