حقایقی مشمئز کننده که ممکن است در سفر به آنها پی ببرید

به گزارش تیم علمی، به قول سعدی: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، اما چه کنیم که ممکن است این پخته شدن با دانستن کلی چیز مشمئز کننده هم همراه باشد، در ادامه این نوشتار برخی از حقایق مشمئز کننده را بیان میکنیم که ممکن است هم جالب باشد هم حالتان را بد کند!

حقایقی مشمئز کننده که ممکن است در سفر به آنها پی ببرید

دنیای ما پر از چیزهای عجیبی است که گاهی حتی به سختی می توان آن ها را باور کرد و حقایق ترسناکی در مورد جهان پیرامون و حتی بدن ما وجود دارد که از آن ها بی خبریم. در اینجا به 11 حقیقت ترسناک و مشمئز کننده ای می پردازیم که مو به تنتان سیخ خواهد کرد!

انسان ها سالانه حدود 700 گرم پوست ریزی دارند

پوست بزرگ ترین اندام بدن است و البته همه ما از ریزش سلول های مرده پوست خود آگاهیم. در واقع بخش قابل توجهی از گرد و غباری که در گوشه و کنار خانه می بینیم سلول های مرده پوست ما هستند. اما شاید کمتر کسی بداند مقدار این ریزش چقدر است. ریزش سلول های مرده پوست تقریبا به طور دائمی رخ می دهد و تقریبا هر 27 روز، تمام لایه بیرونی پوست به طور کامل بازسازی می شود و سلول های جدید جای سلول های قبلی را می گیرند. اگرچه مقدار ریزش سلول ها تا حد زیادی بسته به هر شخص متفاوت است، اما این مقدار به طور میانگین سالانه حدود 700 گرم از سلول های مرده است و این مسأله به معنی آن است که ما در طول زندگی خود، دست کم به اندازه نیمی از وزن بدن، پوست ریزی داریم.

فیل ها در طی 7 ساعت به اندازه وزن یک انسان بزرگسال مدفوع تولید می کنند

یک فیل افریقایی بالغ می تواند روزانه نزدیک به 136 کیلوگرم مدفوع تولید کند. این حیوانات بیشتر غذایی که می خورند را هضم نمی کنند، به همین دلیل گیاهان و علف های زیادی را کامل و دست نخورده از بدن خود دفع می کنند.

نوعی بزمجه وجود دارد که از چشم هایش خون پرتاب می کند

بزمجه شاخدار تگزاسی جانوران شکارچی را با پرتاب کردن خون از مردمک چشم هایش دفع می کند. این خون حاوی ماده شیمایی ای است که مزه ای زننده به ویژه برای حیوانات شکارچی ای مثل گرگ ها و کایوت ها دارد. این بزمجه با دقتی حیرت انگیز خون را به هدف می زند و پرتاب خون می تواند تا یک متر و نیم برد داشته باشد. اگر این کار در دفع حیوان شکارچی مؤثر نباشد، بزمجه بدن خود را باد می کند و تیغ های خطرناک بدنش بیرون می زند.

بخش هایی از مغز آلبرت انیشتین در موزه است

اگر روزی به موزه موته در ایالت فیلادلفیلای امریکا بروید، در آنجا می توانید مغز یکی از بزرگ نوابع تاریخ را ببینید. بعد از مرگ انیشتین در سال 1955، پزشک آسیب شناسی که در آن بیمارستان مشغول به کار بود، بدون اجازه خانواده انیشتین مغز او را جدا کرد. پسر بزرگ انیشتین در نهایت اجازه این کار را به آن پزشک داد اما به شرط آنکه از مغز پدرش تنها برای مطالعات علمی استفاده شود. پزشک آسیب شناس اسلایدهایی را حاوی بخش هایی از مغز انیشتین برای آسیب شناسان اعصاب در سراسر امریکا فرستاد، به امید آنکه کسی بتواند به راز نبوغ انیشتین پی ببرد. در سال 2011 یک آسیب شناس اعصاب به نام لوسی رورک آدامز یک جعبه حاوی اسلایدهای مغز انیشتین را به موزه موته اهدا کرد.

لیوان قهوه یا چای شما به آلودگی کاسه توالت است

طبق پژوهشی در سال 2017 درباره میزان تمیزی لیوان های قهوه/ چای در آشپزخانه های ادارات مشاهده شد 90 درصد از لیوان ها حاوی برخی از انواع باکتری ها بودند و روی 20 درصد از آن ها ذرات مدفوع وجود داشت. طبق یافته های این پژوهش، عامل اصلی این مسأله اسفنجی است که برای تمیز کردن این لیوان ها استفاده می شود و اغلب آلوده ترین وسیله در آشپزخانه ها است.

نوعی ماهی شکارچی وجود دارد که می تواند روی زمین راه برود

این ماهی که به آن سَرماری می گویند می تواند بیرون از آب راه برود. این موجودات علاوه بر دستگاه تنفسی ویژه ماهی ها، از اندامی برخوردارند که درون قوس های دستگاه تنفسی آن ها قرار گرفته و به آن ها امکان تنفس اکسیژن را می دهد. این ماهی ها گاهی های برای پیدا کردن غذا به خشکی می آیند و می توانند تا حدود 400 متر را با حرکت دادن باله هایشان طی کنند.

در گذشته در دیزنی لند از اسکلت های واقعی استفاده می شد

در دهه 1960 طراحان دیزنی لند از ظاهر غیر واقعی و مصنوعی اسکلت هایی که در بخش دزدان دریایی این مکان تفریحی استفاده می شد ناراضی بودند. به همین دلیل آن ها از آزمایشگاه های کالبد شناسی مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا اسکلت هایی واقعی گرفتند. بعد از گذشت سال ها و پیشرفت تکنولوژی، آن ها اسکلت های واقعی را با اسکلت های مصنوعی تعویض کردند و استخوان ها را برای خاکسپاری به کشور اصلی شان فرستادند. البته هنوز هم عده ای معتقدند دست کم یکی از اسکلت های دیزنی لند واقعی هستند.

خفاش های خون آشام می توانند در عرض نیم ساعت به اندازه نیمی از وزن بدن شان خون مصرف کنند

این موجودات بال دار، تنها پستاندارانی هستند که می توانند با مصرف خون زنده بمانند و برای هر بار تغذیه خود به مصرف حدود 28 گرم خون نیاز دارند. این خفاش ها خود تنها حدود 56 گرم وزن دارند و هر بار 20 تا 30 دقیقه تغذیه می کنند. بدن آن ها قادر است این حجم فراوان از خون را فرآوری کند، به طوری که با جداسازی آب موجود در خون، آن را مستقیما به کلیه ها انتقال می دهد، دیواره معده آن ها به شدت جاذب است و به آن ها این امکان را می دهد که این حجم فراوان از خون را مصرف کنند. خفاش های خون آشام حیوانات بومی امریکای جنوبی و مرکزی هستند و معمولا از خون گاوها و اسب ها تغذیه می کنند.

قله اورست دست کم 200 جسد را در خود جای داده است

بلندترین کوه دنیا مملوء از بقایای جسد کسانی است که در مسیر صعود این قله جان خود را از دست دادند. بقیه اجساد متعلق به مردمانی از تبت و نپال است که با همراهی کردن کوهنوردان سعی در امرار معاش داشتند. اجساد این افراد در همانجا باقی می ماند و نمی توان آن ها را برای خاکسپاری انتقال داد، چون بالا رفتن از این کوه بسیار دشوار است و کسی حاضر نیست جان خود را برای این کار به خطر بیندازد. بعضی از اجساد در زیر برف ها دفن شده اند یا به شکلی دیگر از نظرها پنهان هستند، اما بعضی دیگر از اجساد را کوهنوردان در مسیر خود می توانند ببینند.

مدفوع کوالا حاوی ماده کلامیدیا است

اگرچه این حیوانات بامزه بسیار دوست داشتنی به نظر می رسند، اما اگر بدانید که کوالاها بزرگ ترین ناقل بیماری مقاربتی کلامیدیا هستند احتمالا دیگر هرگز علاقه ای به بغل کردن شان نخواهید داشت. نزدیک به نیمی از کوالاها حامل باکتری کلامیدیا هستند و اگرچه این با گونه ای از کلامیدیا که انسان را مبتلا می کند متفاوت است، اما کماکان می تواند انسان را بیمار کند. این باکتری بیماری زا می تواند از طریق ادرار حیوان مبتلا سرایت پیدا کند.

جزیره ای در نزدیکی مکزیکو سیتی وجود دارد که مملوء از عروسک است

این جزیره که روی دریاچه ای در نزدیکی مکزیکو سیتی واقع شده را یکی از ترسناک ترین جزیره های دنیا می دانند. طبق یک افسانه، مردی به نام دون جولیان سانتانا از این جزیره حفاظت می کرد. روزی سانتانا دختر کوچکی را پیدا می کند که در یکی از کانال های جزیره غرق شده بود و از آن زمان او رسالت زندگی خود را گرامی داشتن یاد دخترک می داند. سانتانا این کار را با جمع آوری عروسک هایی که پیدا می کرد و به نمایش گذاشتن آن ها در جزیره انجام می داد.

انتشار: 23 خرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 3

به "حقایقی مشمئز کننده که ممکن است در سفر به آنها پی ببرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایقی مشمئز کننده که ممکن است در سفر به آنها پی ببرید" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی مشمئز کننده که ممکن است در سفر به آنها پی ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید