غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان 11 برابر حد مجاز

به گزارش تیم علمی، علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 9515 میکروگرم بر متر مکعب برسد.

غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان 11 برابر حد مجاز

وی با اشاره به اینکه طی این مدت غلظت ذرات معلق در هوای شهر زاهدان نیز به 1675 میکروگرم بر متر مکعب رسید، افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که در 24 ساعت گذشته میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از 63 برابر حد مجاز و در زاهدان به 11 برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به 150 متر و در محدوده شهرستان زاهدان نیز به 200 متر کاهش پیدا کرد.

وی گفت: همچنین باتوجه به الگوی نقشه‌ها، وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان تا بعد از ظهر فردا همچنان ادامه دارد که منجر به اختلال در حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی می شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر فردا از شدت طوفان در منطقه سیستان کاسته می شود، تصریح کرد: اما همچنان تا اوایل هفته آینده وزش باد همراه با گرد و خاک در ساعات اولیه روز موجب بروز طوفان گردوخاک در شمال استان می شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 6

به "غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان 11 برابر حد مجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان 11 برابر حد مجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید