پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی نزولی شد

به گزارش تیم علمی، با افزایش نگرانی ها از سرنوشت مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی نزولی شد.

پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی نزولی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در بازارهای جهانی ارز، نگرانی از اعمال تعرفه 50 میلیارد دلاری آمریکا بر کالاهای وارداتی چین باعث شد دلار وارد مدار صعودی گردد. علی رغم آنکه اتحادیه اروپا گفت آماده ارائه تضمین های جدید به انگلیس در خصوص صندلی این کشور در اروپا در دوران بعد از بریگزیت است، مخالفت ها با این پیشنهاد به روند صعودی پوند سرانجام داد و واحد پول انگلیس مجددا با کاهش ارزش روبرو شد.

در مبادلات چهارشنبه، پوند انگلیس با 0.2 درصد کاهش به 1.2829 دلار رسید تا این ارز یک درصد ارزش خود را طی ماه جاری از دست داده باشد. پوند که تا سرانجام ماه اوت در سطح 1.3043 دلار نیز نهاده شد با آغاز ماه جدید با آمارهای نگران کننده از وضعیت اقتصاد انگلیس، اختلاف بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا و موضع سرسختانه دولت ترزا می- نخست وزیر برای بریگزیت وارد محدوده قرمز گردیده است.

کنستانتینوس آنتیس- مدیر مرکز تحقیقات موسسه ای دی اس اس گفت: با توجه به ضعف های پوند از یک سو و روند صعودی دلار از سوی دیگر، انتظار ثبت سطح 1.28 دلاری برای هر پوند و حتی کانال های پایین تر چندان دور از انتظار نخواهد بود.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشته بود ممکن است در صورت نرسیدن به توافقی تعیین بر سر بریگزیت، پوند 10 درصد ارزش خود را از دست بدهد.

والنتین مارینوف- مدیر بخش ارزی گروپ 10 گفت: پوند دیگر گزینه جذابی برای سرمایه گذاران تا زمان تعیین شدن تکلیف بریگزیت نیست و حفظ سطوح فعلی برابری پوند در برابر یورو و دلار در دوره پسابریگزیت چندان محتمل به نظر نمی رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 42

به "پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی نزولی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی نزولی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید