بهترین زمان سفر به ویتنام را با هدایت ، متفاوت انتخاب کنید!

به گزارش تیم علمی، عموما تصاویری که اکثریت مردم از ویتنام مشاهده کرده اند، مربوط به جنگ است و یا گاهی تصاویری هم از این کشور در آژانس های هواپیمایی دیده می شود که اندکی می تواند گویای زیبایی های آن باشد. این کشور زیبایی های خود را دارد. جاذبه های طبیعی چشم نواز که در این کشور وجود دارد، سبب شده است که افراد زیادی از همه جای دنیا علاقه مند سفر به این منطقه شوند اما جاذبه های طبیعی و زیبای آن تنها دلیل این تصمیم نیست بلکه می توان به خوردنی های بسیار خوشمزه، وجود جاذبه هایی تاریخی مانند قلعه ، پاگود های قدیمی و یا دارا بودن فرهنگ و روش زندگی متفاوت اشاره کرد که همگی این عوامل در کنار هم سبب انتخاب ویتنام به عنوان مقصد سفرهای بسیاری می شود. یکی از کشور هایی که هرکسی می تواند به آن سفر کند و نگران این نباشد که آیا از دیدنی های کشور مقصد لذت می برد یا نه همین جاست چرا که در ویتنام مهم نیست که چه چیزی را دوست دارید چون حتما می توانید چیزی باب میل خود پیدا کنید. در این کشور می توان دیدنی های خیلی خوبی را یافت نظیر منظره های خاص و بکر درخلیج هالونگ، امکان سوار شدن در قایق ها و راندن در میان جزیره های فوق العاده، معبد های بسیار زیبا با طراحی خاص، مزرعه های برنج با شکلی پلکانی و ساحلی بسیار زیبا اما باید بدانید که ویتنام در همه دوران ها سراسر خوشی نبوده است. این کشور سال ها گرفتار سایه سیاه جنگ، سلطه کمونیست ها، استعمار کشور های بیگانه و در کنار همگی این ها فقر بوده است که پس از گذشت زمان زیادی از آن باز هم می توان سختی ها و مشکلاتی را که با خود به همراه داشته اند حس کرد. برای کسانی که دوست دارند این تاریخ همراه با رنج کشور ویتنام را بداند می توانند به موزه هایی که در اینجا وجود دارد سری بزنند. همه این ها در کنار هم کشور ویتنام را می سازند و گذشته این کشور از حال و آینده آن مجزا نیست اما هم اکنون توانسته اند با سوق دادن کشور به سمت ترمیم خرابی ها و حفظ زیبایی ها مردم بسیار زیادی را به خود جذب نمایند که سالانه به منظور لذت بردن از مجموعه های دیدنی، این کشور را مقصد سفر های خود قرار دهند. این مقاله درباره بهترین زمان برای سفر به ویتنام، آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

بهترین زمان سفر به ویتنام را با هدایت ، متفاوت انتخاب کنید!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

اطلاعات ضروری

قبل از ورود به هر کشور خارجی تحت عنوان مسافرت چه کاری و چه تفریحی احتیاج است که اطلاعاتی کلی از آن داشته باشیم. برای مثال خوب است بدانید که کشور مورد نظر با مبدا از نظر زمانی چند ساعت تفاوت دارد. ویتنام در موقعیت جغرافیایی و زمانی UTC/GMT+7 قرار گرفته است که همین امر سبب می گردد که چیزی در حدود 2 ساعت و سی دقیقه نسبت به تهران از نظر زمان پیش تر باشد. مردم در این کشور به زبان ویتنامی سخن می گویند و برای مبادلات مالی خود از واحد پولی با نام دونگ که با علامت اختصاری vnd شناخته می گردد، استفاده می کنند. در کشور ویتنام از برف شهری 220 ولت و 50 هرتز بهره می برند و پریز هایی که در این منطقه مشاهده می نمایید، از سبک c.a.d هستند. اگر قصد دارید از خارج از این کشور با داخل آن تماس داشته باشید، پاز است که کد 84+ را بگیرید و سپس شماره گیری داشته باشید. در هر سفری احتیاج است که برخی از شماره های مهم و ضروری را به یاد داشته باشید. برای مثال در ویتنام پلیس دارای شماره 113، آتش نشانی 114 و فوریت های پزشکی 115 می باشد. در صورتی که بخواهید در این کشور رانندگی کنید باید مطلع باشید که سمت رانندگی افراد راست است. افرادی که مقصد خود را ویتنام قرار داده اند، در یکی از فرودگاه های بین المللی دانانگ، هانوی که فرودگاه بین المللی نوابه است، هوشی مین که فرودگاه سایگون است و یا فرودگاه بین المللی کندو به زمین خواهند نشست. این مقاله درباره بهترین زمان برای سفر به ویتنام، آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

وضعیت آب و هوا

کسانی که به این کشور سفر می کنند باید بدانند که ویتنام دارای دو ناحیه آب و هوایی است. یکی استوایی و دیگری معتدل. این کشور زیبا عموما از فصل بارانی و یا مانسون تاثیر می پذیرد ولی این بدان معنا نیست که در ویتنام آفتاب کم است بلکه روزهایی که می توانید آفتاب را مشاهده نمایید به نسبت زیاد است. یکی از نشانه های این کشور رطوبت زیاد و بارش باران فراوان می باشد ولی اگر به سمت منطقه های کوهستانی و یا نواحی اطراف استوا بروید می توانید آب و هوایی معتدل را شاهد باشید. برای آنکه بتوانید مطلعی به نسبت بیشتری نسبت به هوا در این منطقه داشته باشید می توانیم چند نمونه دمایی را برای شما عنوان کنیم برای مثال دمایی که به صورت میانگین در هر سال این کشور می توان مشاهده نمود چیزی در حدود 22 الی 27 درجه سانتیگراد می باشد. این دما می تواند به 23 درجه سانتیگراد در شهری مانند هانوی و یا 26 درجه سانتیگراد در شهر هوشی مین و یا حتی 25 درجه سانتیگراد در شهر hue برسد. در واقع می توان این گونه بیان کرد که در کشور ویتنام دوفصل با ویژگی های متفاوت دیده می گردد که می توان آن را بدین گونه تقسیم بندی نمود: ماه های نوامبر الی آوریل فصولی هستند که می توان در آن ها شاهد آب و هوایی سرد بود و ماه های مه الی اکتبر که به نسبت دارای هوایی گرم تر هستند. البته در برخی از مناطق این اختلاف فصل ها اصلا دیده نمی گردد. برای نمونه اگر به قسمت های جنوبی کشور ویتنام سری بزنید متوجه می شد که تغییر دما در این فصول بسیار ناچیز است. شاید چیزی در حدود 3 درجه سانتیگراد که می توان آن را نادیده گرفت ولی در مقابل آن می توان به قسمت های شمالی اشاره کرد که دارای یک اختلاف دمای فاحش در این دو فصل هستند که این اختلاف را نمی توان نادیده گرفت حتی گاهی 12 درجه سانتیگراد هم ممکن است، باشد. این مقاله درباره بهترین زمان برای سفر به ویتنام، آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام است.

بهترین زمان برای مسافرت

در هر کشوری که بخواهید سفر کنید برخی زمان ها مناسب تر در نظر گرفته می گردد چون می توانید راحتی بیشتری از هر نظر را تجربه نمایید. برای مثال در ویتنام فصول بهار و پاییز جز گزینه های اول زمانی می باشند یا به عبارتی ماه های فوریه الی آوریل و آگوست الی اکتبر. دلیل انتخاب این فصل ها متعادل بودن نسبی دما در این ماه ها و همچنین بارش کمتر باران در مقایسه با سایر فصول است. یک نکته در این رابطه باقی می ماند و آن هم برای افرادی است که علاقه مند هستند در سفر به یک کشور خاص از تمامی شهرها و مناطق آن تا جایی که می توانند دیدن کنند. این افراد باید بدانند که نمی توان برای همه شهرها زمان خاص سفر را تعیین کرد چون کشور ویتنام بسیار گسترده است و آب و هوای هر قسمت آن به نسبت متفاوت از این رو نمی توانیم معیار دقیقی برای تفکیک آن داشته باشیم. ازاین جهت می توانیم به این نکته اشاره نماییم که کشور ویتنام دارای چهار فصل است و محدودیتی برای سفر به قسمت های متفاوت آن در فصل های مختلف وجود نخواهد داشت. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

هزینه اقامت

در این کشور شما می توانید در هاستل ها اسکان داشته باشید در صورت تمایل به این کار باید بدانید که رنج قیمتی این هاستل ها برای هر شب از 100 هزار دونگ شروع می گردد که با توجه به امکانات آن ها می تواند متغیر باشد. این هزینه در واقع برای پایین ترین درجه رفاهی در یک هاستل می باشد ولی اگر شما از جمله افرادی هستید که به محل اقامت خود توجه زیادی دارید باید بدانید که برای آسایش بیشتر احتیاج است که چیزی در حدود 2 برابر همین میزان را پرداخت نمایید. برای اقامت در اتاق های خصوصی در هاستل ها باید مبلغ 425 هزار دونگ را پرداخت نمایید. این هزینه را در ازای اقامت در یک اتاق دوتخته می پردازید. اگر شما سال های قبل تر به این کشور سفر می کردید و علاقه مند به استفاده از هاستل ها بودید نمی توانستید گزینه های زیادی را پیش رو داشته باشید چرا که این هاستل ها دارای محدودیت بیشتری بود و تعداد آن ها به زیادی امروز نبود اما امروزه می توانید در سفر های خود به ویتنام این مورد را جز انتخاب های خود قرار دهید مخصوصا اگر از افرادی هستید که دوست دارید سفر های خود را با هزینه های کمتر برای اقامت به سرانجام برسانید. به دلیل توسعه این نوع از اقامت موارد بیشتری را در لیست انتخابی خود مشاهده می نمایید. در اکثریت این هاستل ها می توانید از مواردی چون اینترنت خوب بدون هزینه بهره مند شد. حتی دیده شده است در برخی از این هاستل ها برای مسافران خود وعده صبحانه و نوشیدنی های مجانی را در نظر گرفته اند اما شما برای آشپزی کردن در این مکان ها گزینه زیادی را پیش رو ندارید و می توان دلیل آن را قیمت مناسب غذا در این کشور دانست که احتیاج به کم کردن هزینه ها با درست کردن غذا در محل اقامت را به نوعی از بین می برد. اگر بخواهید به جای این اماکن در هتل هایی با قیمت های پایین اسکان داشته باشید باید برای یک اتاق با ظرفیت دو نفر چیزی در حدود 225 هزار دونگ را بپردازید البته این مقدار پرداختی عموما مواردی چون اینترنت رایگان و صبحانه را هم در بر می گیرد. این متن درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

هزینه خورد و خوراک

در کشور ویتنام خوردن غذا به نسبت دارای هزینه کمی است. برای مثال شما خواهید توانست با دادن تنها 20 هزار دونگ یک بشقاب برنج و یا یک کاسه نودل مخصوص ویتنام که به آن pho می گویند را میل کنید. در کنار این باید بدانید که رستوران های کوچکتر و محلی این کشور دارای قیمت های پایینی برای خدماتی که ارائه می دهند، هستند و می توانید در آن ها با هزینه های بسیار مناسب غذای خود را سفارش دهید. اگر مایل باشید تنها با هزینه ای 45 هزار الی 95 هزار دونگ در یکی از این رستوران ها یکی از وعده های غذایی خود را صرف کنید. این نکته بدیهی است که اگر بخواهید به رستوران های شیک تر بروید که اغلب پذیرای توریست هاست این مبلغ افزایش می باید و دیگر به ارزانی سابق نخواهد بود. این هزینه ها می تواند ارتباط مستقیمی با نوع غذایی داشته باشد که شما انتخاب می کنید یعنی اگر شما از غذاهای غربی استفاده کنید این مبلغ باز هم زیادتر خواهد بود. یکی از مواردی که هرگز نمی توان از خوردن آن اجتناب نمود، آب است. اگر شما بخواهید در ویتنام بطری آب حاوی یک لیتر از این مایه ارزشمند را خریداری کنید باید 15 هزار دونگ برای آن پرداخت کنید که هزینه به نسبت بالایی است. در حالی که اگر در رستورانی اقدام به سفارش نوشیدنی کنید می توانید با هزینه 25 الی 35 هزار دونگ آن را داشته باشید. یکی دیگر از گزینه هایی که پیش از این هم به آن اشاره کرده ایم آشپزی توسط خودتان است. این کار هم برای شما هزینه هایی را به همراه خواهد داشت. مقدار پرداختی شما برای وسیله هایی مورد احتیاج آشپزی در طول یک هفته هزینه ای معادل 400 هزار دونگ خواهد بود. این مسئله را به یاد داشته باشید که تا حد امکان برای تهیه مایحتاج اولیه آشپزی از بازارهای محلی خرید خود را داشته باشید تا بتوانید هم وسایلی با قیمت مناسب تر بیابید و هم از تازگی آن ها اطمینان بیشتری داشته باشید. از تمامی مسائلی که برای شما بازگو نمودیم می توانیم این نتیجه را بگیریم که هزینه های خوراک در کشور ویتنام بالا نیست و چه بسا بتوان گفت کم است در صورتی هم که علاقه مند باشید بازهم این هزینه ها کاهش دهید. پیشنهاد ما استفاده از غذاهای خیابانی خواهد بود. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام است.

هزینه حمل و نقل عمومی

کسانی که به دنبال حمل و نقل با قیمت مناسب در این کشور هستند می توانند از اتوبوس ها استفاده کنند. برای مثال می توانیم از سفر های داخل شهری در شهر هوشی مین نام ببریم که با استفاده از اتوبوس های عمومی مبلغی در حدود 4 هزار یونگ هزینه را در برخواهد گرفت. در صورت استفاده از اتوبوس هایی که در شب ها در خطوط دو شهر حرکت می کنند هزینه پرداختی مبلغی معادل 100هزار تا 500 هزار دونگ خواهد بود که این وسایل در واقع می تواند پل ارتباطی بسیار عالی برای شما در سفر به شهر های مختلف این کشور خواهد بود. اگر از جمله کسانی هستید که با سختی زیاد در سفر موافق نیستید باید بدانید که این اتوبوس ها نمی تواند مکان مناسبی برای شما باشد چون از راحتی زیادی بر خوردار نیستند ولی یکی از مزیت هایی که دارد، سفر در شب است. به این طریق شما برای اسکان خود احتیاج ندارید که مبلغی را پرداخت نمایید و به راحتی می توانید با هزینه کم بین شهر ها سفر کنید و همه جا را به خوبی ببینید. پس این اتوبوس ها را به خاطر داشته باشید. اگر بخواهیم برای شما یک مثل عینی از قیمت پرداختی این اتوبوس ها بزنیم می توانیم از هزینه سفر شهر هوشی مین تا phnom penh در کامبوج یادی کنیم. این مبلغ برای یک نفر چیزی معادل 320 هزار دونگ خواهد بود. در کنار این اتوبوس ها قطار را هم می توان در نظر گرفت که گزینه ای خوب برای سفر در بین شهرها است. این قطار ها به نسبت دارای هزینه پایینی برای سفر هستند به گونه ای که یک جهت با 719 کیلومتر طول برای مثال از da nang تا هانوی را می توان با این قطار ها با هزینه ای معادل 750 هزار دونگ طی نمود. در این کشور پهناور باز هم می توان گزینه ای را پیدا کرد که سفر با آن از هزینه بالایی برخوردار نباشد. برخی از هواپیماها در این کشور با هزینه ای بسیار کم در خطوط پروازی کار می کنند که از طریق آن ها می توانید به اقصی نقاط این کشور زیبا سر بزنید در حالت کلی اگر بخواهید از این وسیله برای حمل و نقل استفاده کنید باید 400 هزار دونگ پرداخت کنید که بسته به مکان مورد نظر شما می تواند بیشتر و یا کمتر گردد. این متن درباره آب و هوای ویتنام، تفریح در ویتنام، اقامت در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

هزینه فعالیت های تفریحی

از نکاتی که می توان به عنوان حسن سفر به کشور ویتنام دانست طبیعی بودن جاذبه های گردشگری آن است که باعث می گردد هزینه ای برای بازدید از آن ها احتیاجی به پرداخت هزینه خاصی نباشد و حتی در صورت دارا بودن هزینه مقدار آن بسیار ناچیز باشد. اگر علاقه مند باشید از تورهایی که برای گشت و بازدید از مناظر طبیعی و دیدنی های این کشور مانند تونل های cu chi تعبیه شده است، استفاده کنید باید مبلغ 100 هزار الی 200 هزار دونگ را پرداخت نمایید. در کنار این تورها می توان تورهایی را برای بازدید از جزیره هالونگ مشاهده نمود که مبدا آن ها هانوی است و عموما در دو روز برگزار می گردد و که هزینه آن دارای کف 850 هزار دونگ است. هزینه ای که شما باید برای این تورها پرداخت نمایید می تواند با توجه به خدماتی که دریافت می کنید و زمانی که تورها به طول می انجامد متفاوت باشد و بالاتر برود. از دیگر تورهایی که می توان گفت محبوبیت بیشتری در بین توریست ها و مسافران این منطقه دارد، کلاس های آشپزی است که در تورهایی نیم روزه برگزار می گردد و یا تورهای دوچرخه سواری. این تورها به دلیل استقبال بیشتر مردم از آن ها دارای قیمت به نسبت بالا تری خواهد بود و رنج قیمتی آن ها از 300 هزار یونگ شروع می گردد و بسته به امکانات افزایش می یابد. یکی دیگر از تفریح هایی که دارای هیجان بالایی است و می تواند جز ساعات عالی در سفر شما محسوب گردد، قایق رانی است و هزینه آن از مبلغ 450 هزار دونگ شروع می گردد. همانطور که از قیمت آن تعیین است دارای هزینه به نسبت بالاتری در مقایسه با دیگر تفریحات دارد و یکی از دلایل این هزینه محبوبیت بالاتر آن در بین گردشگران عزیز است. اگر بخواهیم برای شما یک هزینه میانگین و کلی را بازگو کنیم می توانیم از رقمی بین 680 هزار دونگ الی 900 هزار دونگ را پیش بینی کنیم. هزینه ای که گفتیم در صورتی است که شما علاقه مند به هاستل ها باشید و در آن ها اسکان یابید و برای صرف غذا به رستوران های خیلی لوکس نرفته و از غذاهای لذیذ خیابانی میل کنید در کنار این برای حمل و نقل خود از وسایل عمومی که به آن ها اشاره شده است استفاده نمایید. بدیهی است که اگر هر کدام از این موارد را با چیزهایی با هزینه بالاتر جایگزین نمایید، میزان هزینه شما به همان نسبت بالاتر خواهد رفت، پس اگر در اندوخته سفری خود محدودیت دارید با انتخاب درست به خوبی آن را مدیریت نمایید. این مقاله پیرامون آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

غذاهای خیابانی بخورید

پیش از این هم ذکر کرده ایم که غذاهای خیابانی در ویتنام از هزینه پایین تری برخوردار است و در کنار آن از طعمی خوب و عالی بهره مند می باشد. اگر دوست داشته باشید به خوبی می توانید از روش پخت و نوع آن دیدن کنید تا از بهداشت و سالم بودن غذاها هم مطلعی کامل داشته باشید. اگر شما اقدام به میل کردن این غذاهای محلی و خوشمزه نمایید به میزان زیادی به بودجه سفر خود کمک کرده اید و توانسته اید به میزان قابل توجهی صرفه جویی نمایید. مبلغی که شما برای خوردن این غذاهای خیابانی می توانید بپردازید چیزی در حدود 20 هزار دونگ است که می تواند شامل غذاهایی مانند نودل ویتنامی، نان،ساندویچ گوشت، دونات و موز باشد. پیشنهاد ما حداقل صرف چند وعده غذایی در این مکان ها است. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

شبانه سفر کنید

برای کسانی که دوست دارند سفرهای زیادی را به مناطق مختلف داشته باشند که طول این سفرها برای آن ها طولانی خواهد بود، پیشنهاد می کنیم از قطارها و اتوبوس هایی بهره ببرند که دارای زمان حرکت شبانه هستند و از نظر قیمتی نیز بسیار مناسب خواهند بود. در کنار تمامی این موارد احتیاجی نیست که هزینه ای برای اقامت در شب بپردازید و بدین طریق می توانید برای مبلغ یک شب اسکان خود صرفه جویی نمایید. به یاد داشته باشید که قیمت ها و امکانات اینگونه سفرها متفاوت خواهد بود با توجه به اینکه شما از کدام شرکت حمل نقل بلیت خود را دریافت می نمایید و اینکه چه خدماتی را به شما ارائه کنند مبلغ پرداختی فرق می کند حتی اگر علاقه مند باشید می توانید از اتوبوس هایی استفاده کنید که به شکل تخت خواب در می آیند و می توان در آن ها به راحتی استراحت نمود. این متن زیبا درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام است.

از اتوبوس های توریستی استفاده کنید

اگر به دنبال تخفیف های خاص هستید می توانید از اتوبوس های استفاده نمایید که به طور اختصاصی برای گردشگران تدارک دیده شده اند.پس به یاد داشته باشید که اگر موقعیت برای شما فراهم شد از این اتوبوس ها استفاده کنید و تنها با پرداخت یک میلیون و دویست هزار دونگ مسافت بسیار زیادی را از یک سمت کشور به سمت دیگر آن بپیمایید. این هم یکی دیگر از مواردی است که به شما کمک می کند که هزینه های سفر خود را کاهش دهید. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

شرکت های هواپیمایی ارزان را انتخاب کنید

کسانی که به دنبال راحتی سفر هوایی هستند و می خواهند هزینه زیادی هم نپردازند می توانند در ویتنام از هواپیمایی که برای این کار تعبیه شده است بهره ببرند. در این کشور هواپیماهایی مانند viet jet و یا flyvietnam هستند که به شما پروازی با قیمتی پایین را ارائه می کنند. اگر شما در این سفرها خریدهایی هم داشته باشید و با خود بار حمل کنید باید برای آن مبلغی جداگانه بپردازید ولی بدانید که این پول خیلی کم خواهد بود چیزی در حدود 150 هزار دونگ. افرادی که برای سفر خود تایم کمی را در اختیار دارند و علاقه مند هستند در این زمان به نقاط مختلفی از این کشور سفر کنند و از همه آن ها دیدن کنند می توانند این روش را انتخاب کند که در عین سرعت بالا هزینه پایینی را دارا است. این مقاله پیرامون آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

چانه بزنید

در اکثریت کشور ها این قانون وجود دارد که برای مسافران قیمت ها بالاتر از افراد محلی و بومی محاسبه می گردد و این مسئله در بسکمک از چیز ها نموپیدا می کند از سفارش غذا گرفته تا خرید سوغاتی هایی مانند پوشاک ولی به یاد داشته باشید که با اندکی چانه زدن می توانید هزینه ها بسیار کاهش دهید و قیمت هایی گفته شده را تا میزان زیادی کم کنید. مبلغی که به شما گفته شد می تواند با اندکی صحبت و چانه خیلی خیلی کمتر گردد و این گونه در مجموع می توانید پول زیادی را برای خود ذخیره نمایید. این متن درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

سیم کارت را کنار بگذارید

یکی از حسن های کشور ویتنام دارا بودن اینترنت در اکثر مکان هاست و البته این مورد به تنهایی نمی تواند حسن محسوب گردد بلکه رایگان بودن این امکان از ویژگی هایی ایت که به آن رجحان می بخشد. شما می توانید در هر مکانی از اینترنت رایگان بهره مند شوید. در هتل های محل اقامت در هاستل ها در فروشگاه های خرید و حتی در رستوران ها. پس می توانیدبه جای اینکه سیم کارتی را تهیه کنید و یا از سیم کارت خود استفاده کنید با استفاده از اینترنت تمامی کارها مورد نظر خود را انجام دهید و به راحتی این کار را انجام دهید ،جای هیچ نگرانی نیست. احتیاجی به هزینه های اضافی هم نیست پیشنهاد ما را جدی بگیرید. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام است.

ازکارکنان هتل یا هاستل کمک بگیرید

یکی از مواردی که می توان به شما در محاسبه قیمت ها و داشتن برنامه ریزی درست کمک نماید می تواند پرس و جو از افرادی باشد که در هتل کار می کنند. البته اگر شما در هاستل ها هم اقامت دارید می توانید از آن ها کمک بگیرید. پیش از آنکه بخواهید به سمت بازدید از جایی بروید و یا برای صرف غذا اقدام کنید می توانید در باره میزان هزینه پرداختی خود جویا شوید و قیمت های تقریبی آن ها داشته باشید با این کار می توانید به صورت حدودی هزینه ها بدانید و از طرفی اگر کسی قصد داشت از شما هزینه بیشتری را مطالبه کند آن را نپردازید و گول نخورید. این متن پیرامون آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

جاذبه های گردشگری

کسانی که به کشور ویتنام سفر می کنند می تواند تلفیقی از جاذبه های طبیعی و تاریخی را در کنار هم مشاهده کنند. اگر بخواهیم از جاذبه های طبیعی این کشور بگوییم می توانیم به قله هایی بسیار مرتفع آن اشاره نماییم که دیدن آن می تواند از جمله ساعات زیبای سفر شما را بسازد در کنار آن می توانید به بازدید از مزرعه هایی بپردازید که در آن ها به کاشت برنج می پردازند و شکل آن ها به صورت پلکانی می باشد. در هنگامی که این مزارع زیر کاشت هستند می توان زیبایی های بکر و عالی را دید که با رنگ های خاص خود چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. در کنار این جاذبه های بسیار خوب می توان به دیدنی های تاریخی این کشور هم اشاره کرد. ویتنام دارای تاریخ وسیعی است که سختی و تلخی های بسکمک را به خود دیده است و از همین رو می توان در آن اماکن تاریخی و قدیمی بسکمک را مشاهده نمود که برای ما به ارث گذاشته شده است تا با بازدید از آن ها به این پیشینه عظیم دسترسی داشته باشید. شما در ویتنام می توانید تفاوت های فرهنگی و قومی زیادی را ملاحظه کنید که هر کدام از آن ها در نوع خود بسیار مورد توجه قرار می گیرند. کسانی که علاقه مند هستند در سفر خود دوچرخه سواری کنند و به دل طبیعت بزنند و به پیاده روی و قدم زدن مشغول شوند می توانند بهترین مکان ها را در این کشور برای خود پیدا کنند. کارهای تفریحی و ورزش های بسکمک است که شما می توانید در پارک های ملی این کشور که تعدادشان هم کم نیست انجام دهید و در کنار داشتن اوقاتی مفرح از زیبایی های این مناطق هم بهره مند شوید. یکی دیگر از دیدنی های طبیعی این ناحیه می تواند خلیج هالونک باشد. در این خلیج مناظری بکر و عالی را مشاهده می کنیم که در بستر جزیره های کارستی می توان به نظاره آن نشست.این سطح زیبا و پوشیده از سبزی برای همگان جالب توجه خواهد بود و در صورتی که علاقه مند باشید در این منطقه تورهایی گذاشته شده است که با استفاده از کروز می توانید به دل این طبیعت بزنید و دیدنی ها را از فاصله ای نزدیک تر و با دقت بیشتری مشاهده کنید. در سمت دیگر این جاذبه ها روستاهای این کشور وجود دارد که با سکونت و گشت و گذار در آن ها می توان به چگونگی زندگی مردم اهل این مناطق بیشتر پی برد. در کنار سفر خود اطلاعاتتان را در رابطه با نوع رسوم فرهنگ آن ها افزایش دهید اما این فقط روستاها نیستند که جاذبه های بسکمک را در خود جای داده اند بلکه شما می تواند در شهرهای بزرگ هم این مسئله را به چشم ببینید. امکان دیگری هم در این شهر ها برای شما فراهم خواهد بود و آن هم بهره بردن از تفریحات جدیدتر است. درباره کشور ویتنام می توانیم این موضوع را ذکر کنیم که یکی از رجحانن مکان های تفریحی و توریستی در قسمت جنوب شرق قاره آسیا می باشد که در آن واحد هم جاذبه های تاریخی دارد هم طبیعی و هم تفریحات عالی پیشنهاد ما در صورتی که توانایی مالی و زمانی برای سفر را در خود می بینید سر زدن به این کشور است. در زیر می خواهیم به تفسیر تعدادی از این زیبایی ها بپردازیم تا شما را با آن ها بیشتر آشنا نماییم. با ما همراهی کنید. این متن درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام است.

خلیج هالونگ (ha long)

از جمله مناظر بی نظیر و زیبایی که می توان در کشور ویتنام آن را مشاهده نمود خلیج هالونگ به همراه جزایر کاردستی می باشد. البته شایان ذکر است این زیبایی ها در جهان هم بی نظیر هستند. این جاذبه توانسته است در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت برسد. خلیج هالونگ در واقع مجموعه از هزاران جزیره است که جنس آن ها آهکی است و در نزدیکی آن ها می توانیم خلیج وسیع تونکین را هم مشاهده کنیم. در سال های متمادی عواملی مانند باد و آب توانسته است سبب فرسایش این جزیره ها شوند و آن ها را به صورت قله هایی در آورند که دارای دندانه هستند و هر کدام از آن ها شکل ظاهری متفاوتی از یکدیگر دارند. افراد زیادی به این قسمت از ویتنام سری می زنند پیشنهاد ما برای این افراد رزرو کردن تورهای کروز را پیشنهاد می کنیم چرا که به این طریق می توانید به راحتی منظره های خاص اطرافتان را ملاحظه نمایید. این تور ها اکثرا در دو روز انجام می شوند و شما را کمک می دهند تا ساعاتی بسیار خوش در سفر خود داشته باشید. یکی دیگر از اعجازهایی که می توان در این جزیره مشاهده نمود غارهای آن هستند که تعداد آن ها من نیست و در داخل خود فضاهایی تالار مانند دارند و هرکدام از آن ها شکلی منحصر به فرد را دارا می باشند که وجود استالاکتیت ها و استالاگمیت ها می توانند دلیلی براین امر باشند. خیلی از افرادی که به این غارها می آیند به دلیل معروفیت همین پدیده های طبیعی است. اگر بخواهیم چند مورد از این غار ها را نام ببریم می توانیم hang sung و hang dao go را ذکر نماییم. اگر بخواهیم یکی از جاذبه هایی را معرفی کنیم که از اصلی ترین مکان ها دیدنی در ویتنام می باشد می توانیم همین خلیج زیبا را بگوییم. به جرات می توانیم بگوییم کسی نیست که به این کشور سفر نماید و سری به این منطقه نزند. پس شما هم بازدید از آن را از یاد نبرید. این متن درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

شهر هوشی مین(ho chi minh city)

همواره افرادی هستند که طالب دیدار مکان هایی آرام ساکت هستند که به آن ها آرامش از دست رفته شان را باز گردانند ولی در کنار این افراد کسانی را می یابیم که علاقه مند گشت زنی در محل های شلوغ هستند که انرژی زیادی به آن ها می بخشد. ما برای این افراد پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه سفر به هوشی مین را فراموش نکنند. یکی از مراکز اصلی تجاری ویتنام همین شهر است. شما با قدم زدن در هوشی مین نظاره گر خیابان هایی خواهید بود که از ماشین و موتور و دوچرخه پر است و در کنار آن ها می توانید رستوران های زیبا و کافه های لوکس و وسیعی را مشاهده کنید. اگر شما هم اهل خرید کردن در سفرهایتان هستید به هیچ وجه این شهر را از دست ندهید و در سفر های خود به ویتنام حتما به آن بروید. برای بازدید از جاذبه های دیدنی این شهر باید به قسمت های مرکزی آن مراجعه نمایید چرا که تمرکز این مکان ها در آن ناحیه می باشد. اکنون می خواهیم به معرفی تعدادی از این جاذبه ها برای شما بپردازیم. اولین مورد می تواند موزه ای با نام hcmc باشد در این موزه می توانید مجموعه ای عظیم و با ارزش را مشاهده نمایید. کلکسیونی از آثار هنری و در کنار آن نمونه هایی از صنایع دستی که همگی آن ها را می توان به عنوان نشانه هایی از تاریخ و آداب رسوم کشور ویتنام دانست و از طریق آن شناخت خود را از این کشور بالا تر ببریم. مورد بعدی برای معرفی به شما کلیسا جامع نوتردام خواهد بود. این بنا در سال های آخر قرن نوزدهم میلادی بنا شده است اما باز هم جاذبه های دیگری را می توان در این شهر مشاهده نمود برای مثال منطقه da kao. این قسمت شهر را به افرادی پیشنهاد می کنیم که علاقه مند به داشتن اطلاعاتی از زمان استعمار فرانسه و معماری های ویژه آن دوران هستند. اگر به این قسمت سری زدید می توانید از پاگودای jade emperor دیدن نمایید. این مکان را می توان تحت عنوان یک نماد از مذهب بودا و تائوئیسم معرفی کرد که دیدن آن خالی از لطف نیست. در کنار همه این ها می توانید به موزه تاریخ این شهر هم سری بزنید و در آن به نظاره تاریخ و فرهنگ این کشور بپردازید. از دیگر مناطق و ابنیه هایی که در هوشی مین دیده می گردد و دارای ارزش بالایی است، کاخ مجدد و یا کاخ استقلال را می توان معرفی نمود. این ساختمان باشکوه که در مکانی با فاصله بیشتر از مرکز شهر و در خیابان thi minh khai واقع شده است گفته می گردد که در زمان ها دور به عنوان مکانی برای اسکان رئیس جمهور ویتنام جنوبیکاربرد داشته است. زمانی که در سال 1975 جنگ تمام شد این کاخ زیبا معروفیت بیشتری پیدا کرد. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

شهر تاریخی هوئه(hue)

اگر می خواهید در سفر خود به ویتنام دیدنی های تاریخی این شهر را به تماشا بنشینید به شما پیشنهاد می کنیم که به شهر هوئه سری بزنید در این جا می توانید رد پای سلطنت nguyen را مشاهده کنید که در قرن نوزدهم در این مکان به فرمانروای می پرداختند. در قسمت های اطراف رودخانه بسیار دیدنی perfume می توانید یک مکان بسیار وسیع را مشاهده نمایید که به آن imperial enclosure می گویند و با ورود و پا گذاشتن به آن شاهد قصرها و تالار های بسیار چشم نوازی خواهید بود که مزین شده به نقاشی های بسیار خاص بر روی دیوارهای خود هستند. البته این نکته بسیار حائز اهمیت است که تنها بر دیوارهای آن اثر هنری وجود ندارد بلکه می توانید در تک تک قسمت های آن زیبایی های بکر و عالی را مشاهده کنید. از مواردی که در ویتنام بسیار محبوب است تورهای کروز و سواری با قایق است. از علل محبوبیت آن ها می توان به امکان بازدید بهتر از مناطقی عنوان نمود که در حالت عادی شاید نتوانیم به راحتی آن را مشاهده کنیم. در این ناحیه هم می توانید در قایق ها سوار شده و یا با تورهای کروز که در رود perfune برگزار می گردد به جاهای دیدنی منطقه سری بزنید. این تور کروز به صورت روزانه است و شما را برای بازدید از مقبره سنتی و پاگودا همراهی می کند. یکی از نکاتی که در سفر ها حائز اهمیت است زمان است ممکن است که شما تایم کافی برای بازدید از تمامی این آثار نداشته باشید در این هنگام پیشنهاد ما برای شما دیدن مقبره tu doc و اصلی ترین پاگودای این ناحیه با نام thein mu است. این ساختمان دارای یک برج به بلندای 21 متر است که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. این مقاله پیرامون آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام است.

پارک ملی فونگ نها-بانگ (phong nha-ke bang)

عاشقان وعلاقه مندان به ورزش غارنوردی بی شک با این پارک ملی آشنایی کامل دارند چرا که یکی از رجحانن مکان ها برای این ورزش در همین محل قرار گرفته است که توانسته وارد لیست آثار جهانی یونسکو گردد. کوه های کارستی که در نوع خود بسیار خاص هستند توانسته اند غارهایی را پدید آوردن که همگی آن ها آثار باشکوه طبیعی به چشم می خورد که نظر هر شخصی را به خود جذب می کند آثاری همچون چکنده سنگ ها و چکیده سنگ ها در کنار هم زیبایی دو چندانی را به این غارها داده است. یکی از محل هایی که در این پارک واقع شده است و بین بازدید کنندگان با اقبال زیادی رو به رو می گردد، غاری است با نام بهشت این غار به طول 31 کیلومتر در دل زمین دنباله دارد. اگر بخواهید از داخل غار tu lan گذر کنید نمی تواند این جهت را به حالت عادی طی کنید چرا که در اینجا آب جریان دارد و باید از طریق شنا در رودهایی که در این جا می بینید حرکت نمایید. غار دیگری که می تواند مکان بسیار مناسبی برای بازدید شما باشد phong nha نامیده می گردد که برای اینکه بتوانید به خوبی درون آن را مشاهده کنید ضروری است که از قایق ها بهره بگیرید. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

مجموعه باستانی مای سان(my son)

یکی از مکان هایی که از جمله مناطق تاریخی ویتنام محسوب می گردد مای سان است. در این ناحیه پوششی سبز را مشاهده می کنید که در سرتاسر خود کوه های زیبا و جنگلی انباشته از درختان سر به فلک کشیده را دارد. این مجموعه که در حقیقت یک مکان مذهبی و تاریخی است دارای پیشینه ای طولانی است و گفته می گردد مربوط به قرن چهارم می باشد. در قرن های هفتم تا دهم مردم در این منطقه به عبادت مشغول می شدند و در واقع به نوعی عبادتگاه و محل تجمع هندوها بوده است ولی با گذشت زمان و در حدود قرن سیزدهم این محل بلا استفاده شد و دیگر از آن بهره ای برده نمی شد ولی امروز همچنان با پا گذاشتن به این محدوده می توانید معابد بسکمک را که شاید تعداد آن ها به بیست عدد هم می رسد مشاهده کنید که پا برجا هستند. جنس این ساختمان ها از بلوک های آجری و یا ماسه سنگ می باشد که از علامت های فرمانروایی سلطنت باستانی آسیا در این ناحیه است. این مجموعه به دو گروه a و b تقسیم بندی می گردد که هر دام از آن ها شامل بناهای خاصی است، شما با بازدید از معابدی که در گروه a واقع شده اند می توانید ساختمان های با ارزشی را مشاهده نمایید که در هنگام جنگ و به دست نیروهای آمریکایی از بین رفته اند و نابود شده اند.در کنار آن در گروه b می توان کهن ترین معابد این مجموعه را ملاحظه نمود. ممکن است شما علاقه بند باشید که از پیشینه این معابد و منطقه مطلعی بیشتری کسب کنید ما به شما موزه ای که در این مجموعه قابل مشاهده است را پیشنهاد می نماییم. برای ورود به این مجموعه با ارزش احتیاج است که مبلغی معادل 100 هزار دونگ را بپردازید که این مبلغ برای توریست های خارجی می باشد. این متن درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

هویی آن (hoi an)

هویی آن را می توان بدون اغراق یکی از شهر های زیبا و خاص کشور ویتنام دانست که کلیکسیونی از جاذبه های معماری قدیم را که سده های اخیر به یادگار مانده، در خود جای داده است. وقتی پا به این شهر می گذارید با دیدن میدانی که در این جا وجود دارد به وجد می آیید و علاقه مند می شوید که به سرعت باقی آثار دیدنی آن را مشاهده نمایید. در کناره های این میدان ساختمان ها و فروشگاه هایی دیده می گردد که همگی متعلق به زمان های دوری هستند. اگر بخواهیم به پیشینه این ساختمان ها بپردازیم باید بگوییم که زمان ساخت آن ها به سال هایی باز می گردد که این شهر در شرف پیشرفت و تعالی مالی قرار گرفته بود یعنی چیزی در حدود قرن پانزدهم. در زمان های قدیم تاجران که کارشان خرید ابریشم هایی بود که در این منطقه به عمل می آمد از کشور هایی چون چین و ژاپن به این جا سفر می کردند و به داد و ستد این کالای ارزشمند می پرداختند. از این رو در این منطقه تجارت خانه هایی برای همین کار دایر شده بود. امروزه با حفظ و نگهداری از این ساختمان ها مسئولان تلاش کرده اند که گردشگران را هرچه بیشتر با پیشینه و تاریخ ویتنام آشنا کنند. از محبوب ترین خانه هایی که در این شهر است می توان tan ky را معرفی نمود که در قرن هفدهم بنا شده است و به دلیل دارا بودن طراحی و دکوراسیون داخلی عالی آن زیبایی چشمگیری را دارد. از نشانه های دیگر شهر هویی آن که این شهر را شناخته شده تر کرده است می توان به پل ژاپنی اشاره کرد که موقعیت قرار گیری آن در حوالی غرب خیابان tran phu است و می توانید در این قسمت آن را مشاهده نمایید. موزه ها و پاگوداهای و موجود در این شهر به همراه تمامی آن چه پیش از این نام برده ایم توانسته است از شهر هویی آن مکانی عالی برای بازدید کنندگان بسازد و آن ها بر آن دارد که در قسمت های قدیمی و آثار تاریخی این شهر پیاده روی کنند و ساعاتی را در آرامش به بازدید از آن ها بپردازند. این متن درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

منطقه کوهستانی ساپا(sapa)

در قسمت های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که ویتنام دارای روستاهای بسیار زیبایی است که می تواند چشم هر بیننده ای را به خود معطوف نماید. اگر علاقه دارید که بتوانید این منظره ها را به وضوح هرچه تمام تر ببینید و بر همه آن تسلط داشته باشید به ناحیه ساپا بیایید. در این ناحیه می توانید شالیزارهایی را مشاهده کنید که به شکل پلکانی طراحی شده اندو از طریق کوه های بلند hoang lein محدود شده است و این کوه ها مزارع را در برگرفته اند و این قسمت را دیدنی کرده اند. در قسمت هایی مانند دره ها در این قسمت افرادی متعلق به قبیله های مختلف و یا اقلیت ها قومی را مشاهده می نمایید که اسکان دارند. شالیزارهایی که از آن ها یاد کردیم در دل تپه های اطراف این کوه ها ماوا گرفته اند و در هر زمانی با زیبایی های خود شکوه زیادی به این ناحیه بخشیده اند. مرتفع ترین قله کشور ویتنام که fansipan نام دارد در این منطقه قرار گرفته است و از بالای آن می توانید مزرعه ها را مشاهده کنید. در این ناحیه می توانید روستاهای فراوانی را ببینید که پراکنده شده اند و از این رو این ناحیه را مکان مناسبی برای کسانی کرده اند که علاقه مند هستند در میان جاذبه های طبیعی گردش کنند و به پیاده روی و یا کوه نوردی بپردازند. به شما بازدید از این منطقه را به شدت توصیه می کنیم. این مطلب درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام، جاذبه های گردشگری ویتنام و بهترین زمان برای سفر به ویتنام است.

هانوی (hanoi)

شهر هانوی به عنوان پایتخت کشور ویتنام شناخته می گردد و از مکان هایی است که گردشگران حتما برای بازدید از آن اقدام می کنند. در اکثر جهان پایتخت ها به دلیل پر رفت و آمد بودن و وجود مراکز مهم در آن ها به مکان هایی شلوغ و به نسبت آلوده تبدیل می شوند هانوی هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این شهر تا حد بسیار زیاد شلوغ و آلوده است به نوعی که گاهی این امر سبب می گردد توریست هایی که به این جا سفر می کنند اذیت شوند ولی برای افرادی که دوست دارند زندگی شهری مردم ویتنام را از نزدیک ببینند می توان گفت که هانوی بهترین انتخاب است. حال زمان آن است که از محسنات دیگر این شهر بگوییم، در ناحیه قدیمی تر این شهر می توان جاذبه های گردشگری زیادی را مشاهده نمود که برای افراد عاشق تاریخ و فرهنگ جای مناسبی را رقم می زند و به همین دلیل می توانند از موزه های زیادی که در این قسمت وجود دارد هم دیدن کنند. در داخل این موزه ها اشیا و بقایای کهن زیادی به چشم می خورد که هر کدام از آن ها گوشه ای از تاریخ را به نمایش می گذارد. از نمونه این موزه ها می توانیم به موزه مردم شناسی و یا موزه هنرهای زیبا ویتنام اشاره کنیم که هر کدام از آن ها در نوع خود از بهترین ها به حساب می آیند و می توانند برای بازدید کنندگان خود جذابیت داشته باشند.اما این ها تمامی زیبایی های این شهر نیست بلکه آرامگاه هوشی مین هم می تواند در لیست این جاذبه ها قرار بگیرد که در واقع به عنوان آرامگاه تاسیس کننده ویتنام مدرن شناخته می گردد. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

نها ترنگ(nha trang)

کسانی که عاشق دریا و خوش گذرانی در این مناطق هستند می توانند سری به شهر ساحلی نها ترنگ بزنند و در این منطقه از مناطق عالی و تفریحاتی نظیر غواصی بهره ببرند. ساحل این شهر چیزی در حدود 6 کیلومتر طول دارد و در فصل تابستان پذیرای افرادی است که به این منطقه می آیند، کسانی که ممکن است اهل همین کشور باشند و یا کیلومترها دورتر از آن زندگی کنند و برای تفریح به این منطقه آمده باشند. گردشگران می توانند با آمدن به این قسمت ساعاتی خوش را برای خود و همراهان خود پدید آورند. افرادی که به این قسمت سفر می کنند می توانند در مناطقی که برای شنا کردن آن ها در نظر گرفته شده است حضور پیدا کنند و به تفریح بپردازند و یا در صورتی که علاقه مند هستند از آفتاب دلچسب این ناحیه بهره مند شوند به سادگی می توانند از محوطه هایی که برای همین کار تعبیه شده است، استفاده کنند. این منطقه فقط مناسب برای کسانی نیست که دوست دار ساحل، شنا و یا آفتاب دریافت هستند. اگر شما از آن دست افرادی هستید که در همه حال علاقه مند بازدید از جاذبه های تاریخی هستید با حضور در این منطقه می توانید به دیدار برج هایی بروید که آن ها را با نام po nagar cham می شناسند و گفته می گردد که در قرن هفتم مکانی بوده برای عبادت افرادی که به آن وارد می شدند. اگر اندکی بیشتر به توضیح حال این مکان علاقه مند باشید و مطالعه بیشتری نمایید مشاهده می کنید که برخی از تاریخ نویسان اعتقاد دارند که این برج در دوره های قدیم عبادتگاه محسوب می شده است.دراین منطقه تنها مواردی که از آن ها یاد کرده ایم وجود ندارد بلکه می توانید با سر زدن به موزه ای که در این شهر است و به نام الکساندر یرسین(alexander yersin) نامگذاری شده است دیدن نمایید. این فرد که ملیتی دوگانه سوئیسی -فرانسوی داشته است تحت عنوان کاشف طاعون شناسایی می گردد او یکی از باکتری شناسان مشهور است که توانسته انستیتو پاستور را بناگذاری کند. امروزه و با گذشت سال ها از تاسیس این مجموعه باز هم کار واکسیناسیون های مختلف در همین محل انجام می گیرد و افراد به آن مراجعه می کنند. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

تونل های کوچی(cu chi)

برای افرادی که در سفرهایشان عاشق هیجان و تجربه کردن تفریحات شگفت انگیز هستند پیشنهاد ویژه ای داریم و آن تونل های کوچی است. این مکان که تنها دارای یک تونل نیست بلکه از چندین تونل ساخته شده است در زمانی احداث شده که جنگ جهانی در حال وقوع بوده و توانسته اند آن را تا طول 250 کیلومتری وسعت ببخشند وادامه دهند. این تونل ها در همان دوران جنگ در کشور ویتنام، محلی برای انجام تعدادی از پاتک ها و حمله های نظامی قرار گرفته است. در زمانی که جنگ و درگیری وجود داشته از این محل تحت عنوان یک مقر اصلی برای فرمانروایی این کشور بهره می بردند. مکانی که حتی در همان زمان هم آمریکایی ها نتوانستند به درستی و کامل به شناسایی آن دست بزنند و به عنوان یک مکان تقریبا ناشناخته باقی ماند. این تونل ها در آن موقع خیلی کاربردها برای سربازان و افراد درگیر جنگ داشت به گونه ای که گاهی از آن به عنوان محلی برای جان پناه بهره می بردند گاهی برای راه ارتباطی و عبور و مرور زمانی انباری بود برای انباشتن مواد غذایی و گاهی اتاقی برای استراحت افراددر کنار این ها استفاده های دیگری هم داشت مانند محل نگهداری اسلحه ها و مهمات و ابزار جنگی و یا جایی که در آن به تصمیم گیری های مهم جنگی می پرداختند و به نوعی مخفی بود. در زمان هایی هم مشاهده می شده که در این محل مردمی که به مبارزه می پرداختند و از ساکنان ویتنام شمالی بودند در این جا مخفی می شدند و مدت های زیادی را در این محل زندگی می کردند. این تونل ها با وسایل پیچیده ای ساخته نشده است بلکه می توان گفت لوازمی که برای حفر آن بهره برده شده همگی بسیار ساده و گاهی هم ابتدایی بوده است و این افراد بودند که با تلاش و تلاش زیاد توانستند این تونل ها را حفاری کنند. برای کسانی که علاقه مند به بازدید از این محل هستند باید بگوییم که احتیاج است چیزی در حدود 100 هزار دونگ را برای بازدید از این تونل پرداخت کنند.قسمت هایی از این راه ها با استفاده از افرادی راهنما قابل رویت می باشد ولی به یاد داشته باشید اگر از آن دست افرادی هستید که به تنگا هراسی و یا کلاستروفوبیا دچار هستید بهتر از فکر دیدار از این تونل ها را از یاد ببرید و مکان دیگری را در برنامه خود جایگزین آن کنید چون همان گونه که تعیین است این محل دارای راه های تنگ و تو در تو است که مناسب این قبیل افراد نمی باشد. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

پارک ملی ba be

افرادی که دوست دارند در سفر خود به کشور ویتنام به دیدن جاذبه هایی بروند که ساخته دست طبیعت است و نیروی انسانی در ساخت آن دخیل نبوده بازدید از این پارک ملی پیشنهاد می گردد. اگر بخواهیم از ویژگی های این پارک اشاره کنیم می توانیم وجود سه دریاچه را در آن ذکر نماییم که در کنار مناطق بلند کاردستی و دامنه های زیبا و انبوه پوشیده از درختان توانسته یک منظره عالی را برای همه افراد فراهم آورد. اگر علاقه مند هستید که سوار بر قایق ها شوید و به دل دریاچه ها بزنید می توانید این کار را انجام دهید و از آرامشی بی مانند استفاده کنید. در اطراف و به فاصله نسبتا کمی از این پارک می توانید غارهایی را ببینید که پوشیده از استالاکتیت ها و استالاگمیت های بسیار خاصی است که جلوه و شکوه خاصی به این غارها بخشیده اند و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. کسانی که علاقه مند پیاده روی و یا قدم زدن در دل طبیعت هستند و به نوعی از یک جا نشینی و سکون بیزار هستند می توانند مطمئن باشند که این پارک انتخاب درستی است چرا که با وسعت زیاد و زیبایی های بکر می تواند بستر این کار را برای شما فراهم آورد. توریست هایی هستند که دوست دارند شب های خود را در این محیط آرام استثنایی به صبح برسانند این افراد می توانند خانه های سنتی در ساحل را برای اسکان خود انتخاب کنند و این شب را مانند افراد بومی و روستایی ویتنام بگذرانند. اگر طالب آرامش هستید و یا اگر دوست دارید در محیطی بکر فکرتان را آزاد کنید به این پارک بیایید و اوقات سفر خود را در آن بگذرانید. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

دلتای رود مکونگ

یکی از رودهای عظیم و زیبا که درکشور ویتنام جریان دارد مکونگ نام داشته و در قسمت های جنوبی این کشور محلی است که با دریا پیوند پیدا می کند. در این محل دلتای تشکیل شده است که به نوعی یک مجموعه 60 هزار کیلومتری تشکیل می دهد که اجزای آن آب راه هایی هستند که با یکدیگر نقاط اتصال دارند، دلتایی که از آن نام بردیم در سه استان کشور ویتنام پراکنده شده و جریان دارد. یکی از مواردی که در کنار زیبایی های محیطی می توان مورد توجه قرار گرفته گردد چگونگی زندگی اقوام و عشیره هایی است که در این ناحیه روزگار می گذارند کمی دقت از نحوه زندگی آن ها خالی از لطف نخواهد بود. در این منطقه بازارهای خاصی تشکیل می گردد که از آن ها با نام بازار های شناور یاد می کنندکه از طریق قایق می توان در آن ها تردد کرد. از جاذبه های گردشگری ویتنام که همواره مورد توجه توریست ها و مسافران بسکمک بوده است، همین دلتای بی نظیر است. در این محل شهری با نام can tho وجود دارد که یکی از دوست داشتنی شهرهایی است که گردشگران دوست دارند در آن اسکان داشته باشند. پیشنهاد می کنیم که در هنگام بازدید از این دلتا سری به حوالی آن نیز بزنید و در صورتی که وقت کافی را دارید از آن مکان ها هم دیدن نمایید. این مطلب پیرامون آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

دا لات (da lat)

در میانه تپه هایی که در قسمت های مرکز بلندترین مناطق ویتنام قرار گرفته است می توانید شهری را ببینید که دا لات نام دارد. افراد بسیار زیادی از بومیان این منطقه و یا گردشگرانی از همه مناطق جهان در زمان های مختلف به این شهر سفر می کنند. اگر بخواهیم علاقه مندان این شهر را دسته بندی نماییم در صدر این لیست می توانیم دوستداران طبیعت بکر کوهستانی را قرار دهیم. کسانی که آرامش و سکون کوه را به هر چیزی ترجیح می دهند. بعد از آن توریست هایی هستند که همواره به دنبال هیجان و موقعیت های مفرح هستند و می توانند با آمدن به این ناحیه با بهره گیری از محیط مناسب به ورزش هایی عالی بپردازند که در کنار حفظ سلامتی و لذت بردن از محیطی بکر بتوانند هیجان مورد علاقه خود را هم کسب کنند. علاوه بر این شهر در تپه های که در نزدیکی این ناحیه واقع شده است می توانیم روستاهایی را مشاهده کنیم که با اینکه زیاد وسیع نیستند ولی قبیله های مختلفی را در خود جای داده اند که در صورتی که به این منطقه آمدید پیشنهاد می کنیم آن ها را نیز ملاحظه نمایید ولی اگر زمان کافی برای این کار ندارید می توانید تنها از شهر دا لات دیدن کنید و با سپری کردن ساعات خود در آن نهایت لذت را ببرید. یکی دیگر از مواردی که احتیاج است درباره شهر دا لات بدانید وجود سه قصر زیبا در آن است که اسامی بسیار ساده را برای آن ها برگزیده اند، قصر یک،قصر دو و قصر سه. در موقعیت جغرافیایی در قسمت جنوب غرب هانوی و با فاصله 120 کیلومتری اولین پارک ملی ویتنام با نام کوک فونگ دیده می گردد. این پارک زیبا در زمینی به مساحت 222 کیلومتر مربع واقع شده است. در کوک فونگ شما می توانید چیزی در حدود 2000 نوع درخت مختلف را مشاهده کنید و در میان آن ها نوع های بسیار نادری از موجودات زنده را هم ملاحظه نمایید که ممکن است در هیچ جای دیگر از جهان آن را نبینید. برای وارد شدن به این پارک باید مبلغ 40 هزار دونگ را بپردازید و وقتی به این جا وارد می شوید نسبت به بقیه مکان های دیدنی این کشور افراد کمتری را می بینید که برای بازدید از پارک ملی در این مکان حضور دارند. در این پارک برای بازدید کنندگان عزیز امکانات رفاهی مانند رستوران و یا مکان های اقامتی برای اسکان آن ها تعبیه شده است که می توانید آن ها را در قسمت ورودی و در وسط پارک ببینید. در کنار همه این ها در پارک ملی کوک فونگ می توانید در راه هایی که مخصوص قدم زدن طراحی کرده اند به پیاده روی بپردازید و از زیبایی های آن لذت ببرید. این متن پیرامون آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام است.

شهر ساحلی موی نه (mui ne)

ماهیگیرانی که در کشور ویتنام حضور دارند شهر موی نه را بسیار زیاد دوست دارند اما این ها تنها علاقه مندان این شهر زیبا نیستند بلکه در کنار آن ها گردشگران زیادی هم هستند که به این شهر می آیند و از محیط و تفریحات خاص آن استفاده می کنند. موج سواری را می توان نمونه ای از این تفریحات بیان کرد که علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. وقتی به این شهر پا می گذارید و به سمت ساحل آن می روید دیدن ساحل شنی این شهر روح شما را تازه می کند و زیبایی های آن چشم شما را نوازش خواهد نمود. در ساحل ظهر موی نه به مرور زمان تفرجگاه های بسیار مجلل و با امکانات فراوانی طراحی شده است که همین امر در سال های اخیر توانسته توریست های بسکمک را به سوی این شهر فرا بخواند. از تمامی توصیفاتی که برای شما داشته ایم این امر بدیهی خواهد بود که موی نه را به عنوان یک شهر توریستی بشناسند و به همین دلیل با گشت و گذار در آن بتوانید از فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های زیادی که در سرتاسر آن پراکنده شده اند، بهره مند شوید. بهترین زمان برای ورود به این شهر ماه های دسامبر تا آوریلخواهد بود که آب و هوای متناسبی در منطقه حکم فرماست و به طور نسبی دما چیزی در حدود 29 درجه سانتیگراد می باشد. اگر علاقه داشتید به این جا سفری داشته باشید حتما به زمان مناسب آن هم دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین ساعات را در سفر خود تجربه نمایید. این مقاله درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام، تفریح در ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

شالیزارهای پلکانی

در کشور ویتنام دیدنی ها و مناطق گردشگری و زیبای زیادی وجود دارد ولی چیزی که می توان از آن تحت عنوان شاخصه یاد کرد همین شالیزارهایی است که به شکلی پلکانی طراحی شده اند و با دارا بودن زیبایی هایی ناب در رنگ به خوبی اعجاز خداوند را به یاد می آورند که می تواند این همه زیبایی و خلاقیت و بی نظیری را در یک جا گرد بیاورد. از این رو اگر در اینترنت به جستجو بپردازید به احتمال زیاد در نگاه اول عکس این شالیزار ها را مشاهده خواهید نمود. شالیزار های که از آن ها یاد کردیم در دره ای با نام moung hoa واقع شده است واز این ناحیه منطقه ای خاص ساخته اند. ممکن است شما پیش از این مزرعه ها و شالیزار هایی با این خصوصیت را مشاهده کرده باشید ولی اگر از آن دسته هستید که تا به حال به چشم خود ندیده اید پیشنهاد ما سفر به این خطه زیبا است. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید برای بازدید از این منطقه از تورهایی استفاده کنید که برای شما در نظر گرفته شده است ولی باید بدانید که این تورها برای شما هزینه ای معادل 300 هزار دونگ را به همراه خواهند داشت که البته این هزینه برای هر فرد به صورت جداگانه می باشد. این متن درباره آب و هوای ویتنام، اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

رژیم و فرهنگ غذایی در ویتنام

یکی از مواردی که در رابطه با کشور ویتنام از شهرت و محبوبیت بالایی در جهان برخوردار است غذاهای این کشور می باشد. شما می توانید در غذاهای این کشور تمامی مزه های مهم و اساسی را حس کنید. با خوردن هر کدام از غذاهایی که دوست دارید یک مزه جدید را تجربه می کنید که در آن یک تا دو مزه اساسی رجحان دارد. در کشور ویتنام برخی موارد هستند که از ان ها در آشپزی بیشتر بهره می برند و به نوعی از نشانه های آشپزی این کشور محسوب می شوند، موادی چون سس ماهی، خمیر میگو، سس سویا، برنج و میوه ها و سبزیجات تازه. در کنار آن ها می توانید موادی مانند ریحان، جعفری، نعناع، گشنیز، فلفل قرمز، زنجبیل را هم مشاهده نمایید که از آن ها برای هرچه بیشتر خوشمزه شدن غذا بهره برده می گردد. در بخش آشپزی سنتی در کشور ویتنام همواره تلاش می گردد که از موادی به نسبت تازه بهره برده گردد و از سبزیجات بیشتر استفاده کنند و همین امر سبب شده است که غذاهای این کشور در لیست غذایی برتر گردشگران قرار گیرد. یکی از بارزترین نکته هایی که می توانیم در رابطه با آشپزی در این کشور ذکر کنیم استفاده کردن از سبزی ها به میزان فراوان و در مقابل آن کمتر استفاده شدن لبنیات و یا روغن در غذاهاست که این عوامل می تواند موجب گردد از سلامت غذایی که نوش جان می نماییم اطمینان کاملی داشته باشید. اگر بخواهیم آشپزی این کشور را با دیگر کشور های جهان مقایسه نماییم به دلایلی که در بالا ذکر نمودیم می توانیم بگوییم غذاها در این کشور یکی از سلامت ترین ها در نوع خود در تمام جهان هستند که میتواند یک حسن بسیار بزرگ برای هر آشپزی به حساب آید. در هر نقطه از این کشور می توانید سبک خاصی از آشپزی را مشاهده نمایید که با توجه به منطقه متفاوت خواهد بود برای مثال اگر شما به مناطقی سفر می کنید که در قمست های شمالی کشور ویتنام قرار گرفته است باید بدانید که بیشتر غذاها به روش سرخ کردن و تکان دادن ها و هم زدن های سریع ایجاد می گردد و بهره گیری از انواع مختلف سوپ نودل می تواند به عنوان یک شاخصه آن ها حساب گردد این امر می تواند به دلیل نزدیکی این ناحیه به کشور چین و انتقال این نوع آشپزی از این منطقه به ویتنام باشد. در کنار آن اگر شما به قسمت های جنوبی سفری داشته باشید و غذایی میل می کنید مشاهده می کند که این سبک غذایی مزه های بیشتری را در خود جای داده است و می توانید طعم های دلپذیر تری را در آن ها حس کنید بازهم می توانیم تاثیرات آشپزی تایلند و کامبوج بر این ناحیه را ذکر کنیم که باعث شده است این سبک در جنوب این کشور بیشتر شناخته شده باشد و مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در غذاهای نواحی جنوبی می توانید میوه ها و سبزیجات تازه و خاصی را مشاهده نمایید که به دلیل دارا بودن آب و هوای گرجهتی این ناحیه در این جا بهتر رشد می کنند و بیشتر یافته می شوند و این امر برای نوع غذاهایی که طبخ می کنند تاثیر مستقیمی می گذارد. یکی از مواردی که می توانید اتر آن را در باورهای غذایی این ناحیه هم مشاهده کنید تعادل یین و یانگ است ای مبحث که در چین مطرح است و به نوعی به تعادل بین تضادها اشاره می کند و نمود آن در آشپزی ویتنامی متعادل نگاه داشتن رنگ ها، مزه ها و حتی بوها است. پیش از این نیز ذکر کرده ایم که کشور ویتنام مدت های زیادی تحت سلطه بوده است. سلطه گری و استعمار کشوری مثل فرانسه تاثیرات خود را در همه جنبه های این کشور گذاشته است که یکی از آن ها در حیطه آشپزی و پخت غذا است. یکی از این نشانه ها را می توان نان باگت فرانسوی عنوان نمود. این نان توانسته است بین مردم و در نوع آشپزی آن ها رسوخ کند ،مردم برای ساندویچ های خود از این نان بهره می گیرند. اکنون می خواهیم که به پایه ای ترین موادی که در آشپزی ویتنامی از آن ها بهره گرفته می گردد، اشاره ای داشته باشیم. در غذاهایی که در این جا پخته می گردد می توان به وضوح آب گوشت را مشاهده نمود.البته نه هر نوعی از آن بلکه باید آب گوشت رقیق باشد که به آن فو می گویند و یکی از پایه های آشپزی این کشور را تشکیل می دهد.در کنار این ماده می توانید دو عنصر دیگر را هم ببینید که به نوعی آن ها هم از اصلی ترین و پایه ای ترین عناصر آشپزی در این جا می باشد، برنج و سس ماهی. برنج ماده ای است که شما می توانید در بیشتر وعده های غذایی مردم این کشور آن را با نوع های مختلف طبخ مشاهده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. یکی دیگر از عادت های غذایی مردم این کشور مصرف بالای میوه ها است. در هر وعده از غذا مردم میوه ها را میل می کنند که تحت عنوان دسر برای آن ها آماده می گردد میوه هایی چون موز، انبه،آناناس و هندوانه از آن است میوه هایی است که می توانید در کنار غذاهای مردم این کشور مشاهده نمایید. در تایلند نوع های دیگری از میوه ها را که مخصوص استوا است می توانید مشاهده کنید. اما در کنار همه این ها می توان از غذاهای دریایینام برد که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و طعم مزه بی نظیری را به شما هدیه خواهند نمود. برای کسانی که عاشق غذاهایی دریایی هستند و از خوردن آن ها لذت کافی را می برند شهر هوی آن را پیشنهاد می کنیم، در این منطقه می توانید از بهترین این غذاها میل کنید و طعم و مزه آن ها را در حافظه چشایی خود برای همواره ثبت کنید. پس اگر علاقه مند به این نوع خاص از غذاها هستید این شانس را از دست ندهید. مردم و گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند علاقه زیادی را به غذاهای خیابانی ویتنام نشان می دهند و از خوردن آن ها نهایت لذت را می برند زمانی که در خیابان های این کشور به گشت و گذار می پردازید در زمان صرف همه وعده های غذایی می توانید افرادی را مشاهده کنید که در دکه هایی کوچک و یا به نسبت بزرگتر در حال آماده کردن غذاها هستند و شما می توانید با سر زدن به آن ها وسفارش غذایی که به آن علاقه دارید با پرداخت هزینه ای بسیار کم، خوشمزه ترین غذاهای محلی این کشور را نوش جان کنید. برخی از افراد ممکن است که نگران سلامت و یا تازه نبودن موادی باشند که در این غذاها استفاده می گردد ولی می توانیم به شما اطمینان دهیم که در این نوع غذاها مواد اولیه ای تازه و سالم مورد استفاده قرار می گیرد چرا که افراد زیادی همواره از آن ها خرید می کنند و سفارش غذا می دهند از این رو هیچ گاه مواد اولیه آن ها باقی نمی ماند تا کهنه گردد اما تنها غذا نیست که می توانید در خیابان های این کشور مشاهده کنید بلکه دست فروش هایی را می بینید که با سبدهای مخصوص خود در بازار می گردند و به فروش میوه های متنوع و متفاوتی می پردازند.حال می خواهیم برای شما تعدادی از غذاهایی را که در سفر به ویتنام نباید از دست بدهید معرفی کنیم، حتما به آن ها توجه کنید زیرا از لذیذ ترین طعم ها و مزه ها برخوردارند که هیچگاه آن ها رافراموش نخواهید کرد. این مقاله درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام است.

Goi cuon اسپرینگ رول ویتنامی

یکی از غذاهایی که به شدت مورد علاقه همه در ویتنام است و از محبوبیت بالایی برخوردار گشته اسپرینگ رول است. این غذا که رنگ رول های آن به صورت نیمه شفاف در خود موادی مانند گوشت، میگو و یا حتی خرچنگ چرخ شده دارد که از طریق سبزیجات مختلف و ادویه و مواد دیگر طعم داده شده است.ممکن است به قسمت هایی از ویتنام مراجعه کنید و این غذا را سفارش دهید و آن را با نعنا و یا کاهو برای شما ارائه کنند.اگر در ناحیه جنوبی ویتنام اسپرینگ رول ها را سفارش دهید، رشته هایی از گوشت که کباب شده است را مشاهده می کنید که در کنار موز سبز و سس بادام زمینی برای شما آورده خواهد شد. این مقاله درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

بان می (banh mi)،ساندویچ ویتنامی

آشپزها و کسانی که این غذا را برای شما سرو می کنند با مواد اولیه ای مانند نان باگت آن را طبخ می کنند این ساندویچ که با مواد غذایی مختلفی پر می گردد می تواند با توجه به سلیقه شما و علایق غذاییتان پیچیده گردد یعنی موادی که در نان گذاشته می گردد به دلخواه شما خواهد بود. این مقاله درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام است.

Banh xeo،پنکیک ویتنامی

اگر شما به دنبال غذایی هستید که مبلغ زیادی را برای آن پرداخت نکنید می توانید این غذا را سفارش دهید تا هم با مزه لذیذ آن آشنا شوید هم گشنگی شما برطرف شده و هم میزان پول کمتری را از صندوق مالی سفر خود خرج کنید. در کنار این پنکیک عمدتا از موادی مانند میگو، گوشت، جوانه لوبیا و تخم مرغ بهره می گیرند. نکته حائز اهمیت درباره این غذا وجود سس خوشمزه و تند آن است که به همراه پنکیک و مخلفات آن آورده می گردد فقط مراقب باشید چون به شدت تند است. این متن پیرامون اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

بون چا(bun cha)

در همه کشور ها غذاهایی را مشاهده می کنید که تنها در ناحیه خاصی سرو می گردد، بون چا هم از آن دست غذاها است. شما تنها با سفر به هانوی می توانید این غذا را میل کنید و البته مکان ارائه آن هم در دکه های خیابانی و تمامی سال های سرو غذا از کوچک تا بزرگ است در هر نقطه شهر باشید به آسانی می توانید این غذا را یافته و میل نمایید در کنار این غذا برای شما نودل برنج و یک سس آورده می گردد که طعمی تقریبا شیرین را دارا است. این متن درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

فو(pho)

کشور ویتنام مانند هر کشوردیگری یک غذای شاخص دارد که به عنوان نشانه ملی آن کشور شناسایی می گردد. فو همان غذای محبوب است. این غذا که در واقع سوپی لذیذ است در هر زمانی از صبحانه تا شام سرو می گردد ولی به طور مخصوص برای صبحانه در نظر گرفته می گردد. سوپ فو در کاسه ارائه می گردد و مواد تشکیل دهنده اصلی آن آب گوشت و یا آب مرغ می باشد که از طریق موادی چون زنجبیل و گشنیز طعمی عالی یافته است و در نهایت به این سوپ گوشت از هر نوعی که دوست داشته باشید و پیاز و نودل برنج افزوده می گردد. تست این غذای لذیذ را از دست ندهید. این مقاله درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

Cao lau

اکثریت غذاها در ویتنام با نودل برنج تهیه می شوند این غذا هم از این قاعده مستثنی نیست. برای میل کردن این غذا بهتر است به سمت بخش های مرکزی کشور ویتنام بروید. مواد این غذا را نودل برنج، گوشت های مختلف به همراه سبزیجات تشکیل می دهند. این مقاله درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

Cha ca

افرادی که علاقه خاصی به غذاهای دریایی دارند حتما این غذا را امتحان کنند cha ca اصیل را می توانید در شهر هانوی میل کنید چرا که زادگاه این غذا این شهر می باشد.مواد تشکیل دهنده این غذا ماهی است که در کره به خوبی سرخ شده است و در کنار خود پیاز را هم دارد این غذا به همراه نودل برنج و بادام زمینی برای مشتریان آورده می گردد. ترکیب این طعم ها، مزه خوبی را ایجاد می کند آن را امتحان کنید. این متن زیبا درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

Mi quang

از دیگر غذاهایی که اختصاص به شهر هانوی دارد می توان به mi quang اشاره کرد این غذا هم با استفاده از نودل آماده می گردد که در کنار خود موادی مانند سبزیجات، ادویه های خاص، گوشت و بادام زمینی را هم دارا است. این مقاله درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

Nom hua chuoi

شاید نام این غذا برای شما سخت باشد ولی غذای بسیار لذیذی است در واقع می توان گفت نوعی سالاد محسوب می گردد که برخلاف باقی غذاهای این کشور از گوشت در آن استفاده نمی گردد. برای طعم دار کردن این غذا از لیمو به همراه فلفل استفاده می کنند که طعمی خوشایند را با آن می بخشد. این متن درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام است.

Com tam

این غذا در واقع به معنای برنج شکسته شده می باشد، دستور این غذا با توجه به ناحیه ای که آن را سرو می کنند متفاوت است و یک رسپی خاص را دنبال نمی کند ولی به طور کلی به همراه گوشت کباب شده و تخم مرغ به شکل نیمرو آماده می گردد و می توان گفت یکی از رجحانن و مشهورترین غذاهای خیابانی این کشور است که با استقبال زیادی همراه می گردد. این مقاله درباره اقامت در ویتنام و تفریح در ویتنام می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 322

به "بهترین زمان سفر به ویتنام را با هدایت ، متفاوت انتخاب کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به ویتنام را با هدایت ، متفاوت انتخاب کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید