پیشرفت 80درصدی اقدامات بیولوژیکی در استان تهران

به گزارش تیم علمی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی و بارش های پائیزی، اقدامات بیولوژیکی در سطح استان تهران به پیشرفت 80درصدی رسیده است.

پیشرفت 80درصدی اقدامات بیولوژیکی در استان تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سیدعلی عظیمی صبح شنبه 9 آذر در جمع خبرنگاران گفت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی و بارش های پائیزی، اقدامات بیولوژیکی در سطح استان تهران از شرایط مناسبی برخوردار و به پیشرفت 80 درصدی رسیده است.

عظیمی اضافه کرد: اقدامات بیولوژیکی که بخش های مرتع و جنگل را شامل می گردد با اعتبار 2 میلیارد و ششصد میلیون تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در 4 شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی به اقداماتی که در بخش مرتع در حال اجرا است اشاره نمود و گفت: در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد پروژه بوته کاری (کاشت آتریپلکس) در سطح 135 هکتار در حال اجرا می باشد و از پیشرفت 90درصدی برخوردار است.

عظیمی ادامه داد: در حوزه آبخیز قزل چشمه شهرستان ملارد نیز عملیات آبیاری، مراقبت و نگهداری به مرحله اجرا درآمده و تا انتها تیرماه سال 99 ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول توضیح داد: در حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین احداث هلالی های آبگیر توأم با بذرکاری از گونه بومی درمنه دشتی در سطح 850 هکتار در حال اجرا است و از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره اقدامات بیولوژیکی در بخش جنگل خاطر نشان کرد: با هدف توسعه جنگل کاری، عملیات جنگل کاری با کاشت گونه های جنگلی از جمله کاج سیاه، سرو نقره ای، داغداغان، عرعر، سنجد، زبان گنجشک و اقاقیا در سطح 100هکتار در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند اجرائی شده و از پیشرفت 90درصدی برخوردار است.

وی بیان داشت: در قالب طرح مشارکتی نیز در حوزه آبخیز وردیج- واریش و در روستای واریش در حوزه استحفاظی شهرستان تهران و با مشارکت جوامع محلی و شورای اسلامی روستا نهالکاری با استفاده از گونه های مثمر و غیر مثمر در سطح 56 هکتار به مرحله اجرا درخواهد آمد.

معاون فنی منابع طبیعی استان تهران تأکید کرد: تشتک ها و هلالی های آبگیر که به همراه نهالکاری و بذرکاری ایجاد می گردد موجب استفاده حداکثری از نزولات آسمانی و ذخیره نزولات شده که در تداوم و بقای بذرکاری ها و تامین آب مورد احتیاج نهال های کاشته بسیار مؤثر خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 659

به "پیشرفت 80درصدی اقدامات بیولوژیکی در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 80درصدی اقدامات بیولوژیکی در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید