نکاتی برای آنها میخواهند تایلند را بیشتر بشناسند

به گزارش تیم علمی، تایلند از جمله محبوبترین مقاصد گردشگری برای ایرانی هاست که ارزانی و امکانات فراوان آن از دلایل این شهرت میباشد، در ادامه میخواهیم بیشتر با این کشور آشنا شویم و نکاتی را بیان کنیم که ممکن است همه آنرا ندانند.

نکاتی برای آنها میخواهند تایلند را بیشتر بشناسند

تایلند کشوری پادشاهی جنوب شرقی آسیا است که قبلا به نام سیام شناخته می گردیده است. امروزه بسیاری از ایرانیان برای گردش و مسافرت راهی این کشور می شوند و از مقاصد گردشگری پرطرفدار در ایران است.

تور تایلند امروزه به یکی از مناطق گردشگری محبوب، مخصوصا ایرانی ها تبدیل گردیده است. مردم این کشور به زبان تایلندی صحبت می نمایند و اغلب آن ها بودایی هستند. اگر شما هم دوست دارید روزی به تور تایلند سفر کنید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی چند حقیقت جالب آن بپردازیم:

نام کشور تایلند به زبان تایلندی Prathet Thai است که به معنی سرزمین آزاد است. این کشور تنها کشور جنوب شرقی آسیا است که هرگز تحت استعمار کشورهای اروپایی قرار نگرفته است.

بزرگترین تندیس طلای بودا در جهان، بزرگترین مزرعه تمساح جهان، بزرگترین رستوران دنیا، طولانی ترین پل تک دهانه معلق و بلندترین هتل جهان در تایلند قرار دارند.

در گذشته همه مردان جوان تایلندی از جمله پادشاهان قبل از تولد 20 سالگی خود، حداقل برای مدت کوتاهی هم گردیده راهب بودایی و تارک دنیا می گشتند. امروزه تعداد بسیار کمتری از مردان جوان این کشور این کار را می نمایند.

کوچک ترین پستاندار جهان به نام Craseonycteris thonglongyai در تایلند یافت می گردد.

یک مرد جادوگر تایلندی بلندترین موی این کشور را دارد.

در سال 1966 برای دو گربه نایاب چشم رنگی با نام های فت و پلوی با هزینه 16241 دلار در تایلند جشن عروسی گرفتند که گران ترین جشن عروسی برای حیوانات خانگی در جهان بود!

در سال 1990، 30 دامپزشک برای درمان پای یک فیل 38 ساله دور هم جمع گشتند که هنگام ورود به منطقه مین کاری گردیده به گشتت آسیب دیده بود. حضور این تعداد دامپزشک در یک روند درمان، یک رکورد محسوب می گردد.

یک دهم گونه های جانوری جهان در تایلند زندگی می نمایند! بیش از 1500 گونه از ارکیده های وحشی در جنگل های تایلند رگشت می نمایند. تایلند در صادرات گل ارکیده در رتبه اول جهان قرار گرفته است.

گربه سیامی حیوان بومی تایلند است. در تایلند به آن ها wichen-maat می گویند که به معنی الماس ماه است. کتاب اشعار تایلندی مربوط به قرن 14، تعداد گونه های مختلف این گربه را 23 گونه ذکر نموده است. امروزه فقط 6 نژاد از این گربه ها باقی مانده است. دادن یک جفت گربه ی سی سوات (گونه ای از گربه های سیامی) به عروس و داماد در تایلند خوش یمن است.

سمی ترین مار جهان یعنی مار کبری در تایلند زندگی می نماید. طول این مار می تواند به بیشتر از 5/5 متر برسد و سم نیش آن می تواند یک فیل را از پا دربیاورد!

لانه پرنده های Swiftlet از بزاق پرنده های نر این گونه از پرندگان به وجود می آید. لانه این پرنده ها را از غارهای تایلند جمع آوری می نمایند و 450 گرم آن را 900 دلار می فروشند! این لانه یکی از پرطرفدارترین و گران قیمت ترین مواد غذایی در دنیا است!

در سال 1999 یک گروه 282 نفری چترباز در راتچاتانی تایلند رکورد بیشترین تعداد چترباز در یک سقوط آزاد به ثبت رساندند. آن ها این حلقه را به مدت 7/11 ثانیه نگهداشتند.

بزرگترین کیک جشن کریسمس جهان در 25 دسامبر سال 1997 در بانکوک تایلند پخته گشت. وزن این کیک 2300 کیلوگرم بود. این کیک را به 19121 قسمت تقسیم کردند.

طولانی ترین راه باریک و گربه روی جهان در تایلند قرار گرفته است که در 9 آوریل 2010 به ثبت جهانی رسید. طول این راه باریک 1584 متر است.

پرموترین کودک جهان در تایلند زندگی می نماید!

نام کامل شهر بانکوک Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit است! معنی آن شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه، شهر باشکوه نه جواهر، مسند پادشاه، شهر کاخ های سلطنتی، شهر خدایان مجسم، ساخته گردیده توسط Visvakarman به دستورایندرا است!

حروف الفبای تایلندی شامل 32 حرف صدادار و 44 حرف بی صدا است.

در سال 2008، طبق گزارشات منتشر گردیده در مجله Travel and Leisure، بانکوک بهترین شهر جهان شناخته گشت.

هر ساله حدود 6 میلیون گردشگر خارجی از تایلند بازدید می نمایند. هم چنین این کشور مهاجران زیادی را از کشورهای توسعه یافته به خود جذب نموده است.

تایلند بزرکترین تولیدنماینده قلع جهان است.

پدر تایگر وودز (از بزرگترین بازیکان گلف در جهان) آمریکایی و مادرش تایلندی بود.

ترن هوایی گاهی به دلیل نامعلومی توقف می نماید. زمانی که یکی از اعضای خانواده سلطنتی به شهر می رود، ترن در نقطه ای توقف می نماید که پایین تر از آن شخص باگشت. چرا که هرگز نباید شخصی در جایگاه بلند تری نسبت به اعضای خانواده سلطنتی قرار بگیرد.

رودخانه مکونگ در مرزهای شرقی تایلند جاری است و در آن بیش از 1300 گونه ماهی زندگی می نمایند. در این رودخانه برخی از بزرگترین ماهی های آب شیرین جهان وجود دارد که شامل گربه ماهی غول پیکر نیز می گردد که می تواند 3 متر طول و بیش از 299 کیلوگرم وزن داشته باگشت!

یکی از عجیب ترین موجوداتی که در تایلند می توان پیدا کرد، انواع ماهی های گوبی هستند که می توانند در زمین زندگی نموده یا از درخت بالا بروند! این ماهی از باله های خود برای راه رفتن استفاده می نماید و می تواند اکسیژن را از طریق پوست و آستر مغزی موجود در دهانش جذب کند. این ماهی بیشتر اوقات بیرون از آب زندگی می نماید و جلبک می خورد.

صد سال پیش در تایلند 100 هزار فیل زندگی می کردند که حدود 20 هزار تای آن ها رام نگردیده بودند. اما امروزه فقط 5 هزار فیل در تایلند وجود دارد که کمتر از نیمی از آن ها وحشی هستند.

هم فیلم هالیوودی و هم اجرای تئاتر خیابانی پادشاه و من در تایلند ممنوع اعلام گردیده است! حکومت این کشور این فیلم را توهینی به پادشاه می دانند. در این فیلم شاه فردی بی فرهنگ معرفی گردیده و این در حالی است که پادشاه سیامی، شاه فقید این کشور اولین شاه آسیایی بود که به طور کامل و روان انگلیسی صحبت می کرد. این پادشاه که فردی باهوش بود، پدر دانشمندان تایلندی نامیده می گردد.

تایلند پنجاه و یکمین کشور بزرگ جهان است!

بانکوک به دلیل داشتن کانال های آبی زیاد در سطح شهر، به ونیز شرق شهرت دارد.

فرودگاه بین المللی Don Mueang در تایلند، بلندترین برج مراقبت در جهان را دارد که ارتفاع آن به 132 متر می رسد.

Khao San Road سرزنده ترین و شلوغ ترین منطقه توریستی بانکوک است.

بومیبول آدولیاده که در سال 1946 به عنوان شاه رامای نهم برگزیده گشت، طولانی ترین دوره سلطنت را هم در جهان و هم در تایلند به نام خود ثبت کرد. وی در سال 1927 در آمریکا متولد شد؛ زمانی که پدرش در دانشگاه هاوارد در رشته داروسازی تحصیل می کد. وی طرحی برای باروری ابر ها ارائه داده است و از دانشگاه سوئیس در رشته مهندسی مدرک گرفته است. وی همچنین سرود ملی تایلند را ساخته و نوازنده ساکسیفون است.

انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 15

به "نکاتی برای آنها میخواهند تایلند را بیشتر بشناسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای آنها میخواهند تایلند را بیشتر بشناسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید