شما بگویید؛ هواوی میت 20 پرو یا آیفون XS مکس؟

به گزارش تیم علمی، مجله دیجی کالا - رضا نظریانی: به فاصله یک ماه پس از معرفی شدن آیفون XS و آیفون XS مکس از سوی اپل، کمپانی هواوی نیز پرچمداران جدید خود یعنی هواوی میت 20 و میت 20 پرو را رونمایی کرد. دو گوشی آیفون XS مکس و هواوی میت 20 پرو جزو بهترین و کامل ترین گوشی های حال حاضر به حساب می آیند؛ همین عامل ممکن است انتخاب یکی از این دو را سخت کند.

شما بگویید؛ هواوی میت 20 پرو یا آیفون XS مکس؟

این هفته قصد داریم نگاهی به این دو گوشی بیندازیم و نظر شما را در خصوص آن ها جویا شویم. شما بگویید کدام گوشی به نظرتان بهتر است؛ آیفون XS مکس یا هواوی میت 20 پرو؟

صفحه نمایش با وضوح بالا

هر دوی این گوشی ها از صفحه نمایش اولد بهره می برند. صفحه نمایش آیفون XS مکس 6.5 اینچی و صفحه نمایش میت 20 پرو 6.39 اینچی است. هر دوی این صفحه نمایش ها کم حاشیه و دارای بریدگی ناچ هستند. رزولوشن صفحه نمایش میت 20 پرو 3120 در 1440 پیکسل و برای آیفون XS مکس 2688 در 1242 پیکسل است. هفته پیش شرکت دیسپلی میت بیان کرد که آیفون XS مکس بهترین نمایشگر موبایل حال حاضر جهان را دارد.

تا پیش از عرضه میت 20 پرو به بازار و انجام تست های مختلف روی آن نمی توان نظر قطعی در خصوص این که کدام یک از این دو صفحه نمایش بهتری دارند داد. اما چیزی که مشخص است نمایشگر هر دوی این گوشی ها جزو برترین نمایشگرهای جهان به حساب می آید.

دوربین چندگانه باکیفیت

فاکتور بعدی در انتخاب بین آیفون XS مکس و هواوی میت 20 پرو دوربین است. اپل در گوشی پرچمدار خود از دوربین دوگانه استفاده نموده است. هر دو دوربین پشتی آیفون 12 مگاپیکسلی هستند. یکی از این دوربین ها لنز معمولی دارد و دوربین دیگر از یک لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر بهره می برد.

هواوی اما پس از تجربه پیروز استفاده از دوربین سه گانه در P20، در میت 20 پرو هم از دوربین سه گانه استفاده نموده است. دوربین اصلی این گوشی به سنسور 40 مگاپیکسلی مجهز شده و یک دوربین 20 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر آن را پشتیبانی می نمایند.

این سه دوربین به همراه یک فلاش به صورت مربعی در پشت گوشی قرار گرفته اند. همان طور که می دانید هواوی از سال 2016 در ساخت دوربین گوشی های پرچمدار خود با شرکت لایکا همکاری می نماید؛ در گوشی میت 20 پرو نیز شاهد ادامه این همکاری هستیم.

تنها پردازنده های 7 نانومتری موبایل

فاکتور مشخص نماینده بعدی پردازنده است. هم اپل و هم هواوی هر دو پردازنده های گوشی های خود را خودشان طراحی می نمایند و این یعنی هماهنگی بیشتر میان نرم افزار و سخت افزار گوشی ها. این دو پردازنده تنها پردازنده های 7 نانومتری به کار رفته در قلب گوشی های هوشمند هستند.

تا زمانی که از این دو گوشی تست سرعت گرفته نشود، نمی توان در خصوص این که کدام یک سریع تر است نظر قطعی داد، اما در هر حال شکی نیست که هر دوی آن ها جزو کاراترین پردازنده های حال حاضر جهان محسوب می شوند.

قیمت؛ فاکتور مشخص نماینده

فاکتور بسیار مهم بعدی قیمت است. قیمت پایه آیفون XS مکس 1099 دلار اعلام شده است. این قیمت برای مدل 64 گیگابایتی است و مدل های 128 و 512 گیگابایتی قیمت بالاتری دارند. هواوی اما تنها یک نسخه 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایت از میت 20 پرو عرضه خواهد نمود و قیمت آن 1050 دلار خواهد بود. هر دوی این گوشی ها گران قیمت هستند اما اگر کسی در سال 2018 قصد خرید یک گوشی همه چیز تمام داشته باشد باید در همین حدود هزینه کند.

سایر ویژگی ها

این دو گوشی ویژگی های ریز و درشت دیگری نیز دارند؛ هر دو از تکنولوژی تشخیص چهره برای آنلاک کردن گوشی استفاده می نمایند و هر دو از هوش مصنوعی و تکنولوژی واقعیت افزوده بهره می برند. قابلیت شارژ وایرلس، بهره مندی از باتری با ظرفیت زیاد و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع دیگر ویژگی های قابل توجه این دو گوشی است. میت 20 پرو یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد و آن قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است.

حال شما بگویید؛ به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهتر است؟ شما دوست دارید کدام یک از این دو گوشی را داشته باشید؟

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 240

به "شما بگویید؛ هواوی میت 20 پرو یا آیفون XS مکس؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ هواوی میت 20 پرو یا آیفون XS مکس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید