ذخیره سازی اطلاعات در DNA پروژه ای منطقی یا خطرناک؟ ، نگرانی مدیرعامل سامسونگ از آینده هوش مصنوعی در دنیا

به گزارش تیم علمی، مدیرعامل سامسونگ نگرانی هایی جدی در خصوص آینده هوش مصنوعی دارد. به نظر می رسد این نگرانی ها از زمانی تشدید شده که خبر انتقال اطلاعات روی DNA انسان منتشر شده است.

ذخیره سازی اطلاعات در DNA پروژه ای منطقی یا خطرناک؟ ، نگرانی مدیرعامل سامسونگ از آینده هوش مصنوعی در دنیا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیرعامل سامسونگ می گوید: ما واقعا باید در مورد اخلاق نگران باشیم.ما باید بر اساس اصل اخلاقی عمل کنیم.اما تحقیق برای هدف وسیله را توجیه نمی نماید این اشتباه است که از DNA به عنوان یک ابزار استفاده کنیم.

مدتی است که طرحی از سوی تمامی شرکت های معتبر حوزه فناوری در دست آنالیز است که بر اساس آن تمام DNA فردی شما توسط بانک های داده های گسترده ای که ژنوم شما را ذخیره می نمایند، به ثبت جزئیات می پردازند. جزئیاتی که برای تشخیص بیماری ها، پیش بینی و پیشگیری از بیماری نیز یاری می نماید.

پایگاه داده ها بخشی از انفجار کسب و کار مبتنی بر داده ها است که تقریبا همه چیز در مورد شما را در دنیای نفوذ سنسور می داند. بر اساس اظهارات مدیرعامل سامسونگ، این سنسورهای داده جزئیات دقیقی را با ردیابی خون به دست می آورند. جزئیاتی که از نوع ماشین، غذا و حتی دمای خانه شما را با استفاده از هوش مصنوعی ثبت می نماید.

اما او در این خصوص نگران است و می گوید: درست است که این تکنولوژی شگفت انگیز است. اما فرصت های فراوانی برای حمله به حریم خصوصی افراد یا محدود کردن حقوق آنها بر اساس اطلاعات ذخیره شده در مورد آنها ایجاد می نماید. هم اکنون نیز در چین، دولت با استفاده از امتیازات اعتباری شهروندان علیه آنها، اقداماتی مثل محدود کردن سفر افراد، کاهش دسترسی به اینترنت و جلوگیری از حضور فرزندانشان در بهترین مدارس، را شروع نموده است.

او ادامه داد: من با پشتیبانی چین برای اعطای نمره اجتماعی نیستم، بنابراین فکر می کنم این یک مشکل است و ما نیز باید بسیار مراقب باشیم که چگونه داده ها به اشتراک گذاشته می شوند، حتی با پیوند گوگل یا هر یک از شرکت های بزرگ دیگر. درواقع، ما باید به این نکته توجه داشته باشیم زیرا قدرت در دست [افراد] با هدف نادرست می تواند سوء استفاده هایی را ایجاد کند. من یک سیاستمدار نیستم، اما به عنوان تکنسین، فکر می کنم که ما باید بیشتر از آنچه که انجام می دهیم آگاهی داشته باشیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 97

به "ذخیره سازی اطلاعات در DNA پروژه ای منطقی یا خطرناک؟ ، نگرانی مدیرعامل سامسونگ از آینده هوش مصنوعی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره سازی اطلاعات در DNA پروژه ای منطقی یا خطرناک؟ ، نگرانی مدیرعامل سامسونگ از آینده هوش مصنوعی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید