راه در روی ایرکانادا برای فرار از غرامت
به گزارش تیم علمی، ایرکانادا سیاستی دارد که طبق آن در تاخیرها و کنسلی های مربوط به کمبود خدمه، عاملی به نام ایمنی در نظر گرفته می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از narcity، می دانیم که سفرهای هوایی در کانادا در امسال با مشکلاتی همراه بوده است و یکی از بزرگترین دلایل آن کمبود کارکنان در خطوط هوایی و فرودگاه هاست.
به طور معمول، طبق مقررات حمایت از مسافران هوایی کانادا (APPR)، مسافران حق دارند تا 1000 دلار غرامت برای تاخیرها و لغو پروازهایی که تحت کنترل شرکت هواپیمایی هستند و به ایمنی مربوط نمی شوند، دریافت نمایند.
طبق مقررات آژانس حمل و نقل کانادا (CTA)، به منظور واجد شرایط بودن برای جبران خسارت، اختلالات پیش آمده باید 14 روز یا کمتر قبل از پرواز رخ دهد. اما، اگر یک شرکت هواپیمایی تشخیص دهد که پرواز به علت یک مشکل ایمنی با تاخیر یا لغو روبرو شده است، از نظر قانونی نیازی به پرداخت غرامت نیست.
از دسامبر سال 2021، ایر کانادا به کارمندان دستور داده است که کمبود کارکنان را در دسته بندی ایمنی قرار دهند تا شرکت هواپیمایی ملزم به پرداخت غرامت به مسافران نباشد.
آژانس حمل و نقل کانادا با این موضوع مخالفت نموده و اعلام نموده است که این یک مسئله ایمنی در نظر گرفته نمی گردد، بلکه چیزی در کنترل شرکت است.
ایر کانادا اعلام نموده است که این سیاست موقتی خواهد بود و ناشی شرایط استثنایی همه گیری COVID-19است.
از حالا، مسافرانی که احساس می نمایند به علت اختلال در پروازشان غرامت مناسبی دریافت ننموده اند، می توانند به CTA شکایت نمایند.
اگرچه اگر این راستا را طی کنید ممکن است مدت زیادی منتظر بمانید.
اما خبر خوب این است که تغییراتی در مقررات حمایت از مسافران هوایی کانادا از 8 سپتامبر 2022 اعمال می گردد. این تغییرات باعث می گردد تا خطوط هوایی در صورت لغو پرواز - حتی زمانی که خارج از کنترل آنها باشد - وجه را به مشتریان بازپرداخت یا مجددا برایشان رزرو نمایند.
منبع: خبرکانادا