پایانی متفاوت برای چهارمین کمپ استارتاپی دیجی نکست؛ تیم ها آماده ورود به بازار می شوند

به گزارش تیم علمی، کمپ استارتاپی یکی از برنامه های دیجی نکست (مرکز نوآوری خبرنگاران) است که با هدف ایجاد کسب وکارهای نوپا در حوزه هوش مصنوعی و به طور کلی فناوری های پیشرفته هر زمستان و تابستان برگزار می گردد. در سرانجام هر کمپ استارتاپی یک روز به نام Pitch Day وجود دارد که تیم های استارتاپی ایده، تیم، محصول و بازار خود را در مقابل داوران ارائه و از آن دفاع می نمایند. در چهارمین دوره از کمپ های استارتاپی که در زمستان 99 آغاز شد کمپرهای جدید، یک پیچ دی متفاوت را تجربه کردند.

پایانی متفاوت برای چهارمین کمپ استارتاپی دیجی نکست؛ تیم ها آماده ورود به بازار می شوند

مراسم Pitch Day در سه کمپ قبلی با حضور مدیرانی از تیم های فنی و بیزینسی خبرنگاران برگزار می شد، نماینده هر کدام از تیم های استارتاپی در مقابل داوران ایده خود را ارائه می دادند و در آخر داوران درباره ادامه یا توقف فعالیت هر تیم تصمیم گیری می کردند. با اوج دریافت کرونا بعد از تعطیلات نوروز، این مراسم در تاریخ 22 فروردین 1400 و با شیوه ای متفاوت برگزار گردید به این صورت که هر کدام از تیم های موجود در کمپ موظف شدند در یک ویدیو یک دقیقه ای تیم، ایده، بازار و محصول خود را ارائه کند و به همراه اسلایدهای پرزنتیشن خود در یک فرم گوگل بارگزاری کند.

در این دوره از کمپ های استارتاپی هفت تیم حاضر بودند که بعد از مراسم Pitch Day خوشبختانه هر هفت تیم امتیاز قابل قبولی برای ادامه فعالیت و پیشبرد استارتاپ خود دریافت کردند و در حال حاضر فعالیت خود را برای ساخت محصول اولیه (NVP) ادامه می دهند. تیم های این دوره کمپ استارتاپی در حوزه های زیر مشغول به فعالیت هستند؛

  1. دستیار اقتصادی هوشمند که با شناخت ویژگی های افراد پیشنهادهای اقتصادی می دهد.
  2. هوشمندسازی فروشگاه ها، کنترل موجودی قفسه های فروشگاهی و حجم موجودی انبار.
  3. ارزیابی هوشمند کیفیت رفتار رانندگان و پایش شرایط خودرو .
  4. معلم هوشمند در بازار رمزارزها که با بررسی اشتباهات کاربران به آن ها آموزش می دهد.
  5. سرویس هوشمند بررسی سه بعدی حرکات انسان برای ورزش کردن حرفه ای.
  6. دستیار هوشمند در حوزه مارکتینگ.
  7. پلتفرم آموزشی هوشمند که جهت آموزشی را متناسب با احتیاج افراد تعیین می نماید.

فرایند امتیازدهی داورها در این دوره به این صورت انجام شد که هر داور به عنوان سرمایه گذار، بودجه تعیینی از یک واحد پولی فرضی به نام نکست کوین داشت و موظف بود در هر کدام از این استارتاپ ها سرمایه گذاری کند، تیم های که سرمایه بیشتری جذب می کردند امتیاز بیشتری دریافت می کردند. ارائه آسانسوری به صورت ویدیویی، این فرصت را برای تیم ها فراهم کرد تا ایده خود را به بهترین شکل و بدون استرس ارائه دهند؛ همچنین داوران هم می توانستند با دقت بیشتری ویدیوی ارائه تیم ها را ببینند و تصمیم گیری نمایند. این شیوه برگزاری مراسم دست دیجی نکست را برای همکاری با تیم های مختلف از سراسر ایران باز می نماید و امکان لینک سازی با نخبگان و کارآفرینان در سراسر ایران فراهم می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1664

به "پایانی متفاوت برای چهارمین کمپ استارتاپی دیجی نکست؛ تیم ها آماده ورود به بازار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایانی متفاوت برای چهارمین کمپ استارتاپی دیجی نکست؛ تیم ها آماده ورود به بازار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید