تصاویر ، زیبایی های باورنکردنی بوژان؛ روستایی آسمانی در دل کوه ، بوژان نیشابور کجاست

به گزارش تیم علمی، روستای بوژان در دامنه ارتفاعات جنوبی رشته کوه بینالود جای خوش نموده است و به عنوان یکی از جاذبه های با ارزش استان خراسان شناخته می گردد.

تصاویر ، زیبایی های باورنکردنی بوژان؛ روستایی آسمانی در دل کوه ، بوژان نیشابور کجاست

به گزارش خبرنگاران، بوژان نام روستایی در 21 کیلومتری شمال شرقی نیشابور است که وسعتش به 1225 هکتار می رسد. روستای بوژان یکی از روستاهای پلکانی ایران است که در دامنه کوه واقع شده است؛ این روستا به عنوان یک تفرجگاه مهم نزد ساکنان نیشابور شناخته می شود.

طبیعت بکر، آبشارها، چشمه ها و سایر جلوه های طبیعی بر جذابیت های این روستا افزوده و آن را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل نموده است و در فصل تابستان می توانید بر روی بوژان به عنوان یک مقصد خنک و خوش آب و هوا حساب باز کنید.

دیدنی های معروف روستای بوژان

رودخانه و آبشار بوژان

در نزدیکی روستا، رودخانه ای جریان دارد که یکی از جوان ترین رودخانه های جنوبی رشته کوه بینالود است. این رودخانه با عنوان رودخانه بوژان شناخته می شود و از کوه هایی نظیر گودزرد، بوژان و سیاه خانی سرچشمه می گیرد. طول رودخانه بوژان حدود 10 کیلومتر است و در مسیر آن آبشارهای کوچک و بزرگی نیز قرار دارند. یکی از این آبشارها، آبشار بوژان است که در 6 کیلومتری روستا و در انتهای دره ای بزرگ موسوم به دره بوژان واقع شده است. ار تفاع این آبشار به حدود 15 متر می رسد و برای رسیدن به آن حدود 2 ساعت پیاده روی در حاشیه رودخانه ضروری است.

نباید فراموش کنید که رسیدن به این آبشار بدون وجود راهنما یا راه بلد محلی و یا پرس و جو از ساکنان کاری خطرناک است و احتمال گم شدن شما وجود دارد.

تخت هلاکو خان

در قسمت انتهایی بافت روستا و در ورودی دره و نهری به نام درخانه به منطقه ای می رسیم که از جنس کنگلومرا یا ماسه سنگ است. بر اساس منابع تاریخی هلاکوخان، در زمان حمله مغول به نیشابور و ویرانی شهر، با اسب وارد این منطقه شده تا آب رودخانه را برای آبیاری گندم و جو کاشته شده بر ویرانه های نیشابور ببرد.

اماکن مقدس

آرامگاه مطهر امامزاده سلیم در شرق روستا، محل زیارت ساکنان روستای بوژان و روستای بوژآباد است و نسب ایشان به امام زین العابدین (ع) باز می شود.

امامزاده خواجه گل علی که در قسمت جنوب و با کمی فاصله از روستا واقع شده و فاقد مقبره است. مردم روستا اعتقاد بسیاری به این امامزاده دارند.

اقامت در روستای بوژان

برای اقامت در این روستا گزینه های زیر را پیش رو دارید:

1- استفاده از خانه معلم روستا با ارائه کارت شناسایی

2-اقامتگاه های بومگردی

3- هتل در شهر نیشابور در فاصله 22 کیلومتری روستا

4-کمپینگ در طبیعت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2274

به "تصاویر ، زیبایی های باورنکردنی بوژان؛ روستایی آسمانی در دل کوه ، بوژان نیشابور کجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، زیبایی های باورنکردنی بوژان؛ روستایی آسمانی در دل کوه ، بوژان نیشابور کجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید