طراحی و ساخت دستگاه شتابده تابش از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش تیم علمی، محققان مرکز رشد و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود، پیروز به فراوری محصول نو دستگاه شتابده تابش شدند.

طراحی و ساخت دستگاه شتابده تابش از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، شرکت نانو شرق ابزار توس (نانو شات) مرکز رشد و فناوری های نوین این دانشگاه پیروز به فراوری محصول تازه دستگاه شتابده تابش UV (یا به اختصار دستگاه تست تابش فرابنفش) شد.

حمید هراتی زاده، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانو شرق ابزار توس (نانوشات) و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، در این باره می گوید: این دستگاه وسیله ای است که شرایط لازم برای انجام تست استاندارد مواد و محصولات لاستیکی، پلاستیکی، پلیمری و پوشش های مورد استفاده در محیط های تحت تابش نور خورشید را تامین می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود بیان کرد: محصولاتی مانند لاستیک اتومبیل، روکش کابل های برق، بعضی از پوشش های نمای ساختمان ها، چمن مصنوعی، وسایل اسباب بازی بچه ها در فضای باز، بطری های آب معدنی، بعضی از ظروف و تجهیزات بسته بندی، بعضی از محصولات داخل ساختمان که از پشت پنجره تحت تابش نور خورشید واقع شده است (مانند پرده ها) و صد ها محصول دیگر، برای فراوری احتیاج به استاندارد سازی دارند و دستگاه تست تابش فرا بنفش برای تامین شرایط تست استاندارد این محصولات، مورد استفاده آزمایشگاه های کنترل کیفی کارخانجات، آزمایشگاه های تحقیقاتی و آزمایشگاه های مرجع استاندارد قرار می گیرد.

وی اضافه کرد:این شرکت بر اساس سفارش یکی از آزمایشگاه های مرجع استاندارد محصولات ساختمانی، طراحی و ساخت دستگاه تست فرابنفش را به انجام رسانده است.

گفتنی است، دستگاه ساخته شده به وسیله شرکت نانو شات قادر است که تست مقاومت در برابر تابش فرا بنفش را در دو ناحیه UVA و UVB به انجام رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1859

به "طراحی و ساخت دستگاه شتابده تابش از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت دستگاه شتابده تابش از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید