خراسان جنوبی میزبان پایگاه های نذر کتاب در هفته کتاب

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران (ایبنا) در خراسان جنوبی، به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ناصر نبی زادهضمن اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای هفته کتاب امسال اظهار کرد: ما برای این دوره از هفته کتاب 25 برنامه شاخص در حوزه کتاب پیش بینی کرده ایم که مهمترین آن اختتامیه چهارمین جایزه کتاب سال خراسان جنوبی است؛ به واقع آثار داوری شده و قرار است از آثار برگزیده تقدیر شود.

خراسان جنوبی میزبان پایگاه های نذر کتاب در هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بنا است هفت نمایشگاه کتاب در هفت شهرستان استان شامل خوسف، درمیان، زیرکوه، نهبندان، طبس، فردوس و قائن برگزار شود.

او با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب شرح داد: از شهرهایی که در حوزه روستاهای دوستدار کتاب فعال بودند، همچنین شهرهایی که از خراسان جنوبی وارد مرحله نهایی مرکز کتاب ایران شدند نیز تقدیر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: از کتابفروشی های استانی و فعالان کتابفروشی که در طرح های حوزه کتاب به خصوص طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) حضور پیدا کرده و فعالیت داشتند تقدیر خواهند شد.

نبی زاده با اشاره به اجرای طرح پایگاه های نذر کتاب، بیان نمود: ما این پایگاه ها را در شهرهای مختلف داریم و افرادی که کتاب های اضافی در خانه دارند کتاب هایشان را به این پایگاه ها هدیه می کنند و در سرانجام این کتاب ها در اختیار مراکز آموزشی و فرهنگی استان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قرار است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این ایام 10 هزار جلد کتاب اهدا کند، شرح داد: این کتاب ها به مراکز متعدد کتابخوانی، مساجد و مراکز فرهنگی اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای طرح کتابخانه و کتابفروشی گردی از طریق مسئولان استانی و شهری خبر داد و یادآور شد: با حضور در این مراکز به فعالان و دست اندرکاران این حوزه خسته نباشید می گوییم و سخنان و حرف های آن ها را می شنویم.

نبی زاده همچنین درباره ضرورت برگزاری هفته کتاب نیز شرح داد: هدف اصلی هفته کتاب، جلب توجه عموم به کتاب، مولفان و دست اندرکاران این حوزه است؛ کسانی که در این حوزه فعال بوده و در چرخه تولید کتاب فعالیت دارند.

وی در سرانجام با بیان اینکه باید کتاب در سبد خرید خانواده ها قرار گیرد، گفت: توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه اهمیت زیادی دارد، از سوی دیگر شناسایی ایرادات و مسائل خلق و تولید کتاب از ابتدا تا حین تولید کتاب از طریق مسئولان نیز معمولا در این هفته انجام می شود و باید استمرار داشته باشد.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهارم آبان ماه تا یکم آذرماه 1400با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1941

به "خراسان جنوبی میزبان پایگاه های نذر کتاب در هفته کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی میزبان پایگاه های نذر کتاب در هفته کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید