هزار دلار جایزه برای شهروندان بدون خودرو ، برنامه ای برای ترغیب استفاده از حمل ونقل عمومی

به گزارش تیم علمی، شهروندان کم عایدی کالیفرنیایی که خودروی شخصی ندارند، می توانند سالانه مبلغ هزار دلار از دولت دریافت نمایند. این قانون از اوایل سال 2023 اجرا خواهد شد و به مدت پنج سال ادامه خواهد داشت.

هزار دلار جایزه برای شهروندان بدون خودرو ، برنامه ای برای ترغیب استفاده از حمل ونقل عمومی

به گزارش خبرنگاران، اثرات تغییرات اقلیمی در شهرهای سراسر جهان بسیار بیشتر از گذشته احساس می گردد و همین امر، مدیران را به ارائه نوآوری های مختلف برای به حداقل رساندن آن سوق داده است. برنامه ریزان کالیفرنیا نیز تا به امروز اقدامات متعددی برای افزایش پایداری استان و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی اعمال نموده اند. از آن جا که وسایل نقلیه موتوری نقش بسیار مهمی در تشدید این دو بحران ایفا می نماید، برنامه ریزان عزم خود را جزم نموده اند شیوه های پایدار عبور و مرور را در میان مردم ترویج دهند.

یکی از مهم ترین اقداماتی که به زودی در این زمینه اعمال خواهد شد، نوعی محرک اقتصادی به شمار میرود که پیش بینی شده است پس از پیاده سازی، شهروندان را به استفاده هر چه بیشتر از روش های پایدار عبور و مرور سوق دهد. در واقع، مدیران کالیفرنیا در نظر دارند با تخصیص سالانه هزار دلار به افراد بدون خودرو، نه تنها دارندگان وسایل نقلیه را به کنار گذاشتن خودروهای خود و استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی تشویق نمایند، بلکه خانواده های کم عایدی را نیز که از داشتن خودرو محروم هستند از نظر اقتصادی تحت پوشش قرار دهند.

ممنوعیت فروش خودروی بنزینی و دیزلی

البته ابتدا قرار بود به هر عضو خانواده با سن بالای 16 سال مبلغ 2,500 دلار اعطا گردد، اما در نهایت مبلغ هزار دلار برای آن ها به تصویب رسید.

خبر قابل توجه دیگر این است که مدیران کالیفرنیا پس از برگزاری جلسات متعدد به این توافق رسیدند که تا سال 2035 فروش هرگونه خودروی بنزینی و دیزلی را در سراسر استان ممنوع نمایند که برای تحقق این هدف ضروری است ابتدا خودروهای الکتریکی و هیدروژنی به مقدار لازم و با قیمت ارزان وارد بازار گردد. مدیران زمان احتاقتصادی برای الکتریکی سازی 68 درصدی خودروها را سال اوایل سال 2030 تخمین زده و مدعی شده اند تا سال 2026 نیز 35 درصد وسایل نقلیه سراسر استان از نوع برقی و هیدروژنی خواهد بود.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2194

به "هزار دلار جایزه برای شهروندان بدون خودرو ، برنامه ای برای ترغیب استفاده از حمل ونقل عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار دلار جایزه برای شهروندان بدون خودرو ، برنامه ای برای ترغیب استفاده از حمل ونقل عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید