شارژر تایپ سی، این بار برای آیفون

به گزارش تیم علمی، مدیر بازاریابی اپل تائید کرد این شرکت ناچار خواهد بود به قانون اتحادیه اروپا که استفاده از شارژر استاندارد معروف به یواس بی سی برای دستگاه های الکترونیکی را الزامی می نماید، عمل کند.

شارژر تایپ سی، این بار برای آیفون

گِرگ جوزویاک، نایب رئیس بازاریابی جهانی اپل در کنفرانس تِک لایو وال استریت ژرونال گفت: روشن است که ما باید به قانون عمل کنیم.

وزیران اتحادیه اروپا دوشنبه هفته جاری موافقت نهایی با قانون شارژر یکسان را اعلام کردند.

به این ترتیب تا سال 2024، دستگاه های الکترونیکی از جمله تلفن های همراه و تبلت ها به پشتیبانی از شارژ تایپ سی، احتیاج خواهند داشت.

مهر تائید شورای اروپایی پس از رای مثبت نهاد های قانونگذاری اتحادیه اروپا به این قانون خورد که حدود 10 سال در فرآیند تصویب بوده است.

آیفون اپل از شارژ اختصاصی لایتنینگ استفاده می نماید؛ اما تحت قانون نو اتحادیه اروپا، آیفون باید از شارژر تایپ سی استفاده کند.

جوزویاک نگفت اپل چه زمانی شارژ تایپ سی را برای تلفن همراه هوشمند پرچمدار خود معرفی می نماید؛ اما این اقدام باید تا سال 2024 انجام گردد.

وی اظهار کرد: اپل و اتحادیه اروپا بیش از یک دهه بر سر شارژر، اختلاف داشتند و زمانی مقامات اروپایی می خواستند اپل از میکرو یو اس بی استفاده کند؛ اما اگر اپل چنین کاری می کرد، نه لایتنینگ که پورت شارژ فعلی آیفون است و نه یو اس بی سی، ابداع می شد.

تحلیلگران پیش از این به شبکه سی ان بی سی گفته بودند آیفون هایی که در سال 2023 به بازار عرضه می شوند، ممکن است به شارژ تاپ سی مجهز شوند و اپل احتمالا این استاندارد را نه تنها در اتحادیه اروپا بلکه در سطح جهانی معرفی می نماید.

قانونگذاران اتحادیه اروپا می گویند این قانون، زباله های الکترونیکی را کاهش می دهد؛ زیرا مصرف کنندگان هر بار که دستگاه نوی می خرند، احتیاجی به خرید یک شارژر نو نخواهند داشت.

منبع: شبکه سی ان بی سی

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2212

به "شارژر تایپ سی، این بار برای آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژر تایپ سی، این بار برای آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید