فارس من، آیا جریمه اپراتورهای موبایل منجر به بازپرداخت وجه به مشترکان می گردد؟

به گزارش تیم علمی، در جریان جریمه 1301 میلیارد تومانی اخیر 2 اپراتور تلفن همراه بابت گران فروشی بسته های موبایل مشترکان می پرسند که آیا قرار است پولی به آنها بازگردانده گردد؟ در حالی که اطلاعات کسب شده حاکی از عدم بازپرداخت وجه به مشترکان است، سازمان نظارتی وزارت ارتباطات در برابر این مطالبه مشترکان سکوت نموده است.

فارس من، آیا جریمه اپراتورهای موبایل منجر به بازپرداخت وجه به مشترکان می گردد؟

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، اخیرا اخباری کوتاه از جریمه 2 اپراتور تلفن همراه به وسیله سازمان تعزیرات منتشر شده است.

بنابراعلام سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران، دو اپراتور تلفن همراه همراه اول و ایرانسل به علت دریافت مبلغ اضافه از مشتریان در بسته های اینترنتی به ترتیب به پرداخت 760 میلیارد تومان و ایرانسل 540 میلیارد تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت و ممهور شدن پروانه به مهر تخلف نوبت اول محکوم شده اند. مجموع جریمه 1301 میلیارد تومان بوده است.

اما مشترکان این دو اپراتور می خواهند بدانند که آیا قرار است پولی به آنها بازگردانده گردد؟

خبرنگار کوشش نموده که این موضوع را از اپراتورهای تلفن همراه و مسوول دولتی مربوط پیگیری کند.

بعلاوه کاربران فارس من هم با ثبت سوژه ای در این سامانه خواهان رسیدگی به این موضوع و شفاف سازی در این باره شده اند.

بازپرداخت اضافه وجوه دریافت شده از مشترکان موبایل چگونه است؟

خبرنگار موضوع را از اپراتور تلفن همراه پیگیری کرد.

در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اینکه آیا قرار است پولی به مشترکان بازگردانده گردد و در این صورت بازپرداخت اضافه وجوه دریافت شده چگونه است؟ اعلام شد: اپراتورها از مردم اضافه دریافتی نداشته اند.

زیرا بسته های تازه در حد کف و سقف تعرفه ها تعیین شده بود و قانونی بود. با این حال وقتی با بسته های تازه مخالفت شد اپراتورها بسته ها را به حالت قبل بازگرداندند و هر دو اپراتور هم برای مشترکانی که در آن مدت اقدام به خرید بسته با قیمت تازه نموده بودند، بسته هایی هدیه برای جبران مابه التفاوت مبلغ در نظر گرفتند.

از سوی دیگر این جریمه هنوز قطعی نیست و علاوه بر سازمان تعزیرات مراجع دیگری مانند دیوان عدالت اداری وجود دارند که اپراتورها می توانند در این نهادها نسبت به حکم اعتراض نمایند و ادله خود را مطرح نمایند.

در صورتی که دیوان عدالت استدلال اپراتورها را نپذیرد جریمه به دولت پرداخت می گردد نه به مردم. زیرا اضافه دریافتی از مردم صورت نگرفته است.

بخش نظارت وزارت ارتباطات همچنان نظری ندارد

خبرنگار برای پیگیری ماجرا و آنالیز صحت و سقم نظر اپراتور با بازوی نظارتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم تماس گرفت.

مسئول صدور پروانه، نظارت بر عملکرد و تعیین تخلف اپراتورهای موبایل، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات است.

اما تماس با این سازمان برای دریافت پاسخ به نتیجه نرسید و مدیر مسوول پاسخ گویی در این سازمان به تماس مکرر خبرنگار پاسخ نداد.

مدتی است با مطرح شدن زمزمه تغییرات در دولت تازه، مدیران روابط عمومی و مدیران بعضی از سازمان ها، شیوه متفاوت و بی انگیزه ای را در پاسخ گویی به رسانه ها در پیش گرفته اند.

بازار تلفن همراه در ایران در عنوان رقابتی است اما در عمل مشترکان تقریبا ناچار به پذیرش تصمیم های هماهنگ اپراتورها هستند

شرایط تایید حکم جریمه از نظر تعزیرات چگونه است؟

اما در حالی که رگولاتوری وزارت ارتباطات درباره ابعاد و نتایج حکمی که در نتیجه شکایت خودش صادر شده، توضیحی ندارد، برای آنالیز صحت اطلاعات کسب نموده به تعزیرات حکومتی تهران مراجعه می کنیم.

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران درباره احتمال تایید یا رد حکم فعلی تعزیرات، می گوید: این رای در اداره کل تعزیرات حکومتی تهران قطعی است.

وی ادامه داد: البته در دیوان عدالت اداری اگر طرح دعوی نمایند، قابلیت تتازه نظر دارد و اگر در دیوان عدالت دستور توقف صادر نگردد این حکم از همان روز صدور حکم در تعزیرات قابلیت اجرا خواهد داشت.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1943

به "فارس من، آیا جریمه اپراتورهای موبایل منجر به بازپرداخت وجه به مشترکان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، آیا جریمه اپراتورهای موبایل منجر به بازپرداخت وجه به مشترکان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید