کمتر از 25 درصد ساختمان ها دولتی برای معلولان مناسب سازی شده است

به گزارش تیم علمی، هاشمی رفسنجانی گفت:تنها 15 درصد قوانین را اجرا می کنیم و کمتر از 25 درصد ساختمان های دولتی مناسب سازی شده اند.

کمتر از 25 درصد ساختمان ها دولتی برای معلولان مناسب سازی شده است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگار ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در همایش روز دنیای افراد دارای معلولیت گفت: من از منظر دیگری می خوام صحبت کنم و یکی از آن ها نگرش افراد جامعه به افراد دارای معلولیت است و می دانیم که معلولیت یا مادر زاد است یا بر اثر سوانح برای فرد رخ می دهد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه نمود: در دنیا 10 درصد افراد معلول هستند و در ایران نیز سازمان بهزیستی 1/5 میلیون معلول و تحت پوشش قرار داده و آمار ها تشان می دهد 3 میلیون معلول وجود دارند که باید هوای آن ها را داشته باشیم.

هاشمی رفسنجانی گفت: متاسفانه کار های حمایتی از معلولان زیاد انجام نشده است و این جای تفکر و تعقل دارد.

او ادامه داد:به جای آنکه به سمت کشف استعداد معلولان برویم به سمت نگاه ترحمی حرکت می کنیم که این خود مشکل زاست و معلولان نمی توانند خود را در جامعه نشان دهند.

رئیس شورای شهر تهران اضافه نمود: مناسب سازی معابر پایتخت این امکان را می دهد تا معلولان بدون یاری و حس ترحم کار خود را انجام دهند و معاونت اجتماعی شهرداری تهران باید کار های موثری انجام دهد.

هاشمی رفسنجانی گفت: در کشور ما قانون زیاد نوشته شده و خیلی ها صحبت از تنقیح قانون می نمایند، اما در قانون مناسب سازی تمام قوانین جدید است و احتیاج به تنقیح ندارد و فقط اجرا را کم دارد.

او ادامه داد:تنها 15 درصد قوانین را انجام می دهیم و تنها کمتر از 25 درصد ساختمان های دولتی مناسب سازی شده اند.

رئیس شورای شهر تهران اضافه نمود: در وین سیستم های پله برقی را با آسانسور های حجیم جا به جا کردند و از خیابان به سکوی قطار آسانسور حجیم تعبیه نموده بودند.

هاشمی رفسنجانی گفت:همه ایستگاه های مترو ما باید آسانسور داشته باشد و 60 درصد مردم اعتقاد دارند که فضا برای معلولان مناسب سازی نشده است و می توان گفت اقدام موثری برای مناسب سازی معابر برای معلولان انجام نشده است.

او ادامه داد: به نظر من آقای حناچی و پورسید آقایی باید بی سر و صدا کار ها را پیش ببرند تا کار انجام گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 647

به "کمتر از 25 درصد ساختمان ها دولتی برای معلولان مناسب سازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از 25 درصد ساختمان ها دولتی برای معلولان مناسب سازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید