سفر هیأت صلح افغانستان به قطر برای مذاکرات به تأخیر افتاد

به گزارش تیم علمی، منابع خبری افغانستان صبح امروز (دوشنبه) اعلام کردند، سفر هیأت دولتی به دوحه قطر برای مذاکرات صلح با طالبان که قرار بود امروز انجام گردد، یک روز به تأخیر افتاده است.

سفر هیأت صلح افغانستان به قطر برای مذاکرات به تأخیر افتاد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

روزنامه 8صبح افغانستان نوشت منابعی در هیأت مذاکره نماینده گفته اند که به دلیل نهایی نشدن محور مذاکرات از طرف شورای عالی مصالحه ملی و ریاست جمهوری افغانستان، سفر این هیات به تأخیر افتاده است.

به نوشته این روزنامه، یک تیم 14 نفره روی محور اصلی هیأت کار می نماید و قرار است پس از نهایی شدن رئیس شورای عالی مصالحه ملی و رئیس جمهوری آنرا تائید و در اختیار هیأت مذاکره نماینده قرار دهند تا براساس آن مذاکرات صورت گیرد.

ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان دیروز (یکشنبه) به خبرنگاران گفت که هیأت دولتی دوشنبه راهی قطر می گردد تا در زمان مشخص شده برای شروع مذاکرات در محل حاضر باشد.

پیش از این عبدالحفیظ منصور عضو هیأت مذاکره نماینده به بعضی رسانه ها در داخلی افغانستان گفته بود که اختلافاتی برسر بعضی مسائل در دولت برای صلح وجود دارد و کوشش ها نیز برای حل آن و دریافت موضع یکسان ادامه دارد.

قرار است دور بعدی مذاکرات فردا (سه شنبه) در دوحه از سرگرفته گردد و این بار هیأت های دو طرف بصورت مستقیم بحث های خود را بر مسائل اصلی صلح از جمله چگونگی تشکیل دولت آینده، نوع نظام، تقسیم قدرت و دیگر مسائل شروع نمایند.

هیأت های مذاکره نماینده دو طرف در 23 آذر ماه مذاکرات را تعطیل و برای مشورت با مراکز خود به افغانستان و پاکستان سفر کردند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1415

به "سفر هیأت صلح افغانستان به قطر برای مذاکرات به تأخیر افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیأت صلح افغانستان به قطر برای مذاکرات به تأخیر افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید