کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب

به گزارش تیم علمی، مدیر حفظ نباتات هرمزگان گفت: هم زمان با هجوم دسته های ملخ صحرایی به منطقه مازاوی بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.

کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب

به گزارش مهر، حمید دولتی گفت: هم زمان با هجوم دسته های ملخ صحرایی به مناطق مازاوی بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.

دولتی شرح داد: عملیات سمپاشی در 24 ساعت اولیه و همزمان با ورود دستجات ملخ به منطقه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شد.

وی گفت: حدود 1000هکتار از اراضی آلوده به ملخ در مدت کمتر از 3 روز پاکسازی شد و در حال حاضر نیز ردیابی و پایش منطقه به منظور اعلام نتیجه و پاکسازی کامل سمپاشی درحال انجام است.

مدیرحفظ نباتات اظهار کرد: کنترل آفات در ابتدای ورود به اراضی استان موجب شد با حداقل خسارت جلو پیشروی آن ها و ورود به مناطق بالادست گرفته شود.

دولتی شرح داد: با ورود ملخ های صحرایی به منطقه کنارجو در شهرستان سیریک و همچنین آلوده شدن مناطقی از شهرستان بندرعباس در بخش شمیل عملیات پاکسازی آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات هرمزگان بیان داشت: تیم های پایش و ردیابی در حال بررسی منطقه هستند و در صورت لزوم تیم های عملیاتی را جهت مبارزه با ملخ ها و جلوگیری از بروز خسارت اعزام می کنند.

وی افزود: عملیات سمپاشی در تمام مناطق آلوده استان تا زمان نابودی کامل دسته های ملخ انجام می پذیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 172

به "کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید