واقعیت افزوده در گوشی های اندرویدی جذاب تر می گردد

به گزارش تیم علمی، گوگل از ماه­ها گذشته مشغول آنالیز قابلیت های جدید در زمینه تشخیص عمق برای گوشی های اندرویدی است که برای واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می گیرند. به لطف این الگوریتم های جدید، اشیاء مجازی می توانند در پشت موانع واقعی قرار بگیرند. حالا بعد از مدت ها انتظار، این قابلیت روانه تعداد زیادی از گوشی های اندرویدی می گردد.

واقعیت افزوده در گوشی های اندرویدی جذاب تر می گردد

این API به گوشی های اندرویدی اجازه می دهد که نقشه های مربوط به عمق محیط را بدون احتیاج به سخت افزارهای خاص ایجاد نمایند. نکته قابل توجه این است که صرفا با یک دوربین اصلی می توان چنین کاری را انجام داد. این نقشه برداری از عمق محیط به اپلیکیشن های واقعیت افزوده اجازه می دهد که اشیاء مجازی را پشت موانع واقعی قرار دهند. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید، در ادامه می توانید یک GIF را مشاهده کنید.

ضمناً طبق اعلام گوگل، این API به اشیاء دیجیتالی اجازه می دهد که مثلا از پله های واقعی پایین بروند، به دیوار برخورد نمایند و دیگر کارهای اینچنینی را انجام بدهند. گوگل برای اینکه این امکانات جدید را نمایش بدهد، اپلیکیشن ARCore Depth Lab را در پلی استور قرار داده است.

گوگل اعلام نموده که اسنپ چت از این تکنولوژی برای فیلترهای خود استفاده خواهد نمود و فعلا دو فیلتر جدید مبتنی بر این API ارائه شده است. این قابلیت به عنوان یک آپدیت برای Google Play Services for AR روانه گوشی های اندرویدی می گردد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1143

به "واقعیت افزوده در گوشی های اندرویدی جذاب تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت افزوده در گوشی های اندرویدی جذاب تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید