روند صعودی مصرف بنزین در همدان

به گزارش تیم علمی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان گفت: بیش از 624 میلیون لیتر از انواع 4 فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره اعم از نیروگاهی و غیرنیروگاهی در 5 ماه گذشته سال جاری در منطقه همدان توزیع شد.

روند صعودی مصرف بنزین در همدان

امین روستایی در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: این میزان سوخت در فصل بهار و دو ماهه تابستان سال 97 در استان همدان از مبدأ انبار نفت تدارکاتی ایثارگران از طریق بیش از 450 دستگاه نفتکش جاده پیما ارسال و توزیع گردیده است.

وی با اشاره به موقعیت و استقرار انبار نفت استراتژیک غرب کشور در کریدور متصل کننده شمال و مرکز به جنوب، غرب و شمال غرب و تأمین سوخت چندین استان در مواقع ضرورت، توضیح داد: حجم مصرف بنزین، در بازه زمانی مورد آنالیز، روند صعودی داشته و نسبت به همین مدت در سال قبل 3 .23 میلیون لیتر، معادل 11 درصد افزایش مصرف این فرآورده را حکایت دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان ادامه داد: مصرف بنزین در این منطقه در 155 روز ابتدای سال، از مرز 235 میلیون لیتر عبور کرد که باید راهکارهای کاهش مصرف، یک بار دیگر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در 5 ماهه نخست سال جاری، 6 میلیون و 200 هزار لیتر نفت سفید در این منطقه مصرف گردیده که با توجه به آمار مصرفی سال گذشته، کاهش 27 درصدی این فرآورده را به ثبت رساندیم.

روستایی یادآور شد: در این مدت سوخت استراتژیک نفت گاز نیز با بیش از 283 میلیون لیتر، افزایش مصرفی معادل 4 .7 درصد نسبت به 5 ماهه نخست سال گذشته داشته است.

وی درباره نفت کوره مصرفی این منطقه نیز بیان نمود: دربازه زمانی یاد گردیده، در بخش های غیرنیروگاهی و نیروگاهی به ترتیب 2 میلیون و 300 هزار لیتر و 98 میلیون لیتر نفت کوره در منطقه همدان مصرف گردیده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب 40 و 64 درصد کاهش را نشان می دهد.

روستایی با اشاره به مصرف 64 میلیون و 743 هزار مترمکعبی گاز طبیعی فشرده در همین مدت در منطقه، اظهار کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک معادل 58 میلیون و 857 هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی گردیده است.

وی صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی را از ضرورت های همیشگی و اجتناب ناپذیر عصر کنونی دانست و برای کاستن از تبعات منفی و اثرات مخرب زیست محیطی مصرف بی حد و حصر فرآورده های نفتی، آحاد مختلف جامعه به ویژه افراد مطلع و نخبگان جامعه باید به دنبال راه حل باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 34

به "روند صعودی مصرف بنزین در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند صعودی مصرف بنزین در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید