نظام آموزشی کشور باید به مهارت آموزی توجه بیشتری کند

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان کتاب مبین در شهر قزوین گفت: یکی از مسائل ما در شرایط کنونی نداشتن مهارت لازم برای اشتغال است و همه عادت نموده اند تا فقط پشت میز نشین شوند.

نظام آموزشی کشور باید به مهارت آموزی توجه بیشتری کند

وی اضافه نمود: بسیاری از فارغ التحصیلان پس از تحصیل شاید از نظر تئوری قوی باشند اما مهارت و کارآمدی لازم را ندارند لذا در کسب و کار دچار مشکل می شوند.

زاهدی توضیح داد: متاسفانه به دلیل نداشتن مهارت شاهد بیکاری بسیاری از جوانان تحصیل نموده هستیم در حالی که اگر مهارت لازم در جوانان ایجاد گردد سریعتر جذب بازار کار خواهند شد.

وی یادآورشد: باید دانشگاهها و مراکز علمی و کاربردی به فکر افزایش مهارت دانشجویان باشند تا در کنار دانش و علم بتوانیم شرایط بهتری برای اشتغال جوانان ایجاد کنیم.

استاندار قزوین توضیح داد: هنرستان ها در مهارت آموزی نقش مهمی دارند و می توانند به اشتغال جوانان یاری نمایند و این هنرستان نیز در کنار مدرسه داری و مدرسه سازی توجه ویژه به مهارت آموزی در رشته های مختلف دارند و در واقع یاری دولت هستند و باری از مسئولیت وزارت آموزش و پرورش برداشته اند.

وی اضافه نمود: بخشی از مسائل هنرستان ها و مراکز علمی نیز ناشی از بوروکراسی و مقررات نانوشته ای است که مانع توسعه مراکز مهارتی شده اند.

زاهدی گفت: باید خیرین و موسسان مدارس فنی و هنرستانها با عزم و اراده جدی در راستای اهداف خود حرکت نمایند و از مسائل و چالش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دلسرد نشوند.

استاندار اظهارامیدواری کرد با رویکرد جدی نظام آموزشی به مهارت آموزی زمینه سرعت بخشیدن به ایجاد اشتغال جوانان در کشور مهیا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 92

به "نظام آموزشی کشور باید به مهارت آموزی توجه بیشتری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام آموزشی کشور باید به مهارت آموزی توجه بیشتری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید