تور هلند ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند

به گزارش تیم علمی، آمستردام شهری دوست داشتنی و نسبتا کوچک است و اگر نحوه استفاده از حمل و نقل عمومی در آمستردام را یاد بگیرید، می توانید به راحتی در این شهر جابجا شوید و خود را به مقصد مورد نظرتان برسانید. اگرچه در این شهر می توانید از تراموا، اتوبوس و مترو بهره ببرید، اما برای حمل و نقل در آمستردام یک راه دیگر نیز پیش روی شما قرار گرفته است و آن کاری است که شهروندان آمستردام انجام می دهند؛ دوچرخه سواری.

تور هلند ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

اگر شما نیز راهی تور آمستردام هستید و دوست دارید با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند رفت و آمد کنید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه ما باشید.

درباره سیستم حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند

سیستم حمل و نقل عمومی در آمستردام همانگونه که گفتیم، از تراموا، اتوبوس و مترو تشکیل شده است که همگی به وسیله سازمانی با نام Gemeentelijk Vervoerbedrijf اداره می گردد که به طور خلاصه آن را GVB می نامند. بدین ترتیب می توانید تنها با یک بلیت، از تمامی راه های حمل و نقل عمومی در آمستردام بهره ببرید.

بلیت های حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند را می توانید از ایستگاه های مترو و یا دستگاه های اتوماتیک فروش بلیت بخرید. بعلاوه بلیت های یک ساعته، یک روزه و 2 روزه را می توانید از راننده اتوبوس و تراموا هم بخرید.

بلیت های حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند، بر اساس مدت زمان اعتبار تقسیم بندی می شوند. در جدول زیر می توانید انواع بلیت های حمل و نقل عمومی آمستردام را در جدول زیر مشاهده کنید. این جدول بر اساس قیمت های ارائه شده سال 2020 هستند.

مدت اعتبارقیمت
1 ساعت3.2 یورو
1 روز (24 ساعت)8 یورو
2 روز (48 ساعت)13.5 یورو
3 روز (72 ساعت)19 یورو
4 روز (96 ساعت)24.5 یورو
5 روز (120 ساعت)29.5 یورو
6 روز (144 ساعت)34 یورو
7 روز (168 ساعت)37 یورو

نحوه استفاده از متروی آمستردام

متروی آمستردام یکی راه های حمل و نقل عمومی در آمستردام است که 5 خط دارد. این 5 خط مترو، 7 منطقه بزرگ شهر آمستردام را پوشش می دهد. بعلاوه با استفاده از متروی آمستردام می توانید به بخش های حاشیه ای شهر چون Amstelveen، Diemen، Ouder-Amstel و Noord دسترسی داشته باشید.

3 خط از 5 خط متروی آمستردام از ایستگاه مرکزی آمستردام شروع می شوند. ایستگاه مرکزی آمستردام در شمال این شهر و حاشیه رود IJ قرار گرفته و خود یک جاذبه گردشگری به شمار می رود.

یک نکته دیگر که باعث می گردد استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در آمستردام بسیار مناسب باشد، دسترسی پذیری آن و راحتی استفاده برای تمامی افراد است. به عنوان مثال تمامی ایستگاه های متروی آمستردام برای استفاده ویلچر بهینه سازی شده است. بعلاوه از ساعت 6 الی 00:30 بامداد می توانید از متروی آمستردام بهره ببرید.

خط 50 (Ring Line) از ایستگاه Isolaterweg تا Gein کشیده شده است. خط 51 (Amstel Line) منطقه Westwijk تا ایستگاه مرکزی را تحت پوشش دارد و دو خط 53 و 54 (East Line) نیز از Gaasperplas و Gein تا ایستگاه مرکزی امتداد دارند. بعلاوه با استفاده از خط 52 که جدیدترین خط متروی آمستردام است، می توانید از Amsterdam Zuid تا Noord سفر کنید. در ادامه نقشه متروی آمستردام را مشاهده خواهید کرد.

نحوه استفاده از اتوبوس های آمستردام

اتوبوس یکی دیگر از وسایل سیستم حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند است که می تواند گشت و گذار در این شهر را بسیار آسان سازد. در حال حاضر بیش از 40 خط اتوبوس در مرکز شهر و حاشیه آمستردام وجود دارد. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از این خطوط، به سایت GVB مراجعه نموده یا از اپلیکیشن این مجموعه بهره ببرید.

بر خلاف مترو و ترامواها که تنها تا ساعت 00:30 دقیقه بامداد فعالیت دارند، بعضی از اتوبوس های سیستم حمل و نقل عمومی در آمستردام به صورت شبانه روزی مسافران را جابجا می نمایند. در سرتاسر آمستردام 12 خط اتوبوس شبانه وجود دارد که از ساعت 00:30 بامداد تا 7:30 فعالیت دارند. البته قیمت اتوبوس های شبانه فرق دارد؛ 4.5 یورو برای 90 دقیقه و یا 34 یورو برای 12 سفر.

پیشتر گفتیم که بلیت های حمل و نقلی عمومی در آمستردام هلند را می توانید از راننده اتوبوس یا تراموا بخرید. حتما در نظر داشته باشید که هنگام سوار و پیاده شدن، باید بلیت خود را در دستگاه های مخصوص تعبیه شده در اتوبوس وارد کنید تا تایید شوند.

خوشبختانه تمامی اتوبوس ها به رمپ مخصوص عبور ویلچر و جایگاه چرخدار مجهز هستند و تمامی افراد امکان استفاده از آنها را دارند.

نحوه استفاده از ترامواهای آمستردام

اما در کنار مترو و اتوبوس، تراموا نیز یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند است که با آن می توانید تقریبا از بیشتر جاذبه های مهم آمستردام را بازدید کنید. در واقع خط 2 تراموای آمستردام خودش به تنهایی یک جاذبه گردشگری فراموش نشدنی است. این خط از ایستگاه مرکزی شروع می گردد و از جاذبه های چون فوندل پارک (Vondelpark)، کانال های آبی آمستردام و موزه ملی (Rijksmuseum) بازدید کنید.

هنگام سوار شدن بر ترامواهای آمستردام از قلم نیاندازید که بلیت خریداری شده خود را در دستگاه های مخصوص تایید کنید.

نحوه استفاده از دوچرخه های آمستردام

آمستردام را مرکز دوچرخه جهان می دانند و استفاده از دوچرخه، یکی از مهمترین راه های حمل و نقل در این شهر است. طبق آنالیز های صورت گرفته، تعداد دوچرخه های آمستردام از تعداد شهروندان این شهر بیشتر است!

خیابان های آمستردام برای استفاده از دوچرخه بسیار مناسب است و تقریبا تمامی خیابان های مهم این شهر، راستا مخصوص دوچرخه سواری دارند. برای دوچرخه سواری در آمستردام، می توانید یک دوچرخه از شرکت های مخصوص این کار اجاره کنید و به گشت و گذار در این شهر زیبا بپردازید.

هنگام دوچرخه سواری باید حواستان به چند نکته باشد؛ حتما از سمت راست خود دوچرخه سواری کنید و حتما پشت چراغ های قرمز بایستید. بعلاوه حواستان باشد که ممکن است دیگر گردشگران با راستاهای دوچرخه سواری آشنا نباشند، پس حتما با زدن بوق به آنها هشدار دهید. علاوه بر این، هنگام عبور از خطوط تراموا مراقب باشید که چرخ دوچرخه شما درون ریل گیر نکند زیرا می تواند باعث زمین خوردن و آسیب تماشا شما گردد.

خیابان های آمستردام برای استفاده از دوچرخه بسیار مناسب است و تقریبا تمامی خیابان های مهم این شهر، راستا مخصوص دوچرخه سواری دارند

حمل و نقل عمومی به فرودگاه آمستردام

مهمترین فرودگاه در بین فرودگاه های هلند، فرودگاه آمستردام است که سومین فرودگاه شلوغ اروپا نیز به شمار می رود. بیشتر گردشگران هلند، با استفاده از فرودگاه آمستردام به این شهر سفر می نمایند و بد نیست با راه های حمل و نقل عمومی به فرودگاه آمستردام نیز آشنا شوید.

برای اینکه از فرودگاه اسخیپول آمستردام (Schiphol) به آمستردام بروید، می توانید یک بلیت از دستگاه های اتوماتیک فروش بلیت در فرودگاه بخرید و با استفاده از قطار، به ایستگاه مرکزی آمستردام بروید. سکوی قطار دقیقا زیر ترمینال فرودگاه واقع شده است و ظرف مدت 15 دقیقه شما را به ایستگاه مرکزی خواهد رساند.

منبع: ققنوس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1935

به "تور هلند ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور هلند ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در آمستردام هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید