انواع ارور ماکروفر بوش و شیوه برطرف آن ها

به گزارش تیم علمی، تمام اجاق های مدرن دارای سیستم تشخیص اتوماتیک خطا هستند و ماکروفر بوش نیز از این قاعده مستثنی نیست. در صورت بروز هرگونه مشکل ارور ماکروفر بوش روی صفحه الکترونیکی به نمایش در می آیند.

انواع ارور ماکروفر بوش و شیوه برطرف آن ها

این ارورها عیب یابی و رفع مشکل ماکروفر را برای تکنسین و کاربر خانگی ساده تر می نمایند. ما در این مقاله انواع ارور ماکروفر بوش و بعلاوه نحوه رفع آنها را آنالیز نموده ایم. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

بعلاوه اگر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر مایکروفر و بعلاوه تعمیر اجاق گاز احتیاج به مشاوره و خدمات دارید می توانید به وسیله ثبت سفارش در بخش تعمیرات سایت خبرنگاران، از متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • کد ER2 ارور ماکروفر BOSCH اغلب به علت خرابی اتصال برق ورودی یا ماژول کنترل ایجاد می گردد.
  • ارور ER8 ماکروفر بوش در اثر بروز ایراد در مدار ماکروفر ظاهر می گردد.
  • گرم شدن بیش از حد ماکروفر عوارض جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. اگر با خطای ER3 روبه رو شدید، احتمالا ماکروفر شما بیش از حد گرم شده است.

انواع ارور ماکروفر بوش (کدهای خطای فوری و غیرفوری)

در بیشتر ماکروفر از جمله ماکروفر بوش در صورتی که دستگاه با مسئله ای روبرو گردد، کدهایی روی نمایشگر الکترونیکی ظاهر می شوند که باید به آنها توجه کرد. در دفترچه راهنمای ماکروفر بخش زیادی از این خطاها شرح داده و علت یابی شده اند.

با این وجود بعضی خطاها نیز ممکن است در حین کارکرد دستگاه به وجود بیایند که به وسیله یک تکنسین آموزش دیده قابل رفع کردن هستند.

کد خطاهای ماکروفر بوش بسیار متنوع هستند و در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند. از فرسودگی قطعات داخلی گرفته تا نوسانات ولتاژ شبکه الکتریکی؛ همگی ممکن است عاملی برای ظاهر شدن ارور ماکروفر بوش باشند.

هر دستگاه کدهای خطای خاص خود را دارد. تکنسین ماهر قادر است کدهای خطای بحرانی را از غیربحرانی تشخیص دهد.

کدهای خطای بحرانی خطاهایی هستند که باید فورا رفع شوند؛ زیرا عملکرد دستگاه را متوقف می نمایند. خطاهای غیربحرانی اگر چه بیانگر شرایط غیرطبیعی هستند، اما در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد ننموده و احتیاجی به رفع کردن فوری ندارند. برای آگاهی بیشتر می توانید به دفترچه راهنمای ماکروفر خود مراجعه کنید.

معرفی رایج ترین انواع ارور ماکروفر بوش

در این قسمت رایج ترین ارور مایکروفر بوش را آنالیز خواهیم کرد.

ارور ER1: خرابی سنسور حرارتی

کد ER1 ارور ماکروفر بوش است که به خرابی سنسور دما اشاره دارد. برای حل مشکل باید سیم کشی سنسور، سنسور دما و ماژول کنترل را آنالیز کنید. این خطا از جمله خطاهایی است که به سادگی رفع نمی گردد. در این مورد برای رفع ارور ماکروفر بوش احتیاج به یاری متخصص ماهر دارید.

ارور ER2: مشکل در اتصال به شبکه الکتریکی

کد ER2 ارور ماکروفر BOSCH اغلب به علت خرابی اتصال برق ورودی یا ماژول کنترل ایجاد می گردد. برای رفع کردن این ارور ماکروفر بوش اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اتصال منبع اصلی را چک کنید. منبع تغذیه باید در محدوده عملیاتی نرمال قرار داشته باشد.
  • بلوک اتصال پایانه را آنالیز کنید.
  • ماژول کنترل را آنالیز کنید.

در صورت مشاهده هر یک از این خطاها باید خط برق ورودی آنالیز شده و عیوب آن رفع گردد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

ارور ER3 ماکروفر بوش: گرم شدن بیش از حد

گرم شدن بیش از حد ماکروفر عوارض جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. اگر با خطای ER3 روبه رو شدید، احتمالا ماکروفر شما بیش از حد گرم شده است. دستگاه را خاموش کنید و مدتی آن را به حال خود بگذارید. با این کار دستگاه مجددا کارایی خود را باز می یابد.

ارور ER6 ماکروفر بوش: قفل درب معیوب

قفل درب را آنالیز کنید. در صورت مشاهده ایراد آن را تعویض کنید.

ارور ER8: اختلال در مدار

ارور ER8 ماکروفر بوش در اثر بروز ایراد در مدار ماکروفر ظاهر می گردد. رفع کردن این ارور کاری تخصصی است و احتیاج به تکنسین مجرب دارد.

ارور E005: روشن نشدن رله محافظ

برای حل مشکل دستگاه را خاموش و روشن کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی مایکروفر با تیم خبرنگاران

ارور E011 ماکروفر بوش: از کار افتادن دکمه ها

این ارور ممکن است به علت ورود آب یا خاک به صفحه کنترل رخ دهد. بعلاوه ممکن است در اثر گیر کردن یکی از دکمه ها ظاهر گردد.

برای رفع مشکل باید همه دکمه ها را چند بار فشار دهید. دکمه ها را با یک پارچه خشک تمیز کنید. درب دستگاه را بازوبسته کنید. به علاوه باید پنل کنترل را تمیز نگه دارید.

با یاری گرفتن از راهنمای کاربر می توانید کار تمیز کردن صفحه کنترل را خودتان انجام دهید. بعلاوه می توانید از یک تکنسین مجرب برای حل مشکل یاری بگیرید.

ارور E115: گرمای زیاد

بالا رفتن بیش از حد دما در ماکروفر ممکن است موجب بروز خطای E115 گردد. برای حل مشکل باید دستگاه را خاموش نموده و به آن اجازه خنک شدن دهید.

ارور E305: عدم وجود ارتباط بین صفحات پایه

برای رفع این خطا دستگاه را خاموش کنید. بعد از مدتی دوباره روشن کنید.

ارور E723 و H95: باز بودن درب

گاهی اوقات در ماکروفر بوش مشاهده می کنید که بلافاصله بعد از راه اندازی، دستگاه خاموش می گردد. در این هنگام پیام خطای H95 یا کد E723 ارور ماکروفر بوش نیز روی نمایشگر الکترونیکی ظاهر می گردد.

نمایش خطای H95 به علت بسته نشدن درب به شکل صحیح است. برای رفع این ارور ماکروفر بوش باید درب ماکروفر را باز نموده و به صورت صحیح آن را ببندید یا مشکل فنی به وجود آمده را رفع نمایید.

بیشتر بخوانید: علت دود کردن ماکروفر چیست؟ [عیب یابی و روش تعمیر ماکروفر]

چرا ماکروفر بوش کار نمی نماید؟

ممکن است در برق ورودی آن مشکل وجود داشته باشد. کلیدهای مدار یا فیوزهای خانه را چک کنید. فیوز حرارتی ماکروفر نیز در صورت گرم شدن بیش از حد ماکروفر برق آن را قطع می نماید.

برای مشخص این که آیا فیوز حرارتی سالم است یا خیر با استفاده از یک مولتی متر آن را چک کنید. اگر به علت سوختن فیوز ماکروفر پیوستگی ندارد، آن را تعویض کنید.

سخن پایانی

نمایش ارور ماکروفر بوش نشان دهنده بروز یک مشکل در عملکرد دستگاه است. گاهی اوقات با ریست کردن دستگاه ممکن است ارور رفع گردد. در اینصورت می توانید از دستگاه بهره ببرید.

اما در صورتی که مجددا ارور ماکروفر بوش در صفحه نمایشگر آن ظاهر شد، بهتر است برای عیب یابی و رفع مشکل اقدام کنید؛ زیرا در چنین شرایطی، به احتمال قوی مشکل جدی مطرح است که در صورت نادیده گرفتن، ممکن است مسائل بیشتری در سیستم ماکروفر ایجاد گردد.

سوالات متداول

چطور می توانم ارور ماکروفر Bosch را از روی نمایشگر پاک کنم؟

برای عدم نمایش ارور ماکروفر بوش یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. در بعضی موارد با انجام این کار ارور دستگاه رفع می گردد. اگر بعد از خاموش و روشن کردن مجددا پیام خطا به نمایش عایدی، از هدایت های این مقاله استفاده نموده یا با یک تکنسین ماهر تماس بگیرید.

آیا ارور مایکروفر بوش خطرناک است؟

در اغلب موارد ارور مایکروفر بوش خطرناک نیست. ارورهای مایکروفر نشان می دهند که در عملکرد دستگاه اختلالی وجود دارد. بعضی ارورها عملکرد دستگاه را به کلی متوقف می نمایند؛ در نتیجه رفع کردن آنها اهمیت بیشتری دارد. بعضی ارورها عملکرد دستگاه را متوقف نمی نمایند که به آنها خطاهای غیربحرانی می گویند.

کد خطای E0532 در ماکروفر بوش به چه چیزی اشاره دارد؟

کدهای خطای E0532، E05-32 و E011 هر سه به معنی فشرده شدن یک دکمه به مدت طولانی یا گیر کردن دکمه هستند. گاهی اوقات به علت کثیف بودن پنل کنترل نیز این خطاها نشان داده می شوند. حل این مشکل با فشار دادن همه دکمه ها امکان پذیر است. به علاوه باید صفحه کنترل را تمیز نگه دارید.

آیا حل مشکل ارور ماکروفر بوش لازم است؟

اگر خطای ظاهر شده روی صفحه نمایش از نوع خطاهای بحرانی باشد که عملکرد دستگاه را متوقف نموده است، رفع ارور ماکروفر بوش برای ادامه عملکرد آن لازم است.

منبع: آچاره
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2310

به "انواع ارور ماکروفر بوش و شیوه برطرف آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ارور ماکروفر بوش و شیوه برطرف آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید