شروع عملیات نظامی جدید ائتلاف سعودی علیه ارتش یمن

به گزارش تیم علمی، تلویزیون دولتی عربستان سعودی از شروع عملیات نظامی جدید علیه انصارالله و کمیته های مردمی یمن اطلاع داد.

شروع عملیات نظامی جدید ائتلاف سعودی علیه ارتش یمن

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز رسانه دولتی عربستان سعودی از شروع عملیات نظامی جدید توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان علیه جنبش انصارالله و مردم یمن اطلاع داد.

نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی پنجشنبه عملیات نظامی جدیدی را علیه ارتش یمن در جبهه های استان البیضاء، صنعا، الجوف و مأرب شروع کردند.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی نیز امروز بر شروع این عملیات تأکید کرد و هدف دریافت تأسیسات غیرنظامی در عربستان سعودی توسط حوثی های یمن را خط قرمز خواند.

نیروهای ائتلاف تحت حمایت غرب و عربستان سعودی و امارات، پنج سال است که با ارتش و کمیته های مردمی در حال مبارزه هستند. این ائتلاف پیش از این در یک کنفرانس خبری در خصوص این عملیات اعلام نموده بود که هدف اصلی اجرای عملیات نظامی علیه حوثی ها خنثی کردن قابلیت ها و توان نظامی حوثی های یمن است.

در همین زمینه، جنگنده های ائتلاف سعودی از دیروز ده ها بار استان صنعا را بمباران نموده اند. بر اساس گزارش خبرگزاری الخبر الیمنی تعداد حملات هوایی نیروهای ائتلاف سعودی در طول پنج سال جنگ به بیش از سیصد هزار مورد رسیده و ده ها هزار غیرنظامی در آن کشته یا زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1153

به "شروع عملیات نظامی جدید ائتلاف سعودی علیه ارتش یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات نظامی جدید ائتلاف سعودی علیه ارتش یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید