پیامی که آیفون را از کار می اندازد

به گزارش تیم علمی، با این پیغام آیفون شما از کار می افتد

پیغام متنی دستگاه های دارای سیستم عامل بین 9 تا 10.2.1 را مورد هدف قرار داده است، به همراه یک فایل پیوست برای کاربران فرستاده می گردد که به سرعت باعث قفل شدن برنامه iMessage می گردد و هنگامی که برای باز کردن فایل پیوست روی آن ضربه بزنید، پاسخی دریافت نمی کنید.

پیامی که آیفون را از کار می اندازد

ظاهرا این پیغام متنی مخرب این توانایی را دارد بر روی بیشتر مدل های آیفون تاثیرگذار باشد. پیغام های متنی مختلفی جهت از کار انداختن اسمارت فون ها هست و حتی در برخی موارد، هک شدن دستگاه ها را در پی دارد. سیستم عامل iOS اپل در مقایسه با اندروید گوگل از نظر بیشتر افراد، امنیت دارد اما در حقیقت از نظر آسیب پذیری هیچوقت مورد آزمایش واقعی انجام نگرفته است. با توجه به گزارشات یک پیغام متنی مخرب در حال توسعه بین آیفون ها است که گفته می شود توانایی دارد موجب از کار افتادن گوشی یا برنامه iMessage بشود. با خبرنگاران همراه باشید:

گفته شده که فایل پیوست دارای کدهای مخرب بوده است. کاربران با استفاده از دکمه هوم و فعال کردن حالت Multitask از برنامه iMessage خارج می شوند. در صورتی که دوباره قصد باز کردن برنامه iMessage را داشته باشید، گوشی یک صفحه سفید را نشان می دهد. پس از یک مدت کوتاه، برنامه با خطا روبرو شده و به صفحه اصلی گوشیتان بازگردانده می شوید.

بنا به گزارشات دریافتی، برنامه iMessage به علت حجم بالای فایل پیوست موجود در این پیغام، قادر به درک آن نیست و به همین علت از کار خواهد افتاد. این پیغام در حال توسعه به وسیله iCloud Drive است. نکته جالب اینکه کاربران با ری استارت کردن و یا خاموش و روشن کردن دستگاه نمی توانند این مشکل را برطرف سازند.

برطرف مشکل

خوشبختانه، روش آسان تری برای حل این مشکل هست. برای آغاز، اگر اسمارت فون شما دچار این مشکل شده، به وسیله مرورگر سافاری به این آدرس بروید: Vincedes3.com/save.html. وبسایت آغاز به انجام مراحل خاصی خواهد نمود که در آن به یاری یک خط کد، برنامه iMessage را به صورت اتوماتیک باز نموده و شما را به یک صفحه پیغام نو انتقال می دهد و متن از پیش نوشته شده ای را به کاربر نشان خواهد داد: من همیم الان گوشیتو نجات دادم :) . بعد از انجام این مراحل، آیفون شما به حالت نرمال اولیه خود باز می شود.

البته این اولین باری نیست که سیستم عامل به ظاهر ایمن iOS مورد حمله سایبری قرار گرفته است. همین ماه گذشته، یک ویدیوی 3 ثانیه ای از وب سایت VK.com که گفته می شد لینک مرتبط با یک وب سایت مخرب بوده، باعث کندی و در نتیجه از کار افتادن آیفون ها شد. خوشبختانه پس از ری استارت سخت افزاری، آیفون ها به حالت نرمال خود برگشتند. در صورت روبروه با چنین لینک ها یا متن های مخرب، به هیچ وجه بر روی آنها کلیک ننموده و یا آن را برای کسی نفرستید.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2075

به "پیامی که آیفون را از کار می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامی که آیفون را از کار می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید