خرید پتنت برای توسعه فیلم های رسانای شفاف

به گزارش تیم علمی، تهران- خبرنگاران- شرکت نانوسی (Nano-C) با خرید پتنتی در حوزه نانولوله های کربنی، میخواهد فناوری استفاده از نانولوله ها در فیلم های شفاف رسانا مورد استفاده در نمایشگرها و صفحات لمسی را گسترش دهد.

خرید پتنت برای توسعه فیلم های رسانای شفاف

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خبرنگاران از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت آمریکایی نانوسی (Nano-C) اعلام نمود که پتنت شماره 7060241 ثبت شده در USPTO را از شرکت ایکوس (Erkos) خریداری نموده است. این پتنت به استفاده از نانولوله های کربنی تک جداره در فیلم های رسانای شفاف می پردازد، فیلم هایی که در نمایشگرها و صفحات لمسی استفاده می گردد.

این شرکت علاوه بر این پتنت، اقدام به خرید نام تجاری Invisicon® از شرکت ایکوس نموده است.

ویکتور وجینس، مدیرعامل شرکت نانوسی می گوید: در سال 2015، نانوسی لیسانس استفاده از این پتنت را از شرکت ایکوس خریداری کرد تا فیلم های شفاف رسانا را با استفاده از این فناوری فراوری کند، برای این کار، نانولوله های کربنی تک جداره وارد ساختار فیلم می شوند.

با استفاده از این لیسانس، شرکت نانوسی توانست با اطمینان وارد همکاری مشترک تحقیق و توسعه ای با فراورینمایندگان بزرگ نمایشگر گردد. خرید این پتنت موقعیت شرکت نانوسی را تقویت نموده و ما مشتاقیم تا نسل جدید فیلم های شفاف و رسانا را برای استفاده در حوزه های مختلف نظیر فراوری نمایشگرهای انعطاف پذیر ارائه دهیم.

همچنین خرید پتنت به شرکت نانوسی این امکان می دهد تا فناوری پتنت شده خود در بخش فیلم اکسید قلع ایندیم انعطاف پذیر را به کار گیرد، فناوری که با استفاده از آن توسعه دهندگان نمایشگر می توانند از آن برای ساخت محصولات انعطاف پذیر استفاده نمایند.

با مالکیت این پتنت، شرکت نانوسی می تواند فیلم های هیبریدی حاوی نانولوله و نقره را توسعه دهد و از آن برای ساخت نمایشگرهای انعطاف پذیر با زبری کم، انعطاف پذیری بالا و رسانایی بهبود یافته استفاده کند.

خرید این پتنت به شرکت نانوسی یاری می نماید تا فرمولاسیون هایی از جوهرها و پوشش های جدید ارائه و به احتیاج موجود در صنعت پاسخ دهند. نانوسیم دسترسی به مواد مبتنی بر نانولوله کربنی تک جداره را برای استفاده در حوزه های مختلف تسهیل می نماید و شرکت ها می توانند از این مواد در حوز های مختلف نظیر لامپ های LED، حسگرها، آنتن ها، نمایشگرها، خودروسازی، صفحات لمسی و الکترود برای پیل های خورشیدی استفاده نمایند.

شرکت نانوسی در شهر وست وود در ماساچوست واقع شده و به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در حوزه مواد کربنی نانوساختار شناخته می گردد.

علمی ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 195

به "خرید پتنت برای توسعه فیلم های رسانای شفاف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید پتنت برای توسعه فیلم های رسانای شفاف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید