دمای هوا در لرستان کاهش می یابد

به گزارش تیم علمی، معاون هواشناسی لرستان گفت: عمده ترین کاهش بارندگی ها از اواسط آبان به اواسط آذر است.

دمای هوا در لرستان کاهش می یابد

زینب اکبری معاون هواشناسی لرستان در رابطه با شرایط آب و هوای استان لرستان، اظهارداشت: هم اکنون شرایط جوی برای نقاط مختلف استان، آسمانی صاف و آرام است، اما انتظار داریم از امروز تا روز دوشنبه با توجه به گذر امواج کوتاه در ساعات بعداظهر و اوایل شب، برای نقاطی از استان به ویژه مناطقی که در شرق استان قرار دارند افزایش پوشش ابر را داشته باشیم.

او اضافه کرد: این شرایط وزش باد، گاهی با افزایش سرعت همراه خواهد بود که از امروز تا روز دوشنبه در نواحی بادخیز استان گاهی شدیدتر می گردد.

معاون هواشناسی لرستان عنوان نمود: از نظر شرایط دمایی نیز صبح امروز الشتر با دمای 6 درجه خنک ترین و طی شبانه روزی که گذشت پلدختر با 39 درجه گرمترین شهر استان بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه از فردا تا خاتمه هفته روند کاهش دما را پیش رو داریم، بیان نمود: طی امروز و فردا تغییرات قابل توجهی در استان نداریم، اما بر اساس آخرین پیش بینی ها که برای مهر ماه دریافت نموده ایم باز هم حاکی از کاهش بارش نسبت به آمار بلند مدت برای فصل پاییز جاری است.

او گفت: علاوه بر کاهش بارش در فصل پاییز جاری با آغاز دیر هنگام بارش های موثر و قابل توجه در لرستان روبرو هستیم به طوری که عمده ترین کاهش بارندگی ها از اواسط آبان به اواسط آذر است.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2204

به "دمای هوا در لرستان کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوا در لرستان کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید