مادرید را یک روزه بگردید

به گزارش تیم علمی، اگر تنها یک روز برای گشت و گذار در شهر زیبای مادرید وقت دارید این برترین برنامه ای است که می توانید برای این روز اجرا کنید. اگر هم حالا حالاها گذرتان به مادرید و دیدنی هایش نمی افتد، این مطلب را بخوانید تا بازدید تصویری از آن داشته باشید!

مادرید را یک روزه بگردید

همانطور که می دانید مرکز و بزرگترین شهر اسپانیا است. این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. جمعیت مادرید حدود 3.3 میلیون نفر است. بیشتر محله های مادرید توانسته اند حال و هوای اصلی خود را حفظ نمایند و از مدرنیته جان سالم به درببرند! جالب است که بدانید مادرید یکی از زلزله خیزترین شهرهای پر سکنه در کل جهان است. از نمونه های این خطرات پیش بینی نشدنی زلزله ای بود که در قرن هفدهم میلادی به وقوع پیوست.

با این برنامه یک روزه و جمع و جور برترین دیدنی های مادرید را ببینید. مطمئن می شویم سری به رئال باسیلیکا د سان فرانسیسکو ل گرانده یا پالاسیو رئال د مادرید می زنید. این برنامه سفر شامل بازدید از صومعه لا انکارناسیون و کلیسای مسحور نماینده آلمودنا هم می گردد. بعلاوه یادتان نرود در پلازای مایور با افراد محلی دیدار کنید و در موزه تیسن در فرهنگ اسپانیایی غرق شوید!

ساعت 9 صبح: رئال باسیلیکا د سان فرانسیسکو ل گرانده (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

باسیلیکای سنت فرانسیس کبیر در سال 1760 و در طول دوره سلطنت کارلوس سوم ساخته شد. باور بر این است که این کلیسا در محلی که قبلا خود سنت فرانسیس صومعه فرانسیس مقدس را در سال 1217 بنا نموده بود، ساخته شده است. این کلیسای رومی کاتولیک در محله لا لاتینا واقع شده است و برفراز پلازای د سان فرانسیسکو قرار گرفته است. این کلیسای نئوکلاسیک به وسیله فرانسیسکو کابزا طراحی شده است. این کلیسا در حقیقت صومعه ای برای جیزز ماریا از گروه فرانسیسکویی ها بوده که در قرن 13 به کلیسا تبدیل شد.

ساعت 10:10 دقیقه صبح: کلیسای آلمودنا (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

کلیسای مادرید در مجاور کاخ پادشاهی و در خیابان بایلن قرار گرفته است. این کلیسا محل جلوس اسقف کاتولیک مادرید است. در 1561 شاه فیلیپ دوم مرکز اسپانیا را از شهر تولدو به مادرید تغییر داد و این مرکز تازه مکانی بزرگ برای دعا احتیاج داشت. ساخت و ساز کلیسا در سال 1879، در محل مسجد قبلی مادرید شروع شد. کلیسا به سنتا ماریا د لا آلمودنا، سرور مقدس مادرید تقدیم و از روی او نام گذاری شده است. این بنای گوتیک زیبا به وسیله فرانسیسکو د کوباس طراحی شده اما بعد از توقفی که طی جنگ در کشور به وجود آمد ادامه طراحی بر عهده شخصی دیگر افتاد که نمای بیرونی را به سبک باروک ساخت. ساختمان کلیسا 1700 متر مساحت دارد و در مرکز آن یک گنبد 20 متری به چشم می خورد. از ویژگی های منحصر به فرد این کلیسا که باعث متمایز شدن آن از دیگر کلیساهای اسپانیا می گردد، مدرن بودن آن است.

ساعت 11:20 دقیقه پیش از ظهر: صومعه لا انکارناسیون (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

صومعه سلطنتی لا انکارناسیون در پلازای قدیمی لا انکارناسیون و در بین کاخ پادشاهی و پلازای اسپانا قرار گرفته است. این ساختمان در سال 1611 ساخته شد و در 1767، بعد از آسیب رسیدن به این بنا به وسیله آتش سوزی، دوباره طراحی شد. این بنا شامل یک کلیسا، صومعه، خانقاه و اتاق هایی که درون آنها به جای مانده اجساد و استخوان های مقدس است، می گردد. این اتاق دارای چندین آیتم جالب از جمله خون سنت پانتالئون است! افسانه ها می گویند که هر سال در روز عید مقدس این خون به صورت مایع درمی آید!

ساعت 12:25 دقیقه ظهر: پالاسیو رئال د مادرید (مدت زمان بازدید: 2 ساعت و 30 دقیقه)

قصر سلطنتی مادرید در محل قلعه آلکازار قدیمی، که قلعه آفریقایی ها بود، ساخته شد. این قصر بزرگ ترین بنای شهر و بزرگ ترین قصر پادشاهی اروپای غربی است. پالاسیو رئال د مادرید درست در کنار میدان پلازای شرقی واقع شده است. این قصر در اصل به وسیله فیلیپو جووارا طراحی شد تا بارگاه فیلیپ پنجم باشد. این پادشاه 3000 ملازم داشت. اولین شخص سلطنتی که در این قصر زندگی کرد کارلوس سوم بود. از آن موقع به بعد این قصر محل اقامت افراد سلطنتی بود و امروز با اینکه دیگر خانواده سلطنتی در آن زندگی نمی کند همچنان محل اقامت صاحب منصبان است.

ساعت 3:05 دقیقه بعد از ظهر: پلازای مایور (مدت زمان بازدید: 45 دقیقه)

اصلی ترین میدان مادرید زیباترین میدان آن نیز هست. میدان مایور یک میدان مستطیل شکل است که دور تا دور را ساختمان های قدیمی فرا گرفته اند. این پلازا در سال 1560 و در طول سلطنت فیلیپ دوم ساخته و طراحی شد. فیلیپ سوم قبل از افتتاح این پلازا در سال 1620، آخرین طراحی ها و تزئینات میدان را انجام داد و بعد از چندین آتش سوزی پایان میدان در سال 1853 کامل شد. میدان مایور موقعیتی استراتژیک در مرکز شهر دارد.

ساعت 4:05 دقیقه عصر: موزه تیسن (مدت زمان بازدید: 2 ساعت و 30 دقیقه)

این موزه زیبای مادرید دارای 1000 اثر هنری از قرن 13ام تا اواخرقرن 20ام است که تمام انواع آثار هنری که در این دوره به وجود آمده اند را پوشش می دهد. این آثار هنری از سرتاسر جهان جمع شده اند اما بیشتر آنها متعلق به هنرمندان اروپایی است. این موزه در یک خانه که معماری سبک نئوکلاسیک دارد، و در سال 1806 ساخته شده، جای گرفته است. آثار موزه در سه طبقه به نمایش گذاشته شده اند. قدیمی ترین آثار هنری در آخرین طبقه و آثار هنری هنرمندان معاطر در پایین ترین طبقه در معرض دید بازدید نمایندگان قرار می گیرد.

منبع: فوت و فن / visitacity.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2173

به "مادرید را یک روزه بگردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادرید را یک روزه بگردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید