ویدئو هایی با کیفیت HDR در آیفون ضبط کنیم

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا) - ویژگی جدیدی به آیفون های جدید اضافه شده که با استفاده می توان ویدئوهایی با کیفیت های بالاتری را ضبط کرد.

ویدئو هایی با کیفیت HDR در آیفون ضبط کنیم

به گزارش خبرنگاران؛ یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی های آیفون جدید، امکان فیلمبرداری با کیفیت HDR است، اما از آنجا که کلیپ های HDR فضای بیشتری را اشغال می کنند و بیشتر افراد صفحه نمایش سازگار برای تماشای با وضوح کامل این ویدئو ها را ندارند، دستگاه های اپل به طور پیش فرض ویژگی HDR را خاموش می کنند.

فناوری HDR در گوشی های پیشرو آیفون موجود است که به معنای دامنه دینامیکی بالا است، این یک ویژگی پیشرفته است که امکان تولید مجدد بهتر رنگ را در هر صحنه خاص فراهم می کند. هنگامی که HDR فعال است، آیفون قادر به ثبت طیف وسیع تری از رنگ است که با دقت بیشتری کنتراست نواحی تاریک و روشن را در کادر متعادل می کند. علاوه بر این، فناوری HDR از قابلیت دالبی ویژن نیز پشتیبانی می کند.

برای فعال کردن HDR در تلفن های iPhone، این مراحل را دنبال کنید:

برای ضبط یک فیلم HDR در iPhone خود، به تنظیمات تلفن خود بروید، سپس به پایین به پایین گزینه دوربین بروید.

ضبط ویدئو را انتخاب کنید.

دکمه کنار ویژگی فیلمبرداری HDR (High Efficiency) را فعال کنید.

تلفن شما شروع به ضبط فیلم های HDR می کند.

قبل از روشن کردن فیلم های HDR، به خاطر داشته باشید که آن ها در حالت High Efficiency ضبط می شوند. این به این معنی است که آن ها به جای نوع فایل MP4 با قابلیت سازگاری بیشتر، در قالب HEVC در تلفن شما ذخیره می شوند. با این حال، iPhone شما می تواند فیلم های HEVC را به طور اتوماتیک به MP4 تبدیل کند، بنابراین لازم نیست قبل از اشتراک فیلم های HDR نگران انجام این کار باشید.

آیفون 12 و آیفون 12 مینی اپل می توانند ویدئو ها را با کیفیت HDR با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند، آیفون 12 Pro و Pro Max پیشرفته می تواند به 60 فریم در ثانیه برسد، با این حال، این موضوع ممکن است در آیفون های جدید تغییر کند.

تا آنجا که به پخش مربوط می شود، بیشتر تلفن ها و رایانه های جدیدترین نسل، از جمله آیفون (iPhone X یا بالاتر) و MacBooks (2018 یا بالاتر)، می توانند فیلم های HDR را بدون هیچ زحمتی پخش کنند. در صفحه های ناسازگار، فیلم HDR شما در استاندارد معمولی و با کیفیت پایین پخش می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1691

به "ویدئو هایی با کیفیت HDR در آیفون ضبط کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو هایی با کیفیت HDR در آیفون ضبط کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید